X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטורקים המציאו המתות שונות כגון הוצאות להורג. שריפת הארמנים בתוך מבנים. הרעבתם של הארמנים למוות. ריכוז ארמנים בקבוצות והוצאתם להורג במרוכז ועוד
▪  ▪  ▪
רצח עם [צילום: AP]

היום בתאריך 24 לחודש אפריל 1915 לפני 99 שנים בדיוק התחיל רצח העם הארמני - השואה הארמנית בכך שהאימפריה העות'מאנית התחילה במסע חיסול מכוון ומתוכנן של רצח הלאום הארמני היושב בגבולותיה הכול במטרה אחת - לחסל, להשמיד, למחוק כל זכר מכול ארמני החיי בתחומי האימפריה העות'מאנית.
השמדת העם הארמני קיבלה גוונים שונים, כגון מעשי טבח המוניים, צעדות מוות, גירוש מאות אלפי ארמנים מבתיהם תוך כדי צעדות מוות אין סופיות שבהם קיפחו עשרות אלפי ארמנים את חייהם. הצעדות בוצעו כאשר הצבא העות'מאני משגיח על הצועדים. כאשר הצועדים צעדו בצעדות מוות אין סופיות ללא מזון, ללא מים בתנאי מזג אוויר קשים לעבר דרום טורקיה, כאשר הצבא העות'מאני מזנב בצועדים והורג בהם, אונס נשים וילדות. מתעלל בצועדים, מכה אותם, יורה בצועדים תוך כדי שעשוע ועוד.
מרבית הצועדים מתו תוך כדי הצעדה הקשה הזאת, הם מתו בגלל צימאון, תשישות, רעב, מכות שספגו ועוד. מטרת הצעדות הייתה ברורה - שכל הצועדים אשר צעדו לעבר דרום טורקיה והמדבר הסורי בתנאי מזג אוויר קשים ימותו תוך כדי הצעדה. כמו-כן היה רצח מכוון של החיילים העות'מאנית ביצעו בצועדים בכדי להחיש את מותם של הארמנים. סיפורי הצעדות קשים ביותר. היו צעדות שהתנהלו בתנאים קשים ביותר ונמשכו עד חודשיים ימים. הצעדה המפורסמת ביותר המתועדת במוזאון השואה הארמנית ביריוואן בירת ארמניה ערכה כשישים ימים. את הצעדה התחילו כמאה ושבעים אלף ארמנים. סיימו אותה בחיים על-אף כל התנאים הקשים כמאה ושמונים ארמנים.
לא מכירים
בצועדים בצעדת המוות לא רק אנשי הצבא הפליאו את אכזריותם, לדילול הצועדים הצטרפו גם פורעים כפריים כאשר הצועדים חלפו ליד כפריהם, הפורעים הטורקיים נהגו לירות בהם, לאנוס את הנשים והילדות, להתעלל בצועדים, להשפילם ועוד. הארמנים אשר הצליחו לשרוד את הצעדות ואת ההרג המכוון של הטורקים רוכזו בעשרים וחמישה מחנות ריכוז מיוחדים שהוקמו לצורך כך. המחנות הללו היו מחנות ששם קיפחו את חייהם הניצולים מהצעדות. הרעב, התנאים קשים ומזג האוויר הקשה הפיל קורבנות רבים אל מותם.
הטורקים המציאו המתות שונות כגון הוצאות להורג. שריפת הארמנים בתוך מבנים. הרעבתם של הארמנים למוות. ריכוז ארמנים בקבוצות והוצאתם להורג במרוכז ועוד. הייתה גם עדות להטבעתם של נשים וילדים באגמים ובנהרות. את שיא ההשמדה אנו רואים בהמתת ארמנים בגזים רעילים. הרג נמשך עד לחודש אוקטובר תחילת נובמבר 1916 .בסה"כ נרצחו כמיליון וחצי ארמנים בתוך תקופה קצרה ביותר של שנה וחצי.
במוזאון השואה הארמנית ביריוואן סופר לי על כך שבראשית שנת 1939 הגיעו לטורקיה כאלף קצינים גרמניים, קציני ס.ס., ללמוד כיצד משמידים עם. שם הם למדו את שיטות ההשמדה מגזים ועד צעדות המוות. משריפת המוני בני אדם בתוך מבנים ועד לירי בבני אדם וקבורתם בבורות אחים המוניים.
בעוד שנה ימלאו 100 שנים לשואת הארמנים, מרבית מדינות העולם הכירו ברצח עם זה כשואה, ישנן מדינות שאף העבירו חוקים נגד מכחישי שואת הארמנים. מספר מדינות לא מכירות בשואת הארמנים בהם מדינת ישראל.

תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
99 שנה בדיוק לשואה הארמנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל בושי לך
מוצי  |  24/04/14 12:58
2
נו,כשחונטה בארגנטינה רצחה יהוד
ראיס-פוטין-טיל400  |  24/04/14 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
תראו מה חושב החמאס על ישראל - וגם מהי דעתו האמיתית על אש"ף    ארה"ב תתקשה לצאת נגד הכרזה ישראלית על הפסקת המו"מ, כאשר היא עצמה מגדירה את החמאס כארגון טרור    ועוד נקודה: זהו הפיוס השלישי בתוך שלוש שנים
איתמר לוין
לאור הפיוס בין הפתח והרשות הפלשתינית לבין החמאס, על ישראל להפסיק מיד את המו"מ עם אבו מאזן - גם משום שלא מדברים עם מי שרוצה להשמיד אותך, וגם משום שלא נותנים הישגים שבעוד חצי שנה עלולים להיות בידי הנייה
אלי אלון
איחוד עמותות וארגונים העוסקים במאבק בשחיתות ובפעילות לשיפור השקיפות ואיכות השלטון לגוף מרכזי אחד עשוי להעצים, ליעל ולהגביר המאבק. אז למה איחוד מתבקש כזה לא מתבצע?
ראובן דינור
הנעורים בשילוב אלכוהול ללא גבולות הם תערובת רצחנית בכל עת ובכל אתר
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תחרות היא שם המשחק    אימרו כן לזקן    לא לסמים הקלים    הרב גרוסמן - ממגדל אור לכפר זוהרים    ולקינוח הגורו והמציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il