X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במהלך כנס שמקיים המכון עולה תמונה מדאיגה על מעורבות מערכת הביטחון בחיים המדיניים "לצה"ל השפעה גם בתחומים שאינם צבאיים"
▪  ▪  ▪

במכון ון ליר בירושלים החליטו לקיים כנס אקדמי בהשתתפות אנשי מחקר מהארץ והעולם במטרה לדון בשלל נושאים העוסקים בטיב היחס שבין המדינה לצבא. במכון אירגנו את הכנס תחת הכותרת: "צבא שיש לו מדינה?".
מארגני הכנס מדגישים, כי צה"ל צבר עוצמה רבה והשפעה חריגה בקרב הדרג המדיני בכל הקשור לניהול המשא-ומתן עם הפלשתינים ועם מדינות ערב השכנות. הם מציינים עוד, כי מניתוח הנתונים עולה תמונה מדאיגה על מעורבות והשפעת צה"ל ומערכת הביטחון.
במכון החליטו לדון בקביעה, כי "צה"ל ביצר לעצמו מעמד והשפעה חריגים בדמוקרטיות מערביות. השפעתו של צה"ל על הדרג המדיני גולשת מן התחום הביטחוני המובהק לתחומים הכלכלי, החברתי והמדיני ונוגעת אף לנושא המשא-ומתן עם הפלשתינים". אנשי המכון מציינים, כי הקביעה וכן סוגיות נוספות יידונו בכינוס שיערך בימים ב' ו– ג', (5–6.6.06).
לצה"ל יש השפעה מכרעת בנושאים המדיניים,
הפוליטיים, הכלכליים, החברתיים והתרבותיים
לדברי אנשי המכון, משלל הנושאים שיידונו בכינוס עולה תמונת מצב עדכנית ומדאיגה הנוגעת להשפעתו של צה"ל על הדרג המדיני. הם מציינים, כי צה"ל ומערכת הביטחון הם בעלי השפעה מכרעת בנושאים המדיניים, הפוליטיים, הכלכליים, החברתיים ואפילו התרבותיים. זאת מעבר להשפעתם בנושאי הביטחון ה'טהורים'".
הם מציינים, כי צה"ל צבר עוצמה רבה והשפעה חריגה בכל הקשור לניהול המשא-ומתן עם הפלשתינים ועם מדינות ערב השכנות. כמו כן, לצה"ל ולדרג הצבאי עוצמה יתרה מבחינת השפעתם על המנהיגים, על הפוליטיקאים ועל מקבלי ההחלטות. רוב משתתפי הכינוס סבורים, כי אין בסיס לדעה שעוצמתו של הצבא והתערבותו בתחומים אזרחיים פוחתות.
גורם מדאיג נוסף, על-פי אנשי המכון, צה"ל ממשיך להיות המעריך הלאומי וספק החלופות לממשלת ישראל בכל הקשור למהלכים מדיניים, פוליטיים וצבאיים. בנוסף, לצה"ל השפעה מכרעת על אמצעי התקשורת, ובאמצעותם על הבניית סדר היום הציבורי בתחומי ביטחון, יחסי חוץ, דיפלומטיה, פוליטיקה וכלכלה.
הם מציינים עוד, כי לצבא יכולת השפעה רבה בכל הקשור להחלטות על תקציב הביטחון.
במהלך הכינוס ינתחו חוקרים מרכזיים מישראל ומחו"ל את המגזר הביטחוני ואת תפקידיו. מארגני הכנס מציינים, כי "יושם דגש על בחינת נושאים אלה בהשוואה למדינות הנתונות במצב של סכסוך מתמשך".
בכינוס ישתתפו חוקרים אורחים מחו"ל: פרופ' כריסטופר דנדקר מקינגס קולג' לונדון; פרופ' רונלד קרבס מאוניברסיטת מיניסוטה; פרופ' סמי כוהן מ-CERI פריז. מישראל ישתתפו בכינוס פרופ' אייל בן-ארי; פרופ' סטיוארט כהן; פרופ' יורם פרי; ד"ר אורן ברק ועוד.
צה"ל: הצבא כפוף לדרג המדיני
מצה"ל נמסר בתגובה ל- Nfc על הממצאים אותם מציגים בכנס: "הצבא כפוף לדרג המדיני וכך הוא פועל. תפקידו של הצבא הוא להמליץ את ההמלצות המקצועיות לדרג המדיני על-מנת לאפשר לו את מרחב קבלת ההחלטות".

תאריך:  04/06/2006   |   עודכן:  04/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
פיני כהן מדווח על עסקים בשנחאי, מנילה ובומביי    "ביקושים אדירים לנדל"ן מניב בהודו"    מנרב מזהירה מהתמוטטות קבלנים    עליוות חדות במחירי משרדים
אלעזר לוין
בטוחה תכנס לניהול שוק    המבורגר: לא נוזיל את דמי הניהול    ברייטמן: החוק החדש יצר מיש-מש - לא לתינוק הזה התפללנו    ענתבי: אנחנו רק עוקבים
רונן ליבוביץ
ח"כ יחימוביץ יחד עם חבריה בוועדת הכספים דנים באישורו של חוק ההסדרים    הדיונים בוועדה החלו בשעות הבוקר ביום ב' והם נמשכו לתוך הלילה
עומר שיקלר
דריקטוריון החברה אישר את המינוי פה אחד    שימש בעבר כמנכ"ל yes ותנובה    מחליף בתפקיד את ארז מלצר
שלומי דיאז
נדקרה בידי בן זוגה לשעבר    בעל תקף את אשתו בקריית מלאכי    נער דקר את אחיו באשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il