X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם שכחנו שאל-על, ארקיע וישראייר הן הביטוח של המדינה לקיום הקשר האווירי בזמן מלחמה? מי ידאג לנו לאספקת תחמושת ונשק, מזון וסיוע רפואי?
▪  ▪  ▪
השר כ"ץ. חשב על הכל? [צילום: פלאש 90]

תוכנית משרד התחבורה הנקראת "שמיים פתוחים" עמדה במרכז הוויכוח הציבורי בימים האחרונים. במגזין החדשות של ערוץ 2 ביום שישי זה (19.4.13) התעמתו שר התחבורה ומנכ"ל חברת אל-על, כמובן ללא שהגיעו לכלל הסכמה.
עמדתו של שר התחבורה התרכזה בעיקר בנימוק שהתוכנית כבר עברה דיונים רבים ואושרה ולכן אין שום סיכוי שהממשלה תסכים לפתוח אותה שוב לדיונים. מאידך-גיסא התרכז מנכ"ל אל-על בהסבר די כוללני, שתנאי השוק של החברות הישראליות אינם שווים מול החברות האירופיות. לדוגמה, לאל-על עלויות גבוהות מאוד של אבטחה שאינן מכוסות במלואן על-ידי הממשלה, בעוד שלחברות האירופיות אין כלל עלויות כאלו. בתגובה לכך ענה שר התחבורה, כי לאחר שהממשלה תאשר את התוכנית ניתן אולי לדון בהעלאת השתתפות הממשלה בהוצאות האבטחה. דוגמה נוספת לחוסר האיזון בתנאי השוק (שהובאה על-ידי העיתונאי אמנון אברמוביץ') הינה שחברת אל-על מנועה מטיסות בשבתות וחגים, דבר הנותן יתרון מהותי לחברות האחרות.
משרד התחבורה לא לוקח בחשבון
לחברות הישראליות ישנן מגבלות נוספות הנובעות משיקולים מדיניים. דוגמה שנשמעה באותו דיון, שחברת התעופה הטורקית מקיימת טיסות רבות בין ישראל לטורקיה בעוד שהחברות הישראליות לא פועלות שם כלל. עובדה זאת מאפשרת לחברה הטורקית להציע לנוסעים ישראלים טיסות המשך רבות יותר ליעדים שהחברות הישראליות לא מגיעות אליהם.
אמנם כל הדיונים בנושא התוכנית מתרכזים בהיבטים הכספיים הנובעים ממנה, כאשר לדעת משרד התחבורה תביא התוכנית להורדת מחירי הטיסות ואילו לדעת החברות הישראליות תביא להרס. דבר אחד לא שמעתי, האם שכחנו שאל-על, ארקיע וישראייר הן הביטוח של המדינה לקיום הקשר האווירי בזמן מלחמה? מי ידאג לנו לאספקת תחמושת ונשק, מזון וסיוע רפואי? ומי ידאג להחזרת כל אנשי המילואים שבחו"ל ומתנדבים נוספים, כל החברות הזרות? האם התוכנית של משרד התחבורה לוקחת זאת בחשבון? אני לא בטוח.

תאריך:  21/04/2013   |   עודכן:  21/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל טאוב
בעוד מדיניות הפנים שלה מעוררת מחלוקות בבריטניה עד ימינו אנו, על דבר אחד אין עוררין - מערכת היחסים שלה עם מדינת ישראל ועם העם היהודי הייתה יוצאת דופן
נורית מץ
הסלון הבנקאי הפך לספר צמרת, המספר רק אליטיסטים ולא את העמך. אין בעיה, בנק יקר אל תעשה לי טובה - בוזגלו לא נכנס יותר למספרה האקסקלוסיבית שלך
ארווין קליין
ניסיתי למצוא מקום חדש ליום הזיכרון - על לוח השנה שלנו. מה עלה מניסיוני זה
אברהם הללי
פרשת קדושים המחוברת לפרשת אחרי מות , דנה בעם ישראל ובחובתו להיות קדוש
חיים נבון
לפני 26 שנה שונתה הגדרת החללים כך שתקיף כמעט כל חייל שנפטר בזמן שירותו הצבאי - כולל מי שנהרג בתאונת דרכים או התאבד. אומרים לנו: אסור להפלות בין דם לדם. הטיעון הזה הוא דמגוגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il