X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אסתרינה טרטמן, פנתה לראש הממשלה בדרישה להפסיק בדיבורים ולהתחיל במעשים בכדי למנוע תאונות הדרכים השר מופז: משרד הרישוי הוא מתקופת האבן ועליו לעבור שינוי בישיבה התברר כי 200 אלף איש נוהגים ללא רישיון
▪  ▪  ▪

הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה (ד', 12.7.06) דיון בנוגע לדוח מבקר המדינה בנושא תאונות הדרכים. המבקר הקדיש לנושא פרק נכבד בדוח ובדק את הנושא בראייה מערכתית בבדיקת רוחב של כל המשרדים הנוגעים בדבר. על-פי דוח המבקר, המאבק בתאונות הדרכים לא הוגדר על-ידי הממשלה כיעד לאומי ולא נכלל ברשימת היעדים המרכזיים של המשרדים השונים העוסקים בנושא.
יו"ר הוועדה, ח"כ אסתרינה טרטמן, אמרה בדיון, כי "דיבורים יש המון הגיע הזמן לתת ביטוי למעשים".
שר התחבורה, שאול מופז, האשים בדיון את ממשלות ישראל לדורותיהן בכך שהנושא לא עמד על סדר יומן. "מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עולה על מספר ההרוגים במלחמות ישראל", אמר מופז שכיהן כרמטכ"ל ושר ביטחון בעבר.
שר התחבורה הציג בפני הוועדה את תוכנית פעילותו למאבק בתאונות הדרכים. בין היתר, כוללת התוכנית, ביטול שיטת הניקוד הקיימת, הוספת עשרה שופטים נוספים לתעבורה, השקעה בחינוך והסברה, הפעלת סטודנטים כסיירים משטרתיים וגיוס משפחות שכולות להיות נאמני תנועה.
לדברי מופז, שיטת הניקוד החדשה תגרום לכך שהנהג העבריין יאבד את רשיונו ויצטרך להיבחן שוב מבחן תאוריה ולעמוד בטסט כדי להשיג רשיון חדש.
בישיבת הוועדה התגלה נתון עובדתי מדהים: כ- 200 אלף איש נוהגים בכבישי ישראל ללא רשיון או בפסילת רשיון. באשר לנתון זה, אמר מופז, כי בכוונתו לחוקק חוק שיסמיך לקחת רשיון לצמיתות ממי שימצא נוהג על אף פסילת רשיונו.
לדברי השר, מדי שנה מקפחים את חייהם, בתאונות דרכים בין 450 ל- 550 איש. "מצב זה מחייב התגייסות ציבורית לנושא והגדרת הנושא כיעד לאומי", דברי השר.
השר התחייב להגיש תוכנית מערכתית שתונהג החל מהשנה הבאה ולפיה מבחני התיאוריה יעברו הפרטה. השר הוסיף כי "משרד הרישוי הוא מתקופת האבן ועליו לעבור שינוי".
בעקבות הישיבה פנתה יו"ר הוועדה, ח"כ אסתרינה טרטמן, לראש הממשלה בבקשה להכריז שוב על נושא המאבק בתאונות הדרכים כיעד לאומי בעל עדיפות עליונה.
הוועדה פנתה לראש הממשלה, בדרישה לכנס ישיבה עם כל השרים הנוגעים בדבר: שר התחבורה, שר החינוך והשר לביטחון פנים, כדי להסיק מסקנות אופרטיביות ולהכליל את הנושא ברשימת יעדיהם העיקריים.

תאריך:  12/07/2006   |   עודכן:  12/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש הוכיח בצורה אובייקטיבית, כי כל סוג של הוצאת אנרגיה על-ידי פעילות פיזית נמצא קשור להורדת הסיכון למוות
עידן יוסף
מכון שטראוס-עמיאל ינחה את רבני הקהילות בחו"ל לטפל בנוער מנותק ובהתמכרויות, ויעסוק בקשר אפשרי גם עם קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות
מתן פריידין
העמותה לקידום הסקי התחרותי בישראל, פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה להצהיר על התוצאות הנכונות בבחירות להתאחדות הסקי בישראל
רונן ליבוביץ
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק השוללת כהונה בכנסת מח"כ התומך בארגון טרור או מזדהה עימו    ח"כ טיבי: "יום שחור נוסף לדמוקרטיה הישראלית"
הדר פרבר
האיחוד האירופי קרא לשחרור מיידי של החיילים    דובר הממשלה הפלשתינית הכריז כי פעולת חיזבאללה הגיעה כתגובה על פשעי ישראל וכתמיכה בתושבי עזה    דובר ממשלת החמאס: מדובר בתמיכה בתושבי רצועת עזה    שר החוץ הצרפתי הוקיע תקיפת צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il