X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ניתוחי העפעפיים הם הניתוחים השלישיים בשכיחותם בתחום הכירורגיה הקוסמטית את הגבה ניתן להרים במספר אופנים הדרך הפשוטה ביותר, אשר איננה כרוכה בפעולה כירורגית, היא הזרקת בוטוקס
▪  ▪  ▪
הניתוחים רבים ומגוונים [צילום אילוסטרציה: AP]

מטופלים רבים פונים למרפאתי בתלונה על "צניחת עפעף", "עפעפיים כבדים", "מראה עייף" ו"עין סגורה". התופעה גורמת למראה עייף ולא אטרקטיבי. התלונות רבות ומגוונות, אך הטיפול בהן שונה ומתבסס על הבנת הבעיה.
על-פי נתוני האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית, ניתוחי העפעפיים הם הניתוחים השלישים בשכיחותם בתחום הכירורגיה הקוסמטית. הניתוחים שכיחים בקרב נשים במיוחד, אך כ-14% מכלל ניתוחים אלה, מבוצעים בגברים.
הניתוחים רבים ומגוונים ומבוססים על הבנת הבעיה. ראשית, יש להבדיל בין מפתח עין סגור לבין עודפי עור בעפעפיים העליונים. כאשר מפתח העין סגור, מדובר בצניחת עפעף - מצב המכונה בספרות המקצועית "פטוזיס". מדובר בהפרעה בהפעלת השריר המרים את העפעף ופותח את העין. פעולת השריר עלולה להיפגע עקב בעיות מולדות, רפיון השריר כתוצאה מהזדקנות, בעיה נוירולוגית או סיבות מכניות כמו: לחץ מקומי או טראומה. במקרים אלה מדובר בבעיה רפואית לכל דבר ועניין.
כאשר הבעיה משמעותית, הניתוח לפתרון הבעיה הוא הידוק השריר המרים את העפעף. הניתוח משפר את פעולת השריר ומפתח העין גדל. החתך הניתוחי דומה לזה בניתוח להרמת עפעפיים עליונים והצלקת מוסתרת בצורה טובה. כאשר הבעיה משמעותית, הניתוח מכוסה בסל התרופות ומבוצע בדרך-כלל על-ידי רופא אוקולופלסט - רופא עיניים המומחה בכירורגיה פלסטית של העיניים. ניתן לשלב בניתוח לתיקון צניחת עפעף, גם ניתוח להסרת עודפי עור מהעפעפיים העליונים, במידה שקיימים. הסרת עודפי עור בלבד במטופל הסובל מפטוזיס, לא תפתור את בעיית מפתח העין הצר, שכן עודפי העור אינם הבעיה המרכזית, אלא הפרעה נלווית.
כאשר קיימים עודפי עור בעפעפיים העליונים, על הרופא המטפל להעריך את הסיבה לבעיה. לעיתים מדובר ברפיון של עור העפעפיים העליונים, הגורם לעודפי העור באזור ומופיע כבעיה מבודדת. עודפי עור בעפעף העליון מהווים בדרך-כלל בעיה אסתטית. בקרב חלק מהמטופלים, עודפי עור משמעותיים עד כדי הסתרה של חלק משדה הראייה. הבעיה עלולה להיות חד-צדדית או דו-צדדית ובדרך-כלל אינה סימטרית. במקרה זה הפתרון הוא ניתוח למתיחת העפעפיים העליונים. מדובר בניתוח שניתן לעבור בהרדמה מקומית, או בהרדמה כללית. החתך מוסתר בקפל שמעל העין והוא בדרך-כלל עדין מאוד. דרך אותו חתך, ניתן גם להסיר עודפי שומן בולטים בעפעף העליון.
לעיתים מדובר בבעיה משולבת - עודפי עור, אך גם צניחה של הגבה הצדית. כאשר הבעיה משולבת, ניתוח להרמת עפעפיים עליונים לא יועיל באופן משמעותי ומראה העור הרפוי באזור העפעף העליון יישאר לאחר הניתוח. הפעולה הנכונה במקרה זה, היא מתיחת העפעף העליון בשילוב הרמת הגבות.
את הגבה ניתן להרים במספר אופנים. הדרך הפשוטה ביותר, אשר איננה כרוכה בפעולה כירורגית היא הזרקת בוטוקס. מדובר בפעולה פשוטה אשר ניתן לבצע במסגרת מרפאתית וללא צורך בחדר ניתוח. באמצעות הזרקה סלקטיבית של בוטוקס לאזור המצח, הגבה הצדית נמתחת כלפי מעלה. היעילות זמנית אומנם ונמשכת כארבעה עד שישה חודשים, אך הפעולה יעילה מאוד.
ניתן גם להרים את הגבה באמצעות ניתוח. קיימות מספר שיטות לניתוח הרמת גבות הנבדלות בין השאר במיקום החתך הניתוחי. במרבית המקרים, החתך ממוקם כס"מ מאחורי קו השיער, באזור הרקה. דרך החתך מופרדות הרקמות והגבה החיצונית. במטופלים עם נסיגה של קו השיער (גברים בדרך-כלל), ניתן למקם את החתך גם ישירות מעל הגבה ואף באזור המצח. כאשר צניחת הגבה מינימלית, ניתן לקבע את הגבות במנח גבוה יותר דרך חתך העפעף ואין צורך בחתך נוסף. ניתוח להרמת גבות מותח את הגבה קלות ואינו מייצר מראה מלאכותי.
לסיכום, יש להתאים את הניתוח לבעיה הספציפית. כאשר הגבה נפולה, יש להרימה ולהשתמש בטכניקה המתאימה ביותר. כאשר קיימים עודפי עור בעפעפיים העליונים, יש למתוח את העפעף העליון. כאשר מפתח העין סגור - יש להדק את שריר העפעף העליון ולשמר את העין פתוחה.

הכותב הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה כצנלסון בנק
הזכאות לחסות פסיכיאטרית תלויה בהערכה אם הרוצח הוא פסיכוטי. ההחלטה לשיקום תלויה בהערכה אם אין מדובר בפסיכופת
ראובן לייב
בראיון מיוחד לאתר News1 מגולל העיתונאי גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פןוסט" בניו-יורק, את ה"קוריקולום ויטה" של פעולות האיבה בארצו של הדוד סם כנגד מה שנוטף יהדות
עידן יוסף
אם המושבות משנה את פניה: רבע מיליארד שקלים יוקצו לצורך רישות העיר בקווי אוטובוס ישירים ומהירים    רחובות שלמים ייחסמו לתנועת תחבורה פרטית, ותיאסר כניסת כלי רכב לחלק מהאזורים
איתמר לוין
שעה באולמו של השופט מוחמד עלי, הדן בעיקר בעבירות בנייה, חושפת מדוע שוררת בתחום זה הפקרות מוחלטת ומה חלקם של בתי המשפט במצב זה    לצד זאת, מתגלה עלי כשופט בקיא ונעים הליכות
חגית כהן
דודו טופז לא נזקק לבובות עזר, דביר בנדק נזקק. זה ההבדל בין מנחה עם אישיות למנחה שמפרסם טייקונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il