X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר מנהל בתי המשפט במפגש עם הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין כיום ישנם 142 מפוקחים באמצעות אזיק אלקטרוני
▪  ▪  ▪

העומס על השופטים דווקא פחת ב - 10 השנים האחרונות - "מספר השופטים שמונו רב יותר מאשר אחוזי התיקים שנפתחו", כך אמר מנהל בתי המשפט, השופט בעז אוקון, במפגש עם חברי הפורום הפלילי של לשכת עורכי דין.
חברי הפורום העלו בפני השופט אוקון שורה של טענות בדבר העדר מזג שיפוטי של שופטים, העומס המוטל על שופטים, קביעת שעות דיונים אחידות למספר רב של תיקים, על הלחץ שמפעילים שופטים בימי הקראות מרוכזים ועוד.
השופט אוקון הגיב ואמר עוד, כי כיום, יש יותר מודעות לעקרון השירות ויותר פתיחות של המערכת לקבלת ביקורת, השופטים היום יותר זהירים בהתנהגותם כלפי הקהל מבעבר.
באשר למועדי הדיונים, ציין השופט אוקון, כי הופצה הנחייה לשופטים להזמין את הצדדים באופן מדורג, וכי נשיאי בתי המשפט והשופטים ערים לכך, אלא שמדובר בהמלצה שאין דרך לאכפה. לדבריו, יש גם מחיר להקפדה על מועדים ושעות דיון כך שהנכונות לדחות מועדי דיונים קטנה וניתנים פסקי דין ללא התייצבות הצדדים.
באשר ל"ימי ההקראות" המרוכזים המתקיימים בבתי המשפט, ציין השופט אוקון, כי הטעם לכך נעוץ בסברה שרוב התיקים נדחים ממילא, ויש הסבורים שזוהי השיטה היעילה ביותר. הוא עצמו אינו משוכנע ביעילות שיטה זו של ימי הקראות מרוכזים. הוא הוסיף כי קביעה של למעלה מ- 50 הקראות ליום חורגת מהסביר והציע לקיים הידברות עם נשיאי בתי המשפט בנושא זה.
במהלך דבריו התייחס השופט אוקון להצעת החוק שיזמה הסנגוריה הציבורית, לפיה בכל מקרה שהמשטרה מודיעה שיתבקש עונש מאסר בתיק קיימת החובה למנות לנאשם סניגור מהסנגוריה הציבורית. סניגורים בקהל טענו כי ההצעה תגרור הלאמת המקצוע, וייווצר מצב שבו נאשמים יעדיפו ייצוג חינם של המדינה על פני סנגור פרטי ויחסלו את המקצוע.
עו"ד תורן ציינה, בהקשר זה, כי לטעמה, יש להגביל את הייצוג על חשבון המדינה, על-פי מבחן כלכלי, כך שינתן רק לזכאים לכך ולא באופן גורף.
בנושא פרויקט מחשוב מערכת בתי המשפט (במ"ה), ציין השופט אוקון, כי זה יצא לדרך בחודש אוגוסט 2006 בירושלים ובראשון לציון ולאחר מכן ביתר בתי המשפט. בין היתר הוא הסביר את העובדה שמה שיהיה מותר לפרסם יעמוד לעיון כלל הציבור, ומה שלא ניתן לפרסום - לא יפורסם, והגישה תהיה רק לבאי כוח הצדדים באמצעות כרטיס חכם.
במהלך המפגש דנו חברי הפורום בנושא הפיקוח אלקטרוני. נציגי המשרד לביטחון פנים הציגו את פרויקט האזיקים האלקטרונים.
עו"ד נעמה בר-אור ציינה כי לאחר שנה של הפעלת הפרויקט נראה עד כה שבתי המשפט עשו שימוש בחלופה זו במקרים המתאימים. בשלב הבא ייבדק פיקוח אלקטרוני כחלופה לענישה.
לדברי מנהל תוכנית הפיקוח, פרדי הראל, כרגע ישנם 142 מפוקחים בפרויקט וממוצע ימי הפיקוח עומד על 87 ימים. עד כה שוחררו בפיקוח נאשמים במגוון סוגי עבירות לרבות רצח, אונס, אלימות במשפחה ועוד. מנהל התוכנית הדגיש, שהמכשיר אינו מהווה אינדיקציה לאיתור המפוקח אלא מאותת רק אם הנאשם בבית אם לאו.

תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
התרופה מספקת כמה השפעות של ניקוטין כדי להקל על תסמיני הגמילה
מתן פריידין
זו כותרתו של כנס משפטי-כלכלי שיתקיים בקריה האקדמית אונו בעוד כשבועיים    בכנס ישתתפו נשיא בית המשפט העליון ושופטים ממדינת דלוור שבארה"ב
אריאל שמידברג
זאת כחלק ממבצע רחב היקף שמקדמת המשטרה במטרה למנוע זנות בכפייה במהלך המונדיאל
עומר שיקלר
כך אמר ראש התנועה האיסלאמית וחבר הכנסת השייח איברהים צרצור במפגש הידברות בהשתתפות עשרות רבנים, קאדים וכמרים מארגון קד"ם
ברוך לוי
מטרתה של חברת הענק הפינית היא ליצור שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום תקשורת נתונים    לראשונה מזה עשר שנים תגיע לארץ משלחת של אנשי עסקים מובילים מפינלנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il