X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכוננות הועלתה - 97 התרעות לפיגועים

פרץ וחלוץ: לא יודעים מה קרה בחוף

השר פרץ: מחכים לעובדות ולאמת חלוץ: המשפחה נפגעה מפגז ארטילריה או פעולה פלשתינית צה"ל קיבל היתר לחזור ולירות פגזים לרצועה - אך תחת מגבלות
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, קיים (מוצ"ש, 10.6.06) מסיבת עיתונאים באוגדת עזה, בה התייחס לאירועי יום שישי בהם נהרגו שיבעה אזרחים פלשתינים בני משפחה אחת. "אני מביע את צערי על האירוע בו נפגעו בלתי מעורבים", אמר רא"ל חלוץ, אך ציין כי צה"ל ימשיך לפעול נגד חוליות הטרור ומשגרי הקסאם.
במערכת הביטחון קיים מספר שיא של התרעות על כוונת ארגוני המחבלים לבצע פיגועים בשטח ישראל. גורמי ביטחון עידכנו, כי קיימות 97 התרעות כלליות ולמעלה מ- 12 התרעות ספציפיות. פיקוד המשטרה הורה לכל המחוזות ומרחבי המשטרה להגביר את הכוננות. משעות הבוקר המוקדמות עומדת הכוננות על רמה ג', אחת לפני הרמה הגבוהה ביותר.
מיד לאחר דברי הרמטכ"ל התייחס שר הביטחון, עמיר פרץ, לאירועים. השר פרץ אמר, כי יפעל לסיום התחקיר בהקדם האפשרי, אך לא יתפשר על איכות התחקיר. הוא לא שלל את אחת ההשערות אשר עלו במהלך היום בצה"ל, הגורסת כי הפגיעה במשפחה נגרמה בשל אירוע פנים-פלשתיני ולא כתוצאה מאש צה"ל.
"נפעל בצמוד לעובדות ולאמת", אמר פרץ וציין: "נמתין לסיום התחקיר. אין לנו כל כוונה לפגוע באזרחים חפים מפשע, אך במידה ויתברר כי נסיבות האירוע שונות מאשר הוצגו - נציג אותן לעולם". שר הביטחון הנחה את ראשי צה"ל להציג לו את מסקנות התחקיר עד ליום ג' הקרוב.
בישראל רומזים - יתכן וישראל לא אחראית
גם הרמטכ"ל התייחס לאפשרות שהפלשתינים אחראים לפגיעה במשפחה. הוא הזכיר כי כבר בעבר האשימו הפלשתינים את ישראל בפגיעה באזרחים, למרות שהיה מדובר ב"תאונת עבודה" של החמאס. רא"ל חלוץ כיוון בדבריו לתקרית בה התפוצצה משאית אמל"ח של החמאס אשר נשא גם רקטות במהלך תהלוכה שקיימו.
לדברי הרמטכ"ל, האירוע כולו נמצא בתחקיר ובשלב זה לא ניתן לומר כיצד התרחש האירוע. "אנחנו מתחקרים את כל מרחב האפשרויות. יש ארבע אפשרויות - פעולה מהאוויר, פעולה מהים, ירי ארטילריה ואירוע פלשתיני". חלוץ אמר, כי בצה"ל שללו את שתי האפשרויות הראשונות. גורמי צבא ציינו במהלך היום, כי לפני הפגיעה בחוף הים נורו חמישה פגזי ארטילריה וצה"ל יודע בדיוק היכן נחתו ארבע מהם. בצה"ל בודקים את מקום נפילת הפגז החמישי.
מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אביב כוכבי, התייחס לאירועים ואמר, כי "אין עדיין תשובות סופיות. צריך לזכור שזהו אזור ממנו הפלשתינים יורים קסאמים מזה חודשים רבים, ובגלל זה אנחנו מזה חודשים מחזירים באש. התותחים ירו למטרה וכנראה פגעו גם לא רע, אנחנו עדיין לא יודעים ממה נפגעה המשפחה והתחקיר עדיין נמשך".
"מהתחקיר עלו שתי אפשרויות מרכזיות: יתכן שמדובר בירי של כוחותינו אבל יש גם נתונים המעידים על ירי פלשתיני או אירוע פלשתיני ואנחנו עדיין בודקים את האירועים האלה", הוסיף תא"ל כוכבי וציין: "אני לא רוצה להגיד שמדובר בקסאם, אבל יש הרבה נתונים אשר מעלים שאלות רבות לגבי אירוע פנימי פלשתיני".
בסיום התחקיר נדע האם ישראל אחראית
רא"ל חלוץ ציין, כי ביטויי הצער מצד ישראל אינם נטילת אחריות. לדבריו, במידה ובתחקיר יתברר כי הפגיעה נגרמה מפגז ישראלי - ישראל תיקח אחריות, אך זה יעשה רק לאחר שיסתיים התחקיר אשר יקבע באופן מוחלט האם ישראל אחראית. הוא הדגיש כי הירי הישראלי הוא תגובה לירי רקטות פלשתיניות.
רא"ל חלוץ העניק גיבוי לחיילים. הוא ציין: "יש לי אמון מלא בכוחות הפועלים. אני מגבה אותם". הרמטכ"ל הסביר כי האחריות כולה מוטלת על הדרג הפיקודי אשר מקבל את ההחלטות.
חלוץ: נמשיך בירי ארטילרי ופגיעה בחוליית קסאם
הרמטכ"ל הדגיש כי צה"ל, בשום שלב, לא צימצם את טווח הירי למטרים ספורים ממוקדים אזרחיים, והוסיף, כי במידה ומזוהים אזרחים - צה"ל נמנע מירי. "אנו נמנעים מפעולה כשמזהים בלתי מעורבים", אמר וציין, "אנחנו מפעילים את הארטילריה במגבלות אש מחמירות".
לדבריו, במידת הצורך צה"ל יכול לחזור ולירות פגזי ארטילריה לעבר מרחבי השיגור. רא"ל חלוץ הוסיף, כי בצה"ל ימשיכו לפגוע ביצרני הקסאם, במשגרים ובמשלחי חוליות הקסאם.
תא"ל כוכבי הפנה אצבע מאשימה כלפ הפלשתינים על שאינם מסייעים בחקירת האירוע: "אנחנו פנינו לפלשתינים וביקשנו מהם פרטים נוספים לגבי האירוע. בינתיים הם לא נענו לבקשתנו, והנתונים הם כלליים ולא מדויקים וזו חקירה רצינית מאוד שבנויה על נקודות בודדות ועל מטרים ספורים". הוא ביקש להדגיש כי הירי הישראלי נעשה בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל. "אני רוצה להזכיר לכולם שמדובר באירוע תגובה שלנו, שבא כתוצאה מירי קסאמים שנמשך כבר חודשים רבים".
פרץ שיגר מסר מתנצל לאבו מאזן
שר הביטחון עמיר פרץ שיגר בשעות הבוקר של שבת מסר ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ובו הוא מבקש לפעול במשותף כדי למנוע הסלמה באזור. השר פרץ הביע את צערו על הריגת שיבעת אזרחים פלשתינים, מציע את עזרת ישראל בטיפול בנפגעים, והבטיח כי צה"ל יעשה את כל הדרוש כדי למנוע פגיעה נוספת באזרחים פלשתינים.
במקביל, מבקש פרץ מאבו מאזן לסייע במניעת שיגור רקטות הקסאם ובהמשך פעולות טרור נגד ישראל. במסר ששיגר מתריע פרץ, כי משגרי רקטות הקסאם הם שגורמים להסלמה ולפגיעה באזרחים משני הצדדים.

תאריך:  10/06/2006   |   עודכן:  11/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
הצדדים התקשו להגיע לעמק השווה באשר למקום בו יש לגבות עדות מעדת ראייה, ועל-כן הורה השופט לצדדים לשחק אבן, נייר ומספריים    המנצח הגדול יקבע את מקום גביית העדות
אריאל שמידברג
סקר לקראת פתיחת טורניר המונדיאל, מעלה כי היפנים חוששים מתפקודם למחרת המשחקים בהן תשתתף הנבחרת הלאומית, היות ולרוב, השידורים יחלו אחרי חצות בגלל הפרשי השעות עם גרמניה המארחת
אריאל שמידברג
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי רוסיה תומכת בקיום משאל העם    התקווה: המשאל יוביל לשיפור המצב במזרח התיכון ולהקמת מדינה פלשתינית עצמאית
אריאל שמידברג
גורם בכיר בצבא האמריקני סיפר היום כי הטרוריסט לא מת באופן מיידי בעקבות ההפצצות, אלא מת מפצעיו מאוחר יותר    רשת הטלוויזיה אל-ג'אזירה שידרה קלטת וידאו בה סגן מפקד ארגון אל-קאעידה, איימן אל-זווארי, משבח את אבו מוסעב זרקאווי, ולא מזכיר את חיסולו
אריאל שמידברג
שיראק ובלייר נפגשו בפריז וסיכמו להקים פורום משותף שיזום מחקרים בתחום האנרגיה הגרעינית    בהתייחסו לאירן, אמר שיראק כי הקהילייה הבינלאומית לא יכולה לקבל בשום אופן את מאמציה של אירן להשיג נשק גרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il