X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שמירה על אורח חיים בריא, היא בסיס למניעה של פגמים אסתטיים ושיפור בעיות קיימות הניתוחים הפלסטיים מהווים גורם משלים, אשר עשוי לפתור בעיות קיצוניות או פגמים אשר פעילות גופנית אינה משפיעה עליהם
▪  ▪  ▪
לשפר את איכות החיים [צילום: פלאש 90]

אם בעבר עסקה הרפואה בעיקר בהצלת חיים, הרי שהרפואה המודרנית עוסקת יותר ויותר בשיפור איכות החיים. סוד השמירה על איכות החיים והארכתם, קשור קשר הדוק להתפתחות הרפואה המונעת הכוללת אורח חיים נכון, מתן חיסונים, בדיקות סקירה ואבחון מוקדם.
מרכיב חשוב בשיפור איכות החיים הוא המראה החיצוני. בריאות ויופי הם שני תחומים התופסים חלק חשוב בחיינו. למזון שאנו אוכלים, הבגדים שאנו לובשים והשעות שאנו משקיעים בכושר גופני, התווסף בעידן המודרני מרכיב של רפואה אסתטית הכולל פרוצדורות פשוטות וניתוחים אשר אמור להשלים את התמונה ולשפר את המראה החיצוני.
השאיפה לשימור המראה הביאה לשינויים דרמטיים בהתנהגות האוכלוסייה. הדבר ניכר בתחומים רבים. על-פי נתוני איגוד הספורט העממי בישראל, שיעור העוסקים בספורט באופן סדיר נמצא במגמת עלייה ועומד על למעלה ממחצית האוכלוסייה. שיעור העישון, אשר גורם לנזק במערכות גוף רבות ומזיק גם לעור הפנים, פחת בכ-50% בשני העשורים האחרונים. ולבסוף, פופולריות הניתוחים הקוסמטיים והפרוצדורות האסתטיות, עלתה באופן ניכר בשנים האחרונות.
על-פי נתוני האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית, שיעור הניתוחים הפלסטיים והפרוצדורות האסתטיות (כדוגמת הזרקת בוטוקס וחומצה היאלורונית), עלתה ב-15 השנים האחרונות פי 2 ופי 6, בהתאמה.
אז מה שיווי המשקל הנכון בין שמירה על אורח חיים בריא לבין פנייה לכירורגיה הפלסטית? באילו מצבים פעילות גופנית היא הפתרון היחיד לשיפור בעיה אסתטית ומתי היא לא מסייעת בכלל? האם שומן עודף הוא התוויה לשאיבת שומן? האם פעילות גופנית תשפר עודפי עור?

ירידה במשקל

שיעור האוכלוסייה הסובלת מעודף משקל הולך וגדל. שמירה על אורח חיים בריא עשויה למנוע בעיה זו. השיטות לירידה במשקל רבות ומגוונות וכוללות דיאטה קפדנית, אימון גופני, ניתוחים לצורך ירידה במשקל וטיפולים תרופתיים.
כמובן שקיימת עדיפות לכך שהמטופל יסיר ממשקלו באמצעות ביצוע סדיר של פעילות גופנית ולא באמצעים פולשניים או תרופתיים. אחת מתופעות הלוואי הנלוות לירידה במשקל היא היווצרות של עודפי עור. הבעיה בולטת יותר באוכלוסייה הבוגרת, שם נטיית העור להתכווץ מופחתת ובמטופלים אשר הסירו ממשקלם באופן משמעותי. העור העודף נראה בעיקר בזרועות, בשדיים, בבטן ובירכיים. פעילות גופנית אינה יכולה למתוח עור רפוי. במקרים אלו, יש צורך בדרך-כלל בניתוח פלסטי להסרת עודפי העור.

הריון ולידה

במהלך ההריון עולה משקל הגוף, הבטן גדלה בנפחה ועור הבטן מתרחב. לאחר הלידה הגוף שואף לחזור למימדיו הקודמים, אך נשים רבות חוות משקל יתר אשר הן אינן יכולות להיפטר ממנו. אם לא קיימת בעיה רפואית נלווית, הפתרון במקרים אלו הוא שימור אורח חיים בריא - שמירה על דיאטה נכונה וביצוע פעילות גופנית לצורך חזרה למשקל המקורי. אולם, בחלק מהנשים אשר חוזרות למשקלן המקורי, עדיין נותרים עודפי עור בבטן.
במהלך ההריון ישנה גם הרחבה של דופן הבטן. אין מדובר רק במתיחה של העור, אלא מתיחה של שרירי הבטן והמעטפת שלהם. מתיחה זו מפרידה בין שרירי הבטן ועלולה ליצור בלט קבוע של הבטן לאחר הלידה. חיזוק שרירי הבטן באמצעות אימון גופני עשוי לשפר את הבעיה, אך המרחק בין השרירים ורפיונם, עלולים להותיר בטן בולטת במידה מסוימת.
את עודפי העור והרפיון בדופן הבטן, ניתן לתקן באמצעות ניתוח פלסטי - מתיחת בטן. פופולריות הניתוח גברה בשנים האחרונות ועל-פי נתוני האיגוד האמריקני לכירורגיה פלסטית, שכיחות הניתוח עלתה במעל 300% ב-15 השנים האחרונות. בניתוח מסירים את עודפי העור, אך יותר חשוב, מהדקים את השרירים וכתוצאה מכך, את דופן הבטן.

עודפי שומן

במקרה זה יש להבדיל בין אדם הסובל מעודף משקל לבין אדם רזה לו מצבורי שומן באזורים ספציפיים. הפתרון לאנשים בעלי עודף משקל אינו ניתוחי. רצוי לשנות אורחות חיים - להתאים דיאטה חדשה ולהתאמן על בסיס קבוע.
סכין המנתחים אינו תחליף לשינוי אורחות חיים. לעומת זאת, אנשים רזים, המתאמנים על בסיס קבוע, שומרים על משקל גופם, מחטבים אותו ולהם מצבורי שומן באזורים ספציפיים, הם המתאימים לשאיבת שומן.

גניקומסטיה (חזה נשי בגבר)

מדובר בבעיה שכיחה מאוד הקיימת בחלק נכבד מהגברים. מדובר בצמיחת יתר של רקמת השד. אימון אישי לחיזוק שרירי החזה עשוי לטשטש במעט את הבעיה, שכן צמיחת היתר של רקמת השד מתרחשת בעיקר בחלקו התחתון.
עיבוי השריר, המייצר מראה בולט יותר בחלקו העליון של החזה, עשויה לייצר מראה אחיד יותר, אך אינו פותר את הבעיה הבסיסית - עודף רקמת שד. במקרים קלים, המהווים את רוב המטופלים, ניתן להסתפק באימון גופני. פתרון מוחלט לבעיית הגניקומסטיה ניתן לתת רק בניתוח פלסטי.
לסיכום, שמירה על אורח חיים בריא, היא בסיס למניעה של פגמים אסתטיים ושיפור בעיות קיימות. הניתוחים הפלסטיים מהווים גורם משלים, אשר עשוי לפתור בעיות קיצוניות או פגמים אשר פעילות גופנית אינה משפיעה עליהם.

תאריך:  23/03/2014   |   עודכן:  23/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד השמירה על איכות החיים והארכתם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאון אלי
אופרה של שלושה סיפורים שמוזה חיברה בדמיונו של סופר כאשר כל אחת מהנשים בסיפורים מגלמת צד אחר של סטלה - אהובתו של הסופר. מה חשוב יותר - היחסים של היוצר או האמנות שלו?
אלעזר לוין
"הצעתך לפטור ממע"מ היא צעד שגוי כמעט מכל זווית"    הכלכלן, ששטייניץ הביא ונתן בו אמון, גילה שלפיד אינו מחשיב אותו ואת עמיתיו
שולמית קיסרי
אם מישהו פינטז כי בעולם הבא מצפה לו גן עדן כלשהו, עם פלגי מים ועצי פרי, מפגשים חושניים ומראות לוהטים, ידע הוא כי לא יקבל אף לא קמצוץ של נחת    קריאה בספרו החדש של עמוס סנטהאוז, "מלך הפוך"
אריה אבנרי
לאביגדור ליברמן וליאיר לפיד מכנה משותף זהה: שניהם דיקטטורים מוצהרים במפלגותיהם ועל פיהם נושקים כל הדברים. מי שמנסה להמרות את פיהם או לגלות עצמאות יתר, נענש ומסכן את המשך הקריירה הפוליטית שלו
עליס בליטנטל
הצגת "הגיבן מנוטרדאם" קובעת שיא חדש לפסגות עבור התיאטרון הישראלי בכלל ועבור תיאטרון באר שבע בפרט    עידו ריקלין מתקבע כאחד מבימאי התיאטרון הספורים המעולים ביותר שיש לנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il