X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שוב שיבושים? [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
המורים "מתפלחים"
לא ברור מדוע לפגוע בלימוד הסדיר שזה כבר שבועיים לא חווה תקלות? הרי תוצאות הלימוד ממילא מעוררות מבוכה
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בנעורינו "התפלחנו" מן התיכון. לא באנו לגימנסיה "הרצליה" אלא חמקנו לבית המשפט ולקולנוע ולחוף הים. מי שנתפס נענש. בשנים האחרונות נראה לי כי התהפכו היוצרות. לא התלמידים מדירים רגלם מבית הספר אלא דווקא המורים "מתפלחים". בכל פעם ששואל את ארבע נכדותיי שמצויות עדיין בתיכון אני שומע כי "המורה לא באה" או "המורה לא הגיע", ומערכת השיעורים מחוררת. מי מעניש אותם?
היום חזרו עסקני המורים יפה בן דוד ורן ארז לשבש את המערכת, שיצאה חבולה מעידן הקורונה. שוב סנקציות. הם אפילו לא הסבירו בכלי התקשורת מדוע, לבד מהצגת מורות/ים מיוסרים, שמבקשים לצאת לחופשה ממוסדת או לפרוש. לא ברור מדוע לפגוע בלימוד הסדיר שזה כבר שבועיים לא חווה תקלות? הרי תוצאות הלימוד ממילא מעוררות מבוכה. די לשמוע נערה ונער קוראים מן ההגדה בליל הסדר, ולהבין עד כמה הם אינם מבינים.
הם יוצאים מהתיכון בלי לדעת בעל פה על בוריים שני טקסטים ראויים מהתנ"ך. לעתים גם לא מה ההבדל בין לפני הספירה ואחרי הספירה? הרי זה אותו מספר - 100, לא?
המורים אינם נושאים באחריות באורח בלעדי. אך לא אכפת להם. מדי פעם אני מביע תמיהה כיצד אינם מגיבים באיסור כאשר הורים נוסעים עם התלמידים לסקי בימי הלימוד. הרי זו הוכחה עד כמה המורות סבורות שהלימוד לא חשוב.
איני טוען כי תביעות המורים אינן ראויות. לא מכיר אותן. גם איני יודע אם הן דורשות אותן בעוד הסכם השכר שלהן תקף או פג. לא נאמר הלילה. גם לי כאזרח יש תביעות. מתבונן כיצד מלמדים במערכת החרדים כתזכורת למורים הממלכתיים שאפשר הרבה יותר. לעולם לא אבין כיצד לאחר חופשה ממושכת בפסח - מוסיפים יום חופש להינפש מן החופש ב"איסרו חג". איך להסביר זאת לתלמידים שאינם יודעים מה הוא "איסרו חג"?
יש בעולם הנאור מערכות חינוך יעילות. הן מבוססות על תחרות ועל מאמץ. הן ראויות אך לא יתקבלו על דעת עסקני המורים, והם יודעים למה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/05/2022   |   עודכן:  25/05/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אין בהדלפת "כאבי הבטן" כדי להעיד על כך שחברי הכנסת בימין האופוזיציוני אינם רגישים לצרכי אוכלוסיות מוחלשות. כך בדיוק צריכה להתנהל אופוזיציה שהקואליציה לא טורחת להגיע איתה להסכמות, גם אם זה לא נראה טוב
אפרים הלפרין
מה הייתה מהות סרט האימים שהוצג לנו על-ידי קואליציה חלשה עד בלי די ואופוזיציה לוחמנית ורשלנית
תומר בנישתי
מאמר זה עוסק בבקשות לשחרור מוקדם מוועדת השחרורים. הרציונל העומד בבסיס האפשרות לשחרור מוקדם ממאסר על בסיס התנהגות טובה של אסיר, מעניקה עידוד ותמריץ חיובי לאסירים המרצים עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, להתמיד במגמת התנהגותם החיובית עוד במהלך מאסרם. בסופו של יום, המטרה היא להשיב את אותם אסירים משוחררים למוטב ולדרך המלך, תוך שילובם מחדש בחברה
מירב ארד
המיליארד הזהיר מתחזית קודרת בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס: "הפלישה הרוסית לאוקראינה עלולה להיות תחילתה של מלחמת עולם שלישית"    לדבריו הסגרים של סין כדי להילחם בקורונה דחפו את הכלכלה לנפילה חופשית
יאיר נבות
במשך היום כולו נערכו קרבות של ממש בהם נעשה שימוש בשריון וארטילריה. צבא אוקראינה מדווח שבמהלך היום נהרגו לפחות 14 אזרחים ו 15 נוספים נפצעו מאש של הצבא הרוסי באיזורי דונייצק ולוהאנסק.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il