X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדעה שישראל חייבת להשיג שלום בכל מחיר בשל מעמדה כמדינה חזקה, היא נחלת מדושני עונג, שמוחם מרחף בין הזיה למציאות. לעומתם יש אחרים שהלחות הטבעית עדיין זורמת בעורקיהם, ואף שמודעים לעוצמתה הצבאית של המדינה, הם עדיין חרדים לגורלה
▪  ▪  ▪
הפגנה של תומכי שמאל. השמאל מדמה עצמו שהוא חי באווירה נורבגית [צילום: פלאש 90]
לא לצביונה היהודי של מדינת ישראל חותר השמאל, אלא לצביונה הנורבגי, או השבדי-מדינות שקיומן הלאומי הוא מעבר לכל ערעור . בעצם השמאל מדמה לעצמו שהוא כבר חי באווירה נורבגית, ושכנינו הם דנים ממש.

לפני יומיים צפיתי בתוכנית הנ"ל, שדנה, בין היתר, גם במו"מ העומד אחר כותלנו עם הפלשתינים. נציגת השמאל כמצופה מתייחסת בחיוב לוויתורים מצד ישראל, ומנמקת זאת בעובדה, שישראל היא הצד החזק שעליו לגלות נדיבות. אין כאן בעצם שום חידוש. הדעה, שאנו הצד החזק והם הצד החלש והמסכן, רווחת בקרב אנשי השמאל, כשהיא מובעת בפי הקיצוניים בנימה ביקורתית על עוצמתה של ישראל: "רק אצלם נהרגו שלושה" כך הגיב אחד מהם בריאיון טלוויזיוני על התקרית שהייתה בין חיילי צה"ל לפורעים, כאילו הוא מצטער שאצלנו לא היו קורבנות. יש הטוענים, שהדעה מקורה בהתנשאות ובשחצנות האופיינית לשמאל, אך אפשר לראות בה גם משהו מן ההזיה.
שהרי לפי רוח זמננו, הכמות מכריעה את האיכות. לא מזמן אמר אותו שליט מוסלמי, כנראה זכה לרגע ברוח הקודש, שאירופה עתידה להיהפך לאימפריה איסלאמית ללא כלי זין. בלי להתייחס למדינות מוסלמיות רחוקות, ישראל "החזקה" בת שמונה מיליון, מוקפת בכמעט מאתיים מיליון מוסלמים, השואפים להכחידה, וכמיליארד מוסלמים עלולים לתמוך בכך. אלא מה? השמאל מאמין, שאם ניענה לכל התביעות של הפלשתינים, כל העולם המוסלמי ישלים עם קיומה של ישראל כמדינה יהודית, כמו שיהודי צרפת האמינו במהפכה הצרפתית שתביא קץ לאנטישמיות.
כידוע, אחד הנימוקים השגורים בפי השמאל לחזרה לקווי 67 הוא, שמירה על צביונה היהודי של מדינת ישראל. אכן, לא זו בלבד שאין מוסלמי אחד, גם בין ערביי ישראל, המוכן להכיר בקיומה של ישראל כמדינה יהודית, אלא אף שאינו מתכוון לוותר על זכות השיבה. לו צביונה היהודי של מדינת ישראל הוא כה חשוב לשמאל, כי אז לא היה מגן בחירוף נפש על זכותם של המסתננים להישאר כאן כפליטים לכל דבר כשרובם ככולם מוסלמים, ומתמחים בפריה ורביה כמו מוסלמים למהדרין. והרי תוך כמה שנים יתרבו לכדי חצי מיליון. ואיך יתמודד השמאל עם רעיונותיו האלוהיים כמו זכות הפרט, כבוד האדם, כאשר פליטי 48 יתדפקו על דלתה של מדינת ישראל בנימוק של שיבה למולדת?.
לא לצביונה היהודי של מדינת ישראל חותר השמאל, אלא לצביונה הנורבגי, או השבדי-מדינות שקיומן הלאומי הוא מעבר לכל ערעור . בעצם השמאל מדמה לעצמו שהוא כבר חי באווירה נורבגית, ושכנינו הם דנים ממש. בהזיה דומה לקו השבתאים שראו את עצמם חיים באווירה של גאולה. הם ביטלו את האבל על החורבן על כל צומותיו, וניהלו חיים של גאולים. וכאשר מאן דהוא ניסה לנער אותם מן החלום ולהשיבם למציאות המרה של הגלות, הם השיבו, שהמציאות הגלותית היא דמיון בלבד, והיא ממשית רק לאלה שאור אלוהי לא נגה עליהם. פלא, איך הגן התורשתי פועל באנתרופולוגיה. והמבין יבין. עלי להעיר, כי כל הנאמר כאן מתייחס רק לשמאל הרדיקלי.
הדעה, שישראל חייבת להשיג שלום בכל מחיר בשל מעמדה כמדינה חזקה, היא נחלת מדושני עונג, שמוחם מרחף בין הזיה למציאות. לעומתם יש אחרים שהלחות הטבעית עדיין זורמת בעורקיהם, ואף שמודעים לעוצמתה הצבאית של המדינה, הם עדיין חרדים לגורלה.
אסיים רק בסיפור אחד. לפני כחודשיים נפשתי באילת, ובאחד הערבים הגיעה להקת מחזמר. ההצגה הרדימה אחדים מן הצופים. בסיומה נאם מנהל הלהקה על סגולתה של האמנות "להרוס מחיצות" כלשונו. "אתם רואים, אנחנו שולחים את ילדינו להרוג מתוך שנאה" במשפט זה סיים את נאומו. ובכן, אנחנו שולחים ילדינו להרוג מתוך שנאה, והם (הפלשתינים שולחים לנו פרחים מתוך אהבה). שחקן כזה מוגדר בפי השמאל כאינטלקטואל.

תאריך:  08/08/2013   |   עודכן:  21/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ראש בראש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים קולעים של דן מנור
דאגנית  |  10/08/13 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
טוענת שמדובר בסוגייה המצויה בליבת העשייה המדינית, ולכן בית המשפט העליון צריך לדחות גם את הפעם את העתירה נגד שחרור האסירים
משה חסדאי
דוד אבישר, יליד חברון ופעיל ב'הגנה' בירושלים של שנות ה-20, מתאר יחסי שלום בין ערבים ליהודים, המתקיימים בעקבות השתדלותם העקבית של היהודים לחיות בשלום עם שכניהם הערבים - כשלום מוסווה, כניעה וחנופה. זאת למרות שיהודי חברון והמבקרים מבחוץ סבלו השפלות נוראות מצד ערביי העיר בלי יכולת להגן על עצמם
בעז שפירא
העוול המוסרי זועק לשמיים ואי-הצדק דוקר את הלב הפצוע משנות טרור ושכול. זהו ניצחון הרשע ואובדן מוחלט של ערכים, מצפון ומוסר! כיצד ייתכן שבכזו קלות בלתי נסבלת ממשלה של יהודים במדינת היהודים מסכימה לכזה פשע מופקר?
דרור אידר
הציבור הגדול יודע שההתיישבות ביו"ש אינה רק תעודת הביטוח של לב הארץ מפני מעוז חמאסי על גב ההר; היא גם ההצדקה המוסרית שלנו בתביעתנו - שאין צודקת ממנה - על ארצנו
נורית גרינגר
אפשר לצפות לגל טרור נוסף שיבוא כאשר עוד שטחים ששייכים ליהודים ורוצחי יהודים יועברו לידי הג'יהאד, הכל בכדי להוכיח לעולם שישראל באמת מתכוונת לטוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il