X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
כשהחורף מגיע והטמפרטורות יורדות, החשק לאכול גובר מבלי לשים לב, אנו עלולים לאכול יותר מאכלים מתוקים, חמים וממלאים, והתוצאה - עלייה במשקל
▪  ▪  ▪
אבוקדו. פרי חורפי מובהק [צילום: פלאש 90]

שתייה חמה
תה חם הוא משקה פופולרי במהלך חודשי החורף הקרירים. תה באופן כללי הוא אחד המשקאות הנצרכים ביותר בעולם. תה כשלעצמו הוא משקה דל קלוריות. עם זאת, אם נוסיף לתה או לקפה, סוכר או חלב, הוא יכיל כמות לא מבוטלת של קלוריות.
כוס חלב 3% מכילה כ-120 קלוריות וזה דבר שיש לקחת בחשבון. מומלץ להשתמש בכוס חלב אחת בלבד במשך היום לקפה, ולא לשתות קפה על-בסיס חלב כמו נס על חלב או הפוך, אלא לשתות קפה על-בסיס מים ולהוסיף מעט חלב. כך גם לגבי תה. אם נשתה חליטות מיובשות עם תוספות של פירות יבשים וכפית סוכר, נקבל כוס המכילה כ-100 קלוריות ולפעמים אף יותר.
ניתן להחליף את הסוכר והפירות היבשים בתוספות תבלינים כמו קינמון, ג'ינג'ר, ציפורן, הל וכדומה. ברפואה העממית והסינית, תבלינים אלו נחשבים למחממים וידועים בסגולות בריאותיות רבות. נמצא אף שהקינמון יכול לסייע בהורדה של רמות סוכר.
תה ירוק הינו משקה מומלץ מאוד. הוא עשיר מאוד בנוגדי חמצון המסייעים למערכת החיסון. כמו-כן, תה ירוק מסייע להאטת תהליכי הזדקנות, מסייע לתהליך העיכול ומכיל מעט קפאין. בנוסף, נמצא כי תה ירוק יכול להעלות את קצב חילוף החומרים: שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום, יכולה להעלות את קצב חילוף החומרים (שריפת הקלוריות) בכ-100 קלוריות ביום.
מרקים
מרקים על בסיס ירקות מומלצים מאוד. מרק הוא דרך טעימה ונוחה להוסיף ירקות, קטניות, דגנים, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, וסיבים תזונתיים לתזונה. מרק יכול להוות ארוחת חורף מושלמת.
מחקרים מראים, שאנשים שאוכלים מרק המבוסס על ירקות (ולא על שמנת) כמנה הראשונה, צורכים פחות קלוריות בארוחה (כ-20% פחות). בזכות תכולת הסיבים הגבוהה, מרקי ירקות, תורמים לשובע ולעיכול.
מרק על בסיס ירקות בלבד ניתן לאכול בשפע לאורך כל היום. כאשר מוסיפים למרק דגנים וקטניות כמו תירס, אפונה, עדשים, תפוח-אדמה, בטטה וכדומה, יש לשים לב כי מדובר בתוספת קלוריות ופחמימות שיש לקחת בחשבון. תוספת של חצי כוס דגנים או קטניות מבושלות במנת מרק, שווה לאכילת שתי פרוסות לחם קל. תוספת של כף שקדי מרק או קרוטונים אינה מומלצת, היא תוסיף כ-70 קלוריות (שווה ערך לשתי פרוסות לחם קל) וכמות גדולה של שומן מעובד ולא בריא.
נסו להימנע ממרקים המבוססים על שמנת, מה שאומר שהם מכילים כמות גדולה של שומן. רצוי להימנע גם ממרקים משומרים שמכילים כמויות גדולות של מלח ותוספים מלאכותיים.
חמין או צ'ולנט
אם נעשה בדרכו המסורתית, חמין מכיל בשר שמן, ביצים קשות, קטניות, חיטה, תפוחי-אדמה, איברים פנימיים, תוספת שמן ועוד. צלחת חמין יכולה להגיע לכ-800 קלוריות. על-מנת להוריד במכסת הקלוריות, בחרו בשר רזה (150 גרם לאדם), וותרו על השמן. אכלו את תערובת הקטניות והפחמימות בכמות מדודה לצד סלט או מרק ירקות וכך תפחיתו את כמות הקלוריות במנה לכ-300-200.
ערמונים
אחת מחוויות החורף הנפלאות היא, ללא ספק, פיצוח ערמונים לוהטים וההנאה מטעמם ומרקמם הייחודי. ערמונים הם, למעשה, זן של אגוזים היושבים בתוך קליפה קשה וחלקה. הם מאופיינים במרקם סמיך וטעם מתקתק ומלא ארומה. בניגוד לאגוזים אחרים, לערמונים תכולת פחמימות גבוהה ותכולת שומן נמוכה, מה שמשייך אותם לקבוצת הפחמימות. קונוס של ערמונים מכיל כ-300 קלוריות, אך אם נשים לב, נאכל במידה - שבעה ערמונים שלמים שווים לשתי פרוסות לחם קל ויכולים להוות ארוחת ביניים חמימה מצוינת בימי החורף הקרירים.
תפוז
אין כמו מיץ תפוזים סחוט טרי בעונת החורף, אך שימו לב: תפוז אחד בינוני מכיל כ-80 קלוריות, וכוס מיץ תפוזים נסחטת משלושה עד חמישה תפוזים ועל כן יכולה להכיל כ-400-300 קלוריות וכמות גדולה של סוכר (שמקורו מהפרי). גם ויטמין C שתפוזים כל-כך ידועים בתכולה גבוהה שלו אינו נשמר יותר מכמה דקות בודדות בתוך המיץ הסחוט, לעומת הפלח השלם. בנוסף, כששותים מיץ, מוותרים בעצם על הסיבים התזונתיים שנמצאים בתוך הפרי השלם. אכלו תפוז במצבו המקורי, כשלם. כך תסתפקו בתפוז אחד ותרוויחו את כל היתרונות הבריאותיים.
אבוקדו
האבוקדו הוא פרי חורפי מובהק. הוא מקור לשומנים בלתי רוויים, שתורמים לבריאותנו. עם זאת, יש לזכור לאכול ממנו במינון. הסתפקו בכף שטוחה של אבוקדו שמכילה כ-60 קלוריות.

הכותבת היא מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא
תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  06/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלכודות חורף ואיך להימנע מליפול בהן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שעה באולמו של השופט נחום שטרנליכט, הדן בכתבי אישום נגד תושבים ערבים שביצעו עבירות בנייה, מלמדת מדוע מדובר במכת מדינה: הענישה לא מרתיעה, והעבריינים עוד עשויים לצאת נשכרים. לשטרנליכט עצמו אין הרבה מה לעשות, פרט לאישור הסדרי טיעון
מרב קליק לרנר
האם אתם נדרשים לפנות לילד שלכם מספר פעמים כדי שישמע? האם הילד שלכם לא קשוב לסיפור או לשיר שאתם שרים לו? או שיש התעלמות מדברי הגננת והילדים? במקרים אלו מומלץ מאוד לגשת לברור, שמתחיל בבדיקה שמיעה!
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון מניו-יורק חושף יחס עויין כלפי הנשיא האמריקני מצד יהודי היבשת, שרק הולך ומתעצם, בשל חוסר האונים שהוא מפגין כלפי הטרור העולמי, אדישותו כלפי אירן מגורענת, ויחסו הקר כלפי ישראל
שיפי חריטן
גם כשהם נאלצים לסגור את דף הגמרא למשך שעות היום ולצאת ליום עבודה, הם מחפשים לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר    היום יש מי שמכוון אותם
יוסי הטוני
עולמות האבטחה והסייבר העמיקו ב-2014 את השפעתם על העולם הפיזי - ובכלל    מה מביאה איתה 2015, מה חוזות החברות המומחיות בתחום והאם המגמות שאפיינו את השנה שחלפה יימשכו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il