X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית (IIA) פרסמה נייר עמדה המנחה מבקרי פנים כיצד עליהם לפעול בתחום סיכוני ESG
▪  ▪  ▪
גילוי נאות [צילום: ל"מ אוטרו, AP]

בשנים האחרונות, וביתר שאת למן חילופי השלטון בארה"ב וחזרתה בראשית 2021, על-ידי הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, של ארה"ב לאמנת פריס, ועקב כך שרוב מכריע 1 (80%) של חברות ברחבי העולם מדווחים בפועל על קיימות, החלו הרגולטורים בארה"ב ובאירופה למקד את תשומת ליבם באשר למאמצי האכיפה ולרמת הדיוק והגילוי הנאות בדיווחים אלה (ראה קוחלני, ניוז 1 7.3.2021). מדובר בסיכוני סביבה (חסכון באנרגיה, טביעת רגל פחמנית טיפול בפסולת וכו'), חברה (שימור וגיוון כ"א, שמירה על פרטיות לקוחות, תרבות ארגונית וכו') וממשל (שינוי אקלים, יחס לשחיתות ושוחד, אחריותיות לתשלום מיסים, גילוי נאות וכו').
חובת הדיווח על ESG, המוטלת על הנהלות של תאגידים, כוללת מגוון רחב של מדדים, המחייבים ארגונים לקבוע מדיניות וליישם תהליכים יעילים ובקרות פנימיות שייצרו מידע אמין לקבלת החלטות.
העניין העולה ב-ESG והציפיה כי תאגידים ציבוריים יתנהלו באופן המותאם למציאות של שינויים מהירים יפעלו לאור מדיניות של גיוון, הגינות וההכלה 2 (DEI) שתבטיח לדוגמה שהם רוכשים שירותים, ו/או מעסיקים עובדים מקבוצות שונות החברה, משנה את הסביבה התאגידית.
דומיינים אלה, המהווים בנצ'מרק להתנהלות המצופה מתאגידים ציבוריים, לא זו בלבד שהם ממחישים את התמורות שחלו בעשורים האחרונים לפיהם חברות לא נבחנות יותר רק בשורת הרווח, אלא שיש לראות בגורמים האלה כסיכונים אינהרנטיים שהנהלות צריכות לצמצמן. במילים אחרות, הערך של התאגידים מושפע גם מהאופן שבו הם מנהלים סיכונים אלה, לא רק בהיבט הרגולטורי (הטלת עיצומים ע"י הרגולטור) אלא גם באמון ציבור המשקיעים (השפעה על שער המניות).
שינוי גישה זה מעמיד אתגר גם בפני הביקורת הפנימית, שתפקידה מרכזי בהוספת ערך לארגון בכל הקשור לניהול הסיכונים. על-מנת לסייע בידם, פרסמה לשכת המבקרים הפנימיים העולמית (IIA) נייר עמדה על תפקיד הביקורת הפנימית, כמרכיב קריטי ביכולתם של ארגונים לעמוד בדרישות הרגולציה לדיווח ESG. 3
נייר עמדה זה של ה-IIA מסביר מהן סיכוני ESG, אילו הזדמנויות הם מקימים וכיצד הביקורת הפנימית יכולה לסייע להנהלה הבכירה בזיהוי סיכוני ESG ובהקמת בקרות מתאימות מחד-גיסא, ולבחון את נהלי עבודה ומדדי ביצוע מאידך. הביקורת הפנימית בדיווח ESG, "בדומה לדיווח הכספי", צריכה לתת הבטחה (assurance) כי הנתונים המשמשים ליצירת דוחות קימות (sustainability) מבוססים על הפעילות השוטפת וההחלטות המניעות ארגונים להשגת יעדים.
כידוע, ביקורת פנימית היא שחקן מפתח בממשל תאגידי אפקטיבי על-פי מודל שלושת קווי הגנה (ראה קוחלני, News1, 31.8.2020). אשר על כן האתגרים והמורכבות בדיווח ESG מחד והסיכונים הרגולטורים והאחרים אליהם חשופים ארגונים מאידך-גיסא, מזמנים למבקרי הפנים תפקיד חשוב.
אם כן מבקרי פנים יכולים וצריכים להתמקד בסיכונים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על ארגוניהם. ולכן, על-מנת להמשיך ולהוסיף ערך, על מבקרי הפנים להתמקד ב-ESG, ולהצביע עבור הנהלה הבכירה הן על כשלים העלולים להשפיע על התחזית ארוכת הטווח של הארגון, והן על רמת ההבטחה (assurance) שניתן ליתן לדיווחי החברה בכל הקשור לעמידה ביעדי קימות, ולהוות בגופים בהם לא קיימת בגרות (maturity) בתחום זה, סוכן שינוי המציג תחום זה בפני הדרג הניהולי הבכיר.

הערות

1. . "The Time Has Come: The KPMG Survey of Sustainability Reporting 2020", Executive Summary, KPMG, December 2020 .
2. הכוונה במונח "גיוון" ו"הכללה" הם שני הצדדים של אותו מטבע, כאשר "גיוון" עוסק בהרכב (עובדים) ואילו "הכלה" מתייחס לקשב לאותם אוכלוסיות. "הגינות" מתייחס לגישה למשאבים (האם לדוגמה התאגיד מקדם עובדים ממגדר מסוים).
. IIA report: Internal Audit’s Role in ESG Reporting: 3. Independent Assurance Is Critical to Effective Sustainability Reporting, June 2, 202

המחבר הנו מומחה לביקורת פנימית וניהול סיכונים, יו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עורכי הדין ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
תאריך:  17/06/2021   |   עודכן:  18/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ג'ו ביידן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכוני ESG - הנחיה חדשה למבקרי פנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מדוע כלי התקשורת היהודית נותנים במה למשת"פי טרור הנותנים יד לפיגועים נגד יהודים ושואלים לחיסול מדינת ישראל? תלמדו משרון גל    ולקינוח איווט המושחת הוא הממונה על הקופה הציבורית ומחזיק בידיו את הברז התקציבי של המדינה?
דן מרגלית
מה יש לי לתמוה? ראש ממשלה שהסתיר משר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט כי הסכים לבניית צוללות משופרות למצרים במספנה גרמנית; ושיקר לקרן מרציאנו בערוץ-12 כי יש אישים היודעים מה הסיבה למעשהו התמוה; והם הכחישו מיד, מסוגל גם לא לספר ליורשו בנט סודות מדינה חשובים
מרטין שרמן
במעשה רמייה נמהר אחד, סיפק נפתלי בנט לשמאל את אשר נשלל ממנו במשך שנים ארוכות: גישה רחבת-היקף לעמדות שלטון במדינה
יורם דורי
במסעי סביב חופי הכנרת בטבריה גיליתי לתדהמתי שחלקים נרחבים בחופים הפכו לרכוש פרטי של יחידים או בעלים של בתי מלון שעושים בחופים אלו כבתוך שלהם משל היה זה רכושם הפרטי
עליס בליטנטל
תיאטרון באר שבע נוסק שוב, עם הצגת "הדירה של רוזה" מאת שחר פנקס ואיה קפלן שאף ביימה    מה עושים עם הורים מזדקנים שהופכים לתשושי נפש, מאבדים את הזיכרון, ומדמיינים לעצמם מצבים שהקשר בינם למציאות לא קיים? הקומדיה הזו טבולה במעברי נפש, במאבקים בין הבנים והאם וסוחפים אתם את קהל הצופים בהזדהות עמוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il