X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש עשרה דברים חשובים שהישראלי לרוב אינו חושב עליהם בעת רכישת דירה, והרי הם לפניכם - דמי תיווך, מס רכישה ועוד
▪  ▪  ▪
לפני שבודקים כמה כסף יש בפק"מ...[צילום: AP]

רוכשי הדירות מחפשים אחר הדירה המושלמת תקופה ארוכה ומבצעים סקר שוק אחר המשכנתה המשתלמת ביותר, אלא שלעתים רבות, למרות הניסיון לחסוך בהוצאות אלה, רוכשי הדירות שוכחים בדרך אל הדירה מספר דברים מאוד חשובים, שעלותם עלולה להגיע לעתים לכדי עשרות אלפי שקלים.
להלן הדברים הכי נשכחים בעת רכישת דירה:
1. מס רכישה - רוכשים רבים שוכחים בעת רכישת דירתם, את מס הרכישה. לעתים הם לא לוקחים את מס הרכישה בחשבון ובמידה ובבעלותם דירות נוספות התשלום בגין מס הרכישה עלול להגיע לכ-5-6% ממחיר הדירה ולמאות אלפי שקלים.
2. שכר טירחת עו"ד - כבר חישבתם את התשלום החודשי של המשכנתא, אלא שפתאום, לאחר חתימת החוזה, נזכרתם שעליכם לשלם גם בעבור שכר הטרחה של עורך הדין שלכם. עבודה עורך הדין לא מסתיימת ברגע חתימת החוזה אלא נמשכת עד לסיום רישום הדירה בטאבו. שכר טירחת עו"ד נע בין 1-1.75% ממחיר הדירה.
3. חיבורים - רוכשי דירה חדשה פעמים רבות אינם מודעים כי עליהם לשלם בעבור חיבורים. מחירי הדירות בפרויקטים החדשים אינם כוללים את תשלומי החיבור לגז, חשמל ומים אשר עלולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. חיבור למונה חשמל למשל, עומד על כ-5,000-6,000 שקלים, חיבור לגז נע סביב 2,000 שקלים וחיבור למים עולה בממוצע כ-500 שקלים.
4. תשריטים בטאבו - גם עלות התשריטים בטאבו, הם תשלום הנעלם לעתים רבות מעיני רוכשי הדירות ואינו נכלל במחיר הדירה. בדירה חדשה עומדים מחירי התשריטים על כ-600 ש"ח לחדר ו-2,400 שקלים בעבור תשריטים של דירה בת 4 חדרים.
5. דמי תיווך - במידה ורכשתם דירה מיד שנייה באמצעות שירותי תיווך, תצטרכו לקחת במחיר הדירה גם את התשלום בעבור דמי התיווך. דמי תיווך תמורת דירה יד שנייה עומדים על כ-2% ממחיר הדירה, לא כולל מע"מ. ורכשתם דירה
6. חדשה מקבלן באמצעות שירותי תיווך, תשלמו דמי תיווך בסך של כ-1-2% בתוספת מע"מ.
7. היטלי השבחה - דבר נוסף, אשר נשכח לעתים על-ידי רוכשי נדל"ן הם היטלי השבחה. מדובר בהיטל אותו נדרשים לשלם רוכשי מגרשים תמורת פיתוח והשבחת הקרקע. תשלום דמי ההשבחה כאמור לא תמיד נלקח בחשבון אך עלול להגיע לסכומי עתק.
8. עלויות תוספות ושדרוגים - רבים חושבים שרכישת דירה חדשה מקבלן מבטיחה להם את מטבח החלומות שלהם, התריסים שתמיד רצו, דלתות מפוארות ועוד שלל פינוקים. אלא שלרוב, המפרט בדירות החדשות הוא מפרט בסיסי או בלשון העם "סטנדרט". לפיכך, במידה ובחרתם לשדרג למטבח של חברה מוכרת כגון "רגבה", דלתות יוקרתיות של חברת "פנדור" או החלטתם לשדרג את התריסים לתריסים חשמליים, לריצוף מפואר יותר או לברזים מתוצרת גרמנית, הרי הוספת סכום נכבד למחיר הדירה אותו כלל לא הבאתם בחשבון בזמן שחישבתם את עלות הדירה.
9. ביורוקרטיה - קטגוריה זו כוללת מגוון רחב של תשלומים שבכלל לא העלתם על דעתכם כאשר החלטתם לרכוש דירה. כך למשל, נכלל בקטגוריה תשלום בגין הערת אזהרה בטאבו בסך 150 שקלים, שמאות בסך של כ-500 ש"ח, מכתב מנוטריון בעלות של כ-250 שקלים, משכון הכנס העולה כ-160 ש"ח, עמלת פתיחת תיק משכנתה בסך של כ0.24% מגובה המשכנתא. כמו-כן, מחכות לכם שנים ארוכות של תשלומי ביטוח חיים וביטוח הנכס הנדרשים לצורך קבלת משכנתא.
10. מדד תשומות הבנייה - מדד תשומות הבנייה מתפרסם על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יחד עם מדד המחירים לצרכן. פעמים רבות, מצמידים הקבלנים את התשלומים בעבור הדירה לממד זה. עלייה במדד תשומות הבנייה עלולה לגרום לעלייה משמעותית בתשלומי הדירה ועלולים להצטבר לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. במקרים אחרים, התשלומים בעבור הדירה מוצמדים למדד המחירים לצרכן או למדד הדולר וגם במקרים אלה, במידה והמדדים יעלו עלולים רוכשי הדירה לעמוד בפנים תשלומים שלא נלקחו כלל בחשבון.

תאריך:  06/10/2014   |   עודכן:  06/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
10 דברים חשובים כשקונים דירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סיוע של גורם מקצועי
ronitaltmann  |  12/07/21 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
41 שנים חלפו ממלחמת יום הכיפורים, ואתה משה, נשארת צעיר בן 23. השנים חלפו. יותר ויותר אני מרגיש בהפסד הגדול של אי-הימצאותך הפיזית אתנו. אני מניח שהיית מסיים את לימודי הרפואה בבולוניה שבעיצומם היית בחופשה בארץ ביום הכפורים. גינקולוג, אני מנחש. בטח היית מגדל ילדים ונכדים. סבא משוגע. 41 שנים ואתה קיים לצידי
עליס בליטנטל
מכיוון שכל עם ישראל נוהר לבלות בסוכות בחו"ל, נדאג לעדכן אתכם בקיצור על כל מה שחייבים לראות ולא להחמיץ, בבירה של הממלכה המאוחדת. בהמשך, נדווח על כל אייטם בנפרד ובפרוטרוט
צילה שיר-אל
תאריכי הנסיגה יהיו בין ה- 4.10 ועד לתאריך 25.10. המזלות שיחושו בצורה החזקה ביותר את השפעת הכוכב יהיו המזלות הבאים: עקרב, שור, אריה, דלי, מאזניים, טלה, סרטן וגדי. כבר כמה ימים לפני כניסת הנסיגה תורגש השפעת הכוכב ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון בזמן שמתכננים אירועים שונים
אלעזר לוין
היזם אבי קפצן עשה בדיוק ההפך ממה שעושים רבים מעמיתיו: הוא הפסיק לייבא מוצרי בנייה מתועשת מסין, והחל השנה לייצרם בישראל    לקוחותיו: חנויות מוצרי הבנייה, צרכנים פרטיים וקבלנים    רכש ממנרב ב-4 מיליוני שקלים
טובה ספרא
לפנינו רצועת זמן שתוציא אותנו מהאיזון. האלימות המילולית של אבו מאזן לא הפתיעה - יו"ר הרשות במשחק כפול. ברמה האישית, הישמרו מסגנון בוטה, יש נטייה לטעויות ולשגיאות בגלל פזיזות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il