X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחיר הדלק למכוניות רשם שיא של 3 שבועות מחיר הנפט, אשר התקרב במהלך המסחר בניו-יורק לכדי דולר וחצי משיא של כל הזמנים, גבוה כעת ב-45% מרמתו לפני שנה
▪  ▪  ▪

מחיר הנפט הגולמי בניו-יורק נסגר (יום ה', 11.5.06) מעל לרמה של 73 דולר לחבית, על-רקע המתיחות בין ארה"ב לאירן, יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, כמו גם חשש מחידוש המתקפות על מתקני נפט בניגריה, יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם. מחיר הדלק למכוניות נסק במהלך המסחר בניו-יורק לשיא של שלושה שבועות.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 73.32 דולר לחבית - רמתם הגבוהה ביותר זה למעלה משבוע ועלייה יומית של 1.19 דולר - בבורסת הסחורות של ניו-יורק. במהלך המסחר כבר הגיע מחיר החוזים לרמה של 73.9 דולר לחבית. מחיר הנפט רשם שיא של כל הזמנים - 75.35 דולר לחבית - ב-21 באפריל וב-24 באפריל, והוא גבוה כעת ב- 45% מרמתו בתקופה המקבילה לפני שנה.
החוזים על דלק נטול עופרת למכוניות נסגרו במחיר של 2.2196 דולרים לגלון, עלייה של 5.02 סנט, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחירם ל-2.225 דולרים לגלון - שיא של שלושה שבועות.
אנליסטים העריכו עוד כי העלייה במחירי הנפט נובעת מהמשך הביקוש מוגבר לאנרגיה לנוכח הצמיחה הכלכלית בעולם. הממשל האמריקני העריך מוקדם יותר השבוע כי הביקוש העולמי לדלק צפוי לצמוח השנה ב- 1.9%.
נסיקת מחיר הנפט באה גם על-רקע העליות החדות במחירי המתכות. מחיר הנחושת נסק היום לראשונה מעולם מעל לרמה של 4 דולרים לפאונד ונסגר בשיא של כל הזמנים. מחירי הניקל, האבץ והפלטינה שברו שיאים, על-רקע סימנים כי הזינוק במחירי המתכות לא הביא לירידה בביקוש להן. מחיר הזהב התקרב לרמה של 730 דולר לאונקיה ונסגר ברמתו הגבוה ביותר זה קרוב ל-26 שנים. מחיר הכסף נסגר בשיא של 25 שנים.
"נתוני היסוד לסחורות עדיין חזקים למדי", אמר בריאן היקס, המנהל קרן בחברת ההשקעות גלובל אינווסטורס, בראיון לבלומברג. "הצמיחה הכלכלית בעולם השנה צפויה להיות טובה. כל הסימנים מצביעים על כך שצפויה שנה טובה נוספת לסחורות", הוסיף.
עם זאת, מספר אנליסטים העריכו כי העליות במחירי הסחורות הן תולדה של מהלכים ספוקלנטיים, וכי ביקושים מצד קרנות השקעות הם הסיבה העיקרית לזינוק במחירי המתכות.
"אין שום דרך אחרת להסביר זאת", אמר האנליסט מקסוד אחמד מבנק ההשקעות הצרפתי קליון. "המומחים פשוט המומים ואחוזי חלחלה מהמהירות שבה המחירים פשוט עולים ועולים", הוסיף.

תאריך:  11/05/2006   |   עודכן:  11/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הלבנונים טוענים כי מטוסי צה"ל ביצעו שש גיחות בשמי דרום לבנון ויצרו "בומים על-קוליים"    נציג האו"ם בלבנון הגיש תלונה רשמית על הפרת הריבונות
עומר שיקלר
כך אמר מנהל בתי המשפט במפגש עם הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין    כיום ישנם 142 מפוקחים באמצעות אזיק אלקטרוני
יפעת גדות
התרופה מספקת כמה השפעות של ניקוטין כדי להקל על תסמיני הגמילה
מתן פריידין
זו כותרתו של כנס משפטי-כלכלי שיתקיים בקריה האקדמית אונו בעוד כשבועיים    בכנס ישתתפו נשיא בית המשפט העליון ושופטים ממדינת דלוור שבארה"ב
אריאל שמידברג
זאת כחלק ממבצע רחב היקף שמקדמת המשטרה במטרה למנוע זנות בכפייה במהלך המונדיאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il