X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקה ריכוזית הנותנת סמכויות יתר ליו"ר, נושאים המוחלטים באופן אישי על-ידי היו"ר, כולל שליטה מוחלטת במזכירות ועוד, אינה דרכנו
▪  ▪  ▪
הבית היהודי. לא חוששים להביע דעה - ביחד [צילום: פלאש 90]

אנו בעד חוקה בהסכמה.
מפלגת הבית היהודי היא מפלגה ציבורית בה היחיד אינו חושש להביע דעתו וה"ביחד" קובעים את הדרך של ציבור רחב ומגוון. חשוב שתישאר כך.
כשכולנו היינו עסוקים במבצע "צוק איתן" עלתה טענה על כך שראש הממשלה אינו מתייעץ עם שריו לקבינט בנושאים מהותיים.
קבלת החלטות מהותיות, למעט כאלה שבהולות כמו תקיפה צבאית, לא נכון שתתקבלנה על-ידי שיקול דעת יחידי.
נושא שינוי חוקת הבית היהודי הינו נושא מהותי. הוא צריך להתקיים תוך דיון ציבורי פתוח, שמתחיל בדיון של נבחרי הציבור בישיבות הסיעה, דבר שלא התקיים כלל. זאת, תוך שיתוף כל הקבוצות והאישים השותפים לאחדות ולהצלחה שהתקיימה ומתקיימת בנו, ברוך השם.
אין מי שחולק על הצורך ברענון חוקת הבית היהודי. אין מי שחולק על צירוף כוחות חדשים, גם בעלי כיפת שמים לראשם, זאת מתוך נאמנות לדרכנו ולערכי הציונות הדתית- שלמות עם ישראל על-פי תורת ישראל בארץ ישראל, בהכרה שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתנו.
ניסיונות ההשתלטות של היחיד אינם מבטיחים את הגדלת הבית היהודי ואת השפעתנו בכנסת, בממשלה ובעם ישראל. מפלגות השלטון בישראל-הליכוד והעבודה, הם מפלגות דמוקרטיות. הדבר עלול להביא למציאות בה קבוצות ויחידים יחושו שאינם מיוצגים ומשפיעים, יביעו אבדן אמון ואפשרויות של אבדן האחדות בציבור הציוני דתי וירידה בכוח השפעתנו.
חוקה ריכוזית הנותנת סמכויות יתר ליו"ר, נושאים המוחלטים באופן אישי על-ידי היו"ר, כולל שליטה מוחלטת במזכירות ועוד, אינה דרכנו.
ר' ישמעאל בפרקי אבות לימד את כולנו: "אל תהי דן יחידי שאין דן יחידי אלא אחד".
הבקשה להצבעות חשאיות, היא נשמת אפה של הדמוקרטיה, המאפשרת ליחיד בפחות לחצים, להביע את דעתו, בכך מתקיימת ומתחזקת העמדה הציבורית של ה"ביחד".
ממה חוששים המתנגדים להצבעה חשאית? מנציגי הציבור? מהציבור על גווניו?
בהתאם לחוקה שבתוקף, יש לבחור באופן אישי וחשאי, בשיטת "כולם בוחרים בכולם" בוועדה מתמדת נבחרת, שהיא שתקבע את סדר היום וגם תביא בפני המרכז הצעות שונות לחוקת המפלגה.
אני מציע שתיבחר ועדה מתמדת כפי החוקה שבתוקף, באופן חשאי ואישי על-ידי כלל חברי המרכז. הוועדה המתמדת שתיבחר על-ידי כלל חברי המרכז בבחירות חשאיות ודמוקרטיות, היא זו שתביא תוך כשלושה חודשים לכינוס מרכז נוסף, בו תובא מתוך הידברות, חוקה מאוזנת יותר בהסכמה. במהלך שלושה חודשים אלו, ייעשה מאמץ מרוכז למצוא נוסחה ודרך, גם לאיחוד מפלגות הבית היהודי מפד"ל ותקומה.
נכון, בסקרים אנחנו כבר 19 מנדטים. הסיבה לכך לא נעוצה בחוקה החדשה, אלא בתמיכת הציבור הרחב בדרך המפלגה, בעומד בראשה ובחבריה ובתהליכים הבריאים שעובר עם ישראל בתקופה של אחדות ולאומיות. צריך לזכור שאת ה-12 מנדטים הקיימים הביאו 4 גורמים: הפריימריז הדמוקרטיים, איחוד הכוחות, האמון שנוצר בתהליך ובכלל הנציגים וכמובן גם כשרונו ואישיותו של נפתלי בנט.
אתמול דיברתי עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט ואמרתי לו שניתן להגיע לאיזונים והסכמות גם לפני פתיחת המרכז ובכך להביא ללכידות ואחדות, שתעצים את כולנו. לצערי עד עתה לא נעניתי.
כוחנו - כוחה של הציונות הדתית באחדותה שנבנתה מאמון ציבורי רחב, בהידברות והסכמות. נביא לחוקה בהסכמה שהיא שתעצים את כוחנו והשפעתנו.

תאריך:  10/09/2014   |   עודכן:  10/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקה בהסכמה שתביא לאמון ואחדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
הסכמי אוסלו הם המשך ישיר להסכם השלום עם מצרים שעליו חתם ראש הליכוד דאז, מנחם בגין    הם מימוש ההסכם עליו חתם בגין לגבי תקופת המעבר וכוללים פירוט של העברת סמכויות מהממשל הצבאי לרשות הפלשתינית, הקמת משטרה חזקה (עם רובים) ופריסה מחודשת של כוחות צה"ל
עו"ד ענת כהן
לא רק שהמדינה תפסיד תשלום של מס לקופתה, אלא שהיא תצטרך להוציא מכספה כדי להשיב למוכר הדירה את סכומי המע"מ. בהטבת מס זו טמון למדינה הפסד והגדלה של ההוצאות. בהצעת החוק ובדברי ההסבר - אין כל דרך מימון להטבת המס. על המחוקק לשים לב לצורך החוקי לרשום באותה הצעה את דרך המימון להטבת המס
איתן קלינסקי
פרשת "כי תבוא" היא סקירת חוקים, המיועדים להדריך את בני ישראל בארץ המובטחת להם    בפרשה ישנה אמירה לפיה, מהלך חיים של אדם מותנה במידה רבה בהתנהגותו
עו"ד ינון הדאיה
מחלה קשה הנגרמת כתוצאה מסיכונים בעבודה, מזכה את החולה בפיצויים משמעותיים מהביטוח הלאומי - ועשויה ליצור עילת תביעה גם נגד מי שגרם למחלתו
יהודה דרורי
חשוב מאוד לפעול עכשיו בנחישות ואף בכוח רב נגד ההתפרעויות הנערכות במזרח ירושלים בימים אלו, אחרת הדבר יתפשט לכל ערי יו"ש כשריפה בשדה קוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il