X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא המדינה הוא המפסיד הגדול מכך שנמנע ממנו לחלוק כבוד אחרון למהפכן הנערץ לא רק משום שהמדינאי הקשיש אוהב מאוד לדלג ברחבי העולם כדי להתחכך עם אחרים, וכל המי ומי היו שם באותה לוויה, אלא גם משום שפרס במיוחד אוהב את הפאר וההדר שיש סביב "זכויות אדם" ו"שלום"
▪  ▪  ▪
פרס. אף סתום [צילום: AP]
סלחנות
זה כל פעם מרתיח מחדש שהנציג העליון של המדינה היהודית מפגין כזו סלחנות כלפי משמיציה הגרועים ביותר של מדינתו.

ביום חמישי בערב (5.12.2013) בדיווחו מיוהנסבורג בערוץ 10, הביע אור הלר את אכזבתו "כישראלי" מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו וגם הנשיא שמעון פרס ייעדרו הן מטקס האשכבה לנלסון מנדלה והן מלוויתו. הלר גם הדגיש כי הקהילה היהודית של דרום אפריקה זועמת ונכלמת מכך שרק משלחת מדרג משני - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וחברי הכנסת פנינה תמנו-שטה, דב ליפמן, ניצן הורוביץ, גילה גמליאל וחיליק בר - ייצגו את ישראל.
אך הלר נמנע מלציין את הסיבה לכך שנתניהו ופרס ביטלו את השתתפותם. אחרי ככלות הכל, הוא היה עסוק מדי בנטילת חלק באירועי האבל מאשר במילוי תפקידו כעיתונאי.
החלטתו של נתניהו שהתקבלה ברגע האחרון הייתה הסכום הפעוט של 7 מיליון ש"ח שאמורה הייתה לעלות למשלם המיסים הישראלי ה"קפיצה" הקצרה. סכום זה כולל לא רק את ההוצאות של הטיסה והמלון לנתניהו ולמלוויו, אלא גם את כל סידורי הביטחון המורכבים הכרוכים בהעברתו של המנהיג הישראלי ממקום אחד למשנהו - במיוחד במדינה שבה גואים הרגשות הפרו-פלשתינים והאנטי-ציוניים.
אחרי כל המהומה סביב ההוצאות הקשורות למעונו הפרטי של נתניהו, הוא ויועציו יכלו כבר לתאר לעצמם מה מצפה לו כשיגונב לאוזנו של הציבור הסכום העצום שנלקח מכיסו למימון נוכחותו של נתניהו בלוויה - גם אם היא של המהפכן הנערץ והאהוב על יהודים ליברליים בישראל ומחוצה לה.
מלח על הפצעים
פרס - שעלות הכבוד האחרון שהיה חולק למנדלה הייתה עולה למשלם המיסים מעט פחות מזו של נתניהו - נאלץ לשנות את תוכניותיו בשל הצטננות קשה שבה לקה, ורופאו סבר כי אין זה רעיון טוב לנשיא בן ה-90 לטוס 10 שעות לדרום אפריקה כשאפו סתום והוא סובל מחום.
הלר וחבריו בתקשורת נהנים לשפוך מלח על פצעיו של נתניהו ולהחדירו פנימה, וכל מה שהוא עושה או לא עושה מספק להם תחמושת. אבל במקרה של פרס, עליהם לרסן את חיצי הביקורת. הרי אין בישראל מי שיותר מאוכזב ממנו על אי-השתתפותו במסעו האחרון של מנדלה.
זאת, לא רק משום שהמדינאי הקשיש אוהב מאוד לדלג ברחבי העולם כדי להתחכך עם אחרים, וכל המי ומי היו שם באותה לוויה, אלא גם משום שפרס במיוחד אוהב את הפאר וההדר שיש סביב "זכויות אדם" ו"שלום" - מונחים שיש לשים במרכאות כשהם מופעלים ביחס לישראל. זה כל פעם מרתיח מחדש שהנציג העליון של המדינה היהודית מפגין כזו סלחנות כלפי משמיציה הגרועים ביותר של מדינתו.
וזה מביא אותנו לסיבה נוספת שפרס ללא ספק הרוס מהוראות רופאו: הוא יפסיד את ההזדמנות לראות את נשיא אירן חסן רוחאני בין האורחים על קברו של מנדלה. והרי פרס הבהיר שיהיה מאושר לפגוש את ראש הרפובליקה האיסלאמית. כי למרות עוינותה של אירן לישראל - ולמרות שרוחאני הוא רק "מתון" פרגמטי, הנוקט תחבולות מרמה כדי להשיג הגמוניה גרעינית - פרס אמר לפני מספר ימים כי "אנו לא רואים באירן אויב".
בראיון לריצ'רד קווסט מ-CNN בוועידת ישראל לעסקים 2013 שהתקיימה בתל אביב, הסביר פרס כי "(אויבים) זה לא עניין של אדם אלא של מדיניות. היו זמנים שלא רצינו, למשל, להיפגש עם ערפאת. אבל ברגע שערפאת שינה את מדיניותו, למה לא? אנו בעד שלום. ועניין אחרון, אני מאמין שהמטרה (שלנו) היא להפוך אויבים לידידים".
היות שערפאת מעולם לא שינה את מדיניותו, המשלבת טרור עם דיפלומטיית הונאה, שמטרתה הייתה להשמיד את ישראל, מעניין שפרס הביא דווקא אותו כדי ללמד על רוחאני. למעשה, ההשוואה לא יכלה להיות יותר מתאימה. כמו ערפאת (ידידו של מנדלה), כך גם רוחאני רואה בישראל "שלטון כובש בלתי לגיטימי" - "השטן הקטן" ששלטון המולות ימחק מהמפה, בהביסו את "השטן הגדול" - אמריקה.
אולי זה דווקא טוב שענייני כספים מונעים מנתניהו לייצג כהלכה את ישראל ביוהנסבורג. אבל חבל ששום דבר אינו מונע מפרס לייצג שלא כהלכה את ישראל, גם כשהוא נשאר בבית.

לאתר מגזין מראה
המאמר התפרסם במקור באנגלית ב"Israel Hayom".
הכותבת היא מחברת הספר ""To Hell in a Handbasket: Carter, Obama, and the ‘Arab spring’".
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סידורי הלוויה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כתבת. ל"ת
ר.ב.ז  |  16/12/13 11:48
2
החבר שלארפת+חומיני+כדפי+סדם
ישע   |  16/12/13 17:41
3
דוגמה לכתיבה משכנעת וטובה ל"ת
אבידן  |  16/12/13 21:39
4
פרס היה צריך לנסוע אבל ...
בתיה  |  16/12/13 22:43
5
Dementia Senilis
מחלתו של פרס  |  17/12/13 01:25
6
הנשיא:"עראפאת שינה מדיניותו.."
דאגנית  |  17/12/13 07:46
7
היה צריך לדחות הטקס
אברהם מערב השומרו  |  17/12/13 08:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
יש שנהנים לנזוף ולומדים מן הסופה לנזוף עוד ועוד    כל סופה סופה לבוא
בני אשר
תפיסת "מצפה שלגים" בחרמון במלחמת יום-כיפור - תיאור סובייקטיבי לחלוטין
מנשה שאול
עוד סירוב פלשתיני, פמיניזם מוסלמי ועושר האמירויות    לגבי הפלשתינים, נוכחות צה"ל ממערב לנהר הירדן תבטיח שתימנע חדירתם של ארגוני טרור ממדינות ערב דרך ירדן לשטחים שבשליטת הרשות הפלשתינית
עו"ד נירית יהושוע
טיפים למי שהולך לרכוש דירה: האם המחיר חשוב מגודל הדירה? ומה עם המימון?
דניאל פרדקין
ארתור רובינשטיין חייך ליבגני קיסין מן השמים    והעובדה שאף אחד מהפוליטיקאים שלנו באולם, גם לא של ראש העיר ושרת הבידור לא כיבדו אותו בנוכחותם -לא פגעה בו, אלא בכבודה ובבדמותה של מדינת ישראל
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
רציונליות לא רציונלית  /  דורון בקל-איילון
ביצים עזובות  /  מרדכי קידר
הנשיא האחרון בישראל  /  עמוס אריכא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il