X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טעם מחצמץ [צילום אילוסטרציה: יהב גמליאל/פלאש 90]
שמורים למקושרים: מועדון המסודרים של זאפה
במועדוני זאפה ממליצים ללקוחות להגיע מוקדם ומודיעים ש"סדר ההושבה לפי סדר ההגעה". אז איך קורה שבקדמת הבמה נשמרים כמה שולחנות ליחידי סגולה, ואם יש בכך הפרה של חוק החוזים וחוק הגנת הצרכן קבוצת זאפה: שריון מקומות לאמנים, להפקה ולבעלי צרכים מיוחדים
מבטים כועסים
אפילו כאשר הגיעו להופעה בני משפחה, שאחד מחבריה היה אדם עם מוגבלות (עיוור), נאסר עליהם לשבת במקומות השמורים, שכן הללו אינם מיועדים לאנשים עם מוגבלות, והמשפחה נאלצה לעשות דרכה בין השולחנות הצפופים לשולחן מרוחק וצדדי. כרגיל, סמוך לתחילת ההופעה של פוליקר הגיעו "יחידי הסגולה", התיישבו בשולחנות שנשמרו עבורם, תחת מבטיהם הכועסים של יתר הצופים

נראה שקבוצת מועדוני זאפה פיצחה את השיטה. היא מציעה לקהל לקוחותיה את מיטב האומנים וגם האוכל ממש לא רע. כך ניתן לשמוע את שלום חנוך ממרחק נגיעה צורח "משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן", את דיוויד ברוזה קורע את הגיטרה עם "האישה שאיתי", את אילנית שמחזירה אותך לאירוויזיון 1973 עם "שם, שם ראיתי קשת בענן", את שימי תבורי השר על "לילה בלי כוכב", או את דני רובס שמניח את המיקרופון בצד וזועק "באדמה אין ריח מלחמה" ועוד רבים וטובים העומדים על הבמה ושרים רק בשבילך את מיטב להיטיהם (ותוך כדי כתיבה אני נזכר ברגעים בלתי נשכחים עם: עמיר בניון, דני סנדרסון, ירדנה ארזי, בועז שרעבי, אדם, יזהר אשדוד, הכל עובר חביבי, רמי קליינשטיין, גלי עטרי, ריקי גל, טיפקס, צביקה פיק, יהורם גאון, אריק סיני, דפנה ארמוני ואחרים).
ובכל זאת, טעם חמצמץ נלווה לביקורים במועדוני זאפה, כתוצאה מסידורי ההושבה של הקהל. הצופים הנלהבים "יודעים" שבמועדוני זאפה אין מקומות שמורים וכי סדר ההושבה הוא לפי סדר ההגעה ועל בסיס מקום פנוי. יתרה מכך, מועדון זאפה עצמו מפרסם לציבור הלקוחות, כי "מומלץ להגיע מוקדם, סדר ההושבה לפי סדר ההגעה".
ואכן, רבים מקפידים להגיע מיד עם פתיחת הדלתות, שעתיים לפני תחילת ההופעה, כדי לזכות במקום טוב, ואז בליווי המארחת מתחיל "מבצע" איתור שולחן פנוי בקרבת הבמה. המקדימים להגיע שמחים לראות שולחנות רבים פנויים וממהרים "להתביית" על אחד מהם.
אלא שאז צפויה להם אכזבה. מסתבר שבמועדוני זאפה חלק לא מבוטל מהשולחנות הטובים, הממוקמים מול מרכז הבמה, שמורים על-ידי ההנהלה לגורמים שונים והללו חסומים בפני הצופים שטרחו והקדימו להגיע. ואז, בסמוך לתחילת ההופעה, מגיעים בנחת אותם "יחידי סגולה", מתיישבים במקומות שנשמרו עבורם וזוכים לנקודת תצפית מעולה על הבמה.
התופעה תמיד מעוררת כעס בקרב קהל הצופים, כאשר מי מהם הפונה לצוות בשאלות, זוכה לרוב לתשובה "גנרית", לפיה המקומות שמורים עבור מקורבים לאמן המופיע. כך לדוגמה, בהופעה המצויינת של יהודה פוליקר, שהתקיימה לאחרונה (25.6.22) בזאפה הרצליה, נחסמו לקהל הרחב כשמונה שולחנות, הממוקמים בסמוך למרכז הבמה, עם השלט "שמור".
אפילו כאשר הגיעו להופעה בני משפחה, שאחד מחבריה היה אדם עם מוגבלות (עיוור), נאסר עליהם לשבת במקומות השמורים, שכן הללו אינם מיועדים לאנשים עם מוגבלות, והמשפחה נאלצה לעשות דרכה בין השולחנות הצפופים לשולחן מרוחק וצדדי. כרגיל, סמוך לתחילת ההופעה של פוליקר הגיעו "יחידי הסגולה", התיישבו בשולחנות שנשמרו עבורם, תחת מבטיהם הכועסים של יתר הצופים.
מעבר לפגיעה הצרכנית הברורה בציבור הלקוחות, הרי בהתאם לחוק החוזים, מרגע שלקוח רוכש כרטיס להופעה, נוצר חוזה בינו לבין מועדון זאפה, שכן מתקיים התנאי של הצעה וקיבול.
בנוסף, בהתאם לחוק הגנת הצרכן, חל איסור על הטעיית הצרכן וזאת במטרה להבטיח שיקבל מידע מלא ואמיתי לפני ביצוע עסקה ואחריה. איסור ההטעיה חל על כל מעשה או מחדל (כולל פרסומות), שעלול להטעות את הצרכן ביחס לכל עניין מהותי בעסקה. בנוסף, חוק הגנת הצרכן מטיל על ספק השירות חובת גילוי לצרכן על כל דבר המשפיע על איכות השירות המסופק.
לא יכולה להיות מחלוקת, כי מיקום הישיבה בהופעה הינו "עניין מהותי", ומכאן שהנוהג של מועדון זאפה לשמור מקומות טובים רבים למקורבים, תוך הסתרת עובדה זו בפרסומי המועדון, הוא פסול ומהווה הפרה של החוזה, בין המועדון לבין לקוחותיו.
אז כדי שהחוויה ב"מועדוני זאפה" תהיה שלמה, ראוי שתופסק שמירת מקומות כאמור, והקהל אכן יזכה לשבת "בהתאם לסדר ההגעה" כמובטח, ויפה שעה אחת קודם.
  • תגובת אסף מור, סמנכ"ל השיווק והמכירות של קבוצת זאפה:
"כמחויב על-פי החוק, אנו משריינים בכל מופע מקומות נגישים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. כמו-כן, לעיתים יש דרישה לשמירת מקומות למוזמנים של ההפקה והאומנים בלבד".

הכותב הוא עורך דין, סמנכ"ל בכיר לשעבר דואר במשרד התקשורת, וב"כ הגמלאים.
תאריך:  10/08/2022   |   עודכן:  10/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמורים למקושרים: מועדון המסודרים של זאפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה סעדה
אילו "נושאים ברומו של עולם" גרמו לניצן להעצים את אלשיך ולהעלים עין מהתנהלותו? כנראה שאנחנו אלו שאינם מבינים שמדובר ב"אינטרסים של המדינה" (כפי שכתב ניצן בתגובה לאחת התלונות האחרות שלא נבדקו), ודי לחכימא
יוסף גערליצקי
כל ירידה שאליה נקלע עם ישראל באה מן השמים כדי להגיע לאחר מכן לעליה גדולה יותר    מזה מובן כי ככל שהירידה גדולה יותר הרי העלייה הבאה לאחריה, וכתוצאה ממנה, היא גדולה יותר
חיים נוי
המחזה של סביון ליברכט על פמיניזם ומרות של בעל בחברה החרדית - בית ליסין    ההפקה הקולחת והדרמטית, המהולה בטקסטים קומיים ושנונים, עוסקת במציאות הישראלית של חרדים מול חילונים ומאבק הדורות וזכויות האישה
דן מרגלית
נער הייתי ולראשונה בחיי הלכתי להפגנה נגד השילומים שערך בגין בכיכר מוגרבי בתל אביב ולאחר מכן צעדתי עם אלפים לעבר בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי
בצלאל סמוטריץ'
לעו"ד גלי בהרב מיארה אין שום מושג בביטחון, וזה כמובן לא באשמתה. היא פשוט לא מבינה בזה ואף אחד גם לא מצפה ממנה להבין בזה. ממילא אין לה שום יכולת להעריך בעצמה את תוצאותיה של כל פעולה. היא תלויה לחלוטין בהערכות גורמי הביטחון, שנמסרו לה כהווייתן, או שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il