X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מילון מושגים שאתם חייבים לדעת: אי-שוויון, שיעורים פרטיים, סרדינים, מורים, מורי קבלן, מנקה, קיצוץ רוחבי, אחיות בריאות התלמיד, הפרטה, השפה הערבית, בערות, "האחר הוא אני", תנועת נוער, למידה משמעותית, ועוד.
▪  ▪  ▪
מילון משמעותי לתלמיד [צילום: פלאש 90]

מילון משמעותי לתלמידה ולתלמיד:
מורים: אנשי חינוך שנושאים באחריות החשובה והגורלית של הענקת השכלה וערכים לכל ישראלי/ת בגילאי 5-18, בעבור שכר נמוך במיוחד.
מורי קבלן: אנשי חינוך שנושאים באחריות החשובה והגורלית של הענקת השכלה וערכים לכל ישראלי/ת בגילאי 5-18 בעבור שכר נמוך עוד יותר, ומסופקים באמצעות קבלנים שזכו במכרז זמני (בדומה לאספקת ציוד משרדי).
מנקה: אישה ענייה שאיש אינו יודע את שמה המסופקת באמצעות קבלן ומנקה את הלכלוך בכתות.
סרדינים: דגים קטנים שנפוצים במימי הים התיכון, נהוג למכרם באריזות של 10 בהן הם דחוסים ראש לזנב, שקועים במי מלח. כמו-כן תיאור צפיפותם של תלמידים בישראל.
קיצוץ רוחבי: גזילת הכספים המיועדים לחינוך. התוצאה: שכר נמוך יותר למורים, הידרדרות החינוך, צפיפות בכתות, פחות לימודים, יותר תשלומי הורים, הגדלת פערים.
אחיות בריאות התלמיד: זן ישראלי מפואר שהוכחד בידי האוצר. אחות בית הספר הכירה את התלמידים, טיפלה בהם, עקבה, בדקה, התריעה, חיסנה והפחיתה עומס ממערכת הבריאות. הניצולות המועטות הפכו לאחיות קבלן.
תל"ן: תוכנית לימודים נוספת, במימון של הורים שיכולים לשלם, באישור משרד החינוך. מי שלהורים שלו אין כסף - לא מקבל. התשלום עשוי להגיע לאלף ש"ח בחודש.
הפרטה: התנערות של המדינה מאחריות לחינוך והעברתו לגורמים פרטיים שעובדים תמורת רווח.
השפה הערבית: מן השפות השמיות בקבוצת השפות האפרו-אסיאתיות, מדוברת בפי 225 מיליון בני אדם, חמישית מאזרחי ישראל וכל אזרחי שכנותיה. לימודי השפה בישראל צומצמו אשתקד, ח"כים דורשים לבטלה כשפה רשמית, ויש המשתעשעים ברעיון להוציאה מחוץ לחוק.
בערות: היא כוח.
תוכנית "האחר הוא אני". ובלבד שהוא לא ערבי, הומו, לסבית, חרדי, עני, עובד זר ועוד. האחר, לרוב, הוא עני.
חינוך מגדרי: אינו מוכר במשרד החינוך. חינוך למניעת אלימות נגד נשים, מניעת אלימות מינית נגד נשים וגברים, ובכלל חינוך לשוויון מהותי בין נשים וגברים בכל התחומים.
חג הפסח 2015: המועד בו ימלאו שנתיים להבטחתו של שר החינוך כי "בתוך שנתיים לא יהיו מורי קבלן בישראל" (מאז הם התרבו). בערב החג נתכנס מחוץ למשרד החינוך למעמד מרגש של ספירה לאחור עד רגע היציאה מעבדות לחרות.
שיעורים פרטיים: מוצר יוקרתי שהורים עשירים יכולים לספק בקלות לילדיהם במקום החינוך שקוצץ, כדי שיוציאו ציונים גבוהים יותר. גם הורי מעמד הביניים נוהגים לקנות אותו לילדיהם אבל כורעים תחת הנטל. עניים אינם רוכשים את המוצר. עלות: מיליארד שקלים בשנה.
אי שוויון: כאשר החינוך שילד מקבל הוא טוב יותר ככל שלהורים יש יותר כסף, וגרוע יותר ככל שההורים עניים יותר. כך דואגת הממשלה שהעוני והעושר יעברו מדור לדור בשושלות.
חינוך חינם: חיה נכחדת שבעבר הייתה נפוצה בישראל. כיום ניתן למצוא אותה רק במדינות סקנדינביה הקרות ובחלומותיהם של אזרחים תמימים.
תנועת נוער: אי-של תקווה לעתיד טוב יותר, מקום כיפי שבו חווים חוויות משמעותיות ולמידה משמעותית, ומקבלים ערכים משמעותיים שמשרד החינוך עדיין דן עליהם בוועדה ללמידה משמעותית.
למידה משמעותית: ישבנו, חקרנו, בדקנו, התייעצנו עם טובי המומחים ועדיין אין לנו מושג מה זה אומר. אבל היי, זה נשמע טוב. ומשמעותי.
שתהיה לכם שנת לימודים משמעותית!

תודה לניב סוניס (Niv Zonis), טל כרמי (Tal Carmi), טל אנגרט (Tal Angert), לילי בן-עמי (Lili Ben-Ami), אילון טוהר (Eilon Tohar), עמנואל שלמון (Emanuel Salmon) וענת נוריאל. הקואליציה הארצית להעסקה ישירה המאבק להורדת הצפיפות בכיתות כל-זכות - אתר הזכויות של כולנו Kav LaOved - קו לעובד האגודה לזכויות האזרח בישראל תוך שנתיים לא יהיו בישראל מורי קבלן המטה למען העסקה הוגנת של מורות ומורים התארגנות הסייעות הארצית הדף הרשמי של מאבק מורי היל"ה למען זכויותיהם כוח לעובדים מאבק מורי הפתוח-הדמוקרטי ביפו מעובדות קבלן להעסקה ישירה.
תאריך:  01/09/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילון מושגים לפתיחת שנת הלימודים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
את הילדים הפרטיים שלך, לא שלחת
עמי, ת  |  1/09/14 12:17
2
שוב היא מברברת
אהרון שחר  |  1/09/14 14:36
3
זו אשר האמינה שהיא תהיה ראש
ממשלה, זו אשר   |  1/09/14 14:58
4
טריליון ש"ח שפכו שלי רבין ופרס
לביוב באוסלו !!!!  |  3/09/14 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
עם שלא יודע את זכויותיו ומעניק לראש הממשלה הנבחר, הערצה כמו שקיבל הפריץ או השליט בגלות - לא ראוי לשום דבר. עד שלא ילמד לעמוד על דעתו ולדרוש את המגיע לו, ימשיכו להוריד עליו גזרות של מיסים ויכול לצפות למלחמות עתידיות, ומי יודע מה עוד מחכה לאזרח הזה
KPMG סומך חייקין
היבטים בהערכות החברה להתמודדות עם משקיע אקטיבי
עמוס אריכא
הופעותיו של ראש הממשלה היו כתבלין ביזיוני מכל הבחינות לצלילי אריית הסיום באורטוריית המערכה האחרונה. מאמציו הנלעגים של נתניהו להציג עצמו כמצביאה של ישראל המנצחת, אינם אלא ניסיון נואש ופארודי להציל עצמו מפסק דינה של ההיסטוריה
אילן ריס
רצועת עזה נתונה בהסגר והפכה להיות בית סוהר אחד גדול. התוצאה הצפויה, פיצוץ אוכלוסין שבוא יבוא. סיבה זו לבדה מצדיקה נמל-ימי ושדה-תעופה שישרתו את תושבי הרצועה ובלבד שמתקנים אלה יהיו בפיקוח ישראלי
ארווין קליין
הסיפור של שני פעילי השלום, אחד פלשתיני ואחד ישראלי, ששניהם אבדו בת בפיגוע, ריגש אותי מאוד ונתן לי זווית ראיה חדשה על הסכסוך בינינו לפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il