X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

המלצות ועדת בכר יאושרו ברובן על-ידי הכנסת, קרוב לודאי במהלך חודש מרץ, אולי עם תיקונים קלים. הנפגע העיקרי יהיה הצרכן הפנסיוני והפינאנסי - האזרח הישראלי, וכן סוכני הביטוח שיצטרכו להתאייד מהציבוריות הישראלית במתכונתם הנוכחית.
המרוויחות העיקריות , כמו ברפורמת הפנסיה הן חברות הביטוח הישראליות שהופכות בלילה אחד למתווכות פיננסיות בכל תחומי החסכון וההלוואות .
הנפגע העיקרי של ההמלצות הוא הצרכן הישראלי, שימצא עצמו במערבולת של משווקים ויועצים מטעמם של הבנקים וחברות הביטוח שייעצו לו וישווקו לו בסניפי הבנקים ובדיוור ישיר: קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי חיים בשיטת אינסטנט של 5 דקות ייעוץ בלתי אפשרי ולא הגיוני בסניף( כי התור ארוך).
שר האוצר בנימין נתניהו, שרצה מהפכה כלכלית, שתטביע חיתומה על השווקים, רצה מאד, שמשקיעים זרים ירכשו את אחת מקרנות הפנסיה החדשות, אולם פקידי האוצר מחזיקים אג'נדה עצמאית, כאשר בפועל המפקח על הביטוח בן שלוש, הסיר את ההעדפות למשקיעים הזרים, וקופות הפנסיה נפלו כפרי בשל לידיהן של חברות הביטוח הישראליות הגדולות.
טובת הצרכן איננה בראש מעייניה של חברת הביטוח כמו של הבנק וכאשר יש גם זהות באינטרסים לכאורה הצרכן "נדפק" עוד יותר. מה עוד ששומר הסף שהגן על המבוטח הבודד - הלא הוא סוכן הביטוח נדון לכלייה בהתאם לרמת העמלות ופריסתה וחוסר היכולת להתמודד מול הענקים -הרי הם הבנקים.
כאשר אלפי סוכני ביטוח פעלו ברחבי הארץ התחרות בפועל בין החברות השונות היתה רבה, אולם כאשר הפיקוח על הביטוח בראשותו של אייל בן שלוש יצר מצב לא הגיוני, שבו מרבית סוכני הביטוח ייעלמו, לאחר כניסת הבנקים לשווקי הביטוח , השוק הפנסיוני הפך בן לילה לריכוזי יותר ואת המחיר ישלמו אך ורק הצרכנים.
כבר כיום סוכני הביטוח מתקשים לשרוד ולמעשה ישאירו את לקוחותיהם ללא טיפול כאשר ייעלמו, אולם את המפקח לא מענינים דברים ארציים כגון אלה. המציאות הכלכלית היום יומית של מאות אלפי האזרחים העמלים פעוטה הרי מתבטלת מול הרצון לבצע מהפיכות מתוקשרות.
ליבי לבי על אלפי סוכני הביטוח ומשפחותיהם, שבהתאם למהפיכה יצטרכו להתאדות, כל מה שאני יכול לומר להם, שעליהם לדאוג מהר למקורות הכנסה חלופיים כי הם לא בדיוק מעניינים את פקידי האוצר תאבי המהפיכות, ולא בטוח אם הם מעניינים את חברות הביטוח, שהם הביאו להן את העסקים במשך עשרות שנים.
מי שמחפש היגיון במהפיכה, לא בהכרח ימצא אותו, מאחר שבמשך עשרות שנים אמרו פקידי האוצר הבכירים מאגף שוק ההון שקרנות הפנסיה עדיפות על-פני ביטוחי מנהלים, אולם בסופו של יום הממשלה הלאימה את קרנות הפנסיה, על-פי המלצת פקידי משרד האוצר(בשמות אחרים), שהודיעו שהן נמצאות בגרעונות של עשרות מיליארדי שקלים ובסכנת פשיטת רגל.
מי ששילם את המחיר בעבר ישלם אותו בעתיד - זהו הציבור שאינו בקיא ברזי הכלכלה ונושא בתוצאות של המטעמים שמבשלים נערי האוצר (אגף שוק ההון, הביטוח והחסכון). הפקידים שם באים והולכים אח"כ לתפקידים בכירים במשק, לכאורה הם פועלים בשם הממלכה, אבל את המחיר משלמים הצרכנים. אחרת כיצד ניתן להבין את סוגיית הפצצה התקציבית הנוספת של הפנסיה התקציבית??
לצערי, באגף שוק ההון לדורותיו יושבים לא מעט תאורטיקנים, שמנותקים מהמציאות העיסקית והכלכלית בשטח, אין עליהם ביקורת ופיקוח אפקטיבית של הכנסת, הם קובעים את עתידנו הכלכלי וכמובן שאת המחיר ישלם הצרכן.
האזרח הישראלי יידרש לשלם את מחיר הכשלון הקולוסאלי של ניהול קרנות הפנסיה הותיקות שהגיעו לכאורה לחדלות פרעון עתידית ושרמת הפיקוח עליהן על-ידי אגף הפיקוח לדורותיו היתה מתחת לכל ביקורת והראיה החותכת -היא שלכן קרנות הפנסיה הולאמו ומי לדעת הקורא ישלם את מחיר הבור ללא תחתית של הפנסיה התקציבית? (מאה מיליארד ש"ח)? - שוב הצרכן - האזרח.
בכירי האוצר טועים ומתקדמים לתפקידי מפתח במשק הישראלי והאזרח משלם את מלוא המחיר !!! או ששוב יבוא שוב שר אוצר חדש ויגיד - אין לי!! ויקצצו לכולם עשרות אחוזים מהזכויות בפנסיה.
שוק העבודה השתנה וכיום עובד ממוצע עובד במקום עבודתו כשלוש שנים ובכל מקום עבודה, שונים התנאים הפנסיונים, ומי ידרש לתת לעובד את הייעוץ הפנסיוני לפי ועדת בכר: הבנקאי שיקדיש ללקוח שלו שלוש וחצי עד חמש דקות.
החל ממרץ פקיד הבנק יפעל כיועץ מתוך סניפי הבנק ואין זה משנה בכלל שיש שניים וחצי בנקים גדולים: האם לזה ייקרא תחרות?
אגב, האם שמעתם על קשרי הבעלות הצולבים של מקצת חברות הביטוח והבנקים הגדולים במשק??!
עד כאן על נפלאות ועדת בכר ועתידך הפנסיוני ………וההמשך יבוא ...
ואל תגיד מר ישראלי שלא ידעת שהן האוצר והן ההסתדרות חפצים ביקרך ……..
  • * הכותב הינו מומחה למערכות פנסיוניות , כותב הספר: "עתיד בטוח מחייב ביטוח " , ועוסק בגישור, בוררות וייעוץ פנסיוני .

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינג' שבתאי עזריאל
מזוז ופרקליטיו החליטו בעניין בעלה של השופטת ביניש בעת שנמצאו בניגוד עניינים קיצוני ובלתי נסבל, הואיל והם מרבים להופיע בפניה והיה עליהם לפסול את עצמם
עו"ד אילנה זינגל
חברות הביטוח מחתימות את החולים/הנפגעים על כתב התחייבות שלא לפרסם את הסכמתן לשלם פיצוי, וזאת כתנאי לתשלום הפיצוי; כך נשללת מהציבור הזכות לקבל מידע על רופאים ומוסדות שגרמו נזק רפואי
הרב ישראל אריאל
ארז רואימי
יובל קציר
"ועדת בכר כבר כאן" ועכשיו הזמן להתריע שהשיטה המסורתית בבחירת התוכניות הפנסיוניות גורמת למרבית הלקוחות הפסד של כסף רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il