X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מי ישלם על הנזקים של בתי העסק בצפון?

על הכוונת המשפטית: ממשלת לבנון

הקטיושות ממשיכות להרעיד את הצפון, העסקים ממשיכים לסגור דלתות ברקע: צוות משפטנים בכירים מגבשים סדרת תביעות כנגד ממשלת לבנון הנימוק: היא האחראית בגין הנזקים שנגרמו לבתי עסק בצפון הארץ
▪  ▪  ▪
נסראללה. לבנון אחראית על מעשיו

"...התקפת החיזבאללה מהווה הפרה בוטה של אמנות בינלאומיות ואין לי ספק ששילוב הכוחות, הידע והניסיון של חברי הצוות יביא להצלחת התביעות"

ענבל אביב
D&B: עלות המתקפה על הצפון - כחצי מיליארד שקל ביום

דורשים פיצוי: כבר שבוע שלם שאזור הצפון מושבת. מטח הקטיושות הכניס את התושבים לכוננות עליונה, המשפחות במקלטים, והסביבה - כ"עיר רפאים" של ממש. כלכלנים בכירים בישראל העריכו בימים האחרונים כי עלות המתקפה, המתבטאת בקיפאון כמעט מוחלט של פעילות המעסיקים, בעלי העסקים הקטנים, החקלאים, ונזקי הרכוש, נאמדת בכחצי מיליארד שקלים ליום.
בעלי העסקים מחפשים כבר היום את התשובות של מחר. "מי יממן לנו את הפסדי הענק?", אומר לנו תושב חיפה, ובעל חנות למוצרי חשמל. "אנחנו לא יודעים כמה זמן יימשך מצב החירום. סביר להניח, כי הפגיעה תתבטא גם מעבר לשבועות שאנחנו כאן במקלטים. התיירות נעלמה, ומי יודע מתי השגרה תחזור לחיים", הוא טוען.
בימים האחרונים ניכרת יוזמה פוליטית מצד כמה מחברי הכנסת להסדרת הפיצויים, אבל המעסיקים לא לוקחים סיכון. להם יש כבר אשם - ממשלת לבנון. עוה"ד יהודה טלמון, סגן נשיא לה"ב - ארגון העצמאים בישראל, גיבש לאחרונה צוות בינלאומי של מומחים בכירים מתחום המשפט וראיית החשבון לצורך הגשת תביעות כנגד ממשלת לבנון בשם חברות, בתי עסק ועובדים שנפגעו מהפגזות ארגון החיזבאללה. הטענה המרכזית: לבנון, כמדינה ריבונית וחברה באמנות בינלאומיות, אחראית על ירי החיזבאללה שנעשה משטחה.
"החלטתי לגבש צוות מומחים לנוכח הפגיעות הרבות והמצוקה הכלכלית שנגרמה בעקבותיהן לעסקים רבים", אומר היום עו"ד טלמון. "מדובר בפגיעות קשות שהשלכותיהן נוגעות להיבטים רבים של הפעילות העסקית והמסחרית בצפון. פגיעות אלה חייבות בפיצוי". לדברי טלמון, עד כה נעשו מספר פניות לגורמים ממשלתיים שהבטיחו סיוע והתחשבות. "למרות זאת", הוא טוען, "בעיני יש צורך להפנות התביעות גם לאחראי הישיר לנזקים. התקפת החיזבאללה מהווה הפרה בוטה של אמנות בינלאומיות ואין לי ספק ששילוב הכוחות, הידע והניסיון של חברי הצוות יביא להצלחת התביעות וכך יינתן מענה הולם לנזקי הנפגעים".
אופטימיות זהירה
העבודה שמצפה לצוות המומחים הישראלי - אינה קלה. ואולם, עורכי הדין מגלים מידה של אופטימיות. "אין ניצחונות מהירים, וכל הקרבות הללו הם ארוכי טווח", אומר לנו הערב עו"ד טלמון בשיחה עם Nfc. "לא נגרור את האנשים להרפתקה משפטית אם בסופו של יום נגיע למסקנה שזה חסר כל סיכוי", הוא מבהיר. "העמדה הראשונית היא שבהחלט יש מקום לבדוק את הנושא".
התביעה הנזיקית, במידה ותתגבש, תוגש לבתי המשפט האמריקנים, אשר ידעו בעבר תביעות דומות מצד נפגעי טרור. וכאן עיקר הבעיה. עד כה, ההצלחות המשפטיות בארה"ב היו של תושבי ישראל, אשר הינם גם אזרחים אמריקנים. בתי המשפט יאלצו עתה להתמודד עם שאלת זכות העמידה, וכמו כן בלגיטימיות התביעה כנגד ממשלה ריבונית, שבנוסף לכל, אינה כלולה ברשימת המדינות ה"מעורבות בטרור".
בשיחה עם Nfc, העריך גורם אמריקני בכיר המעורב בתביעות דומות של נפגעי טרור, כי "הסיכויים אינם רבים". לדבריו, התביעה כנגד פעילי הטרור ששיתפו פעולה בפיגועי התאומים בספטמבר 2001, "ואשר מעמידה אל מולה נאשמים ספציפיים" - מתעכבת כבר יותר משנה.
המערכת האמריקנית, כך לדבריו, "איטית יחסית, ועשויה לגרור את הנושא במשך שנים". "אי אפשר להגיד שזה חסר סיכוי", אומר לנו הגורם, "כי הרי בשביל זה יש בתי משפט - בדיוק בשביל תקדימים". לדבריו, עו"ד דיוויד שטרכמן, המהווה חלק אינטגראלי בצוות החשיבה המשפטי, הינו "משפטן בחסד עליון, איש מקצועי מהטובים בתחום, ובהחלט אדם שעשוי לחולל שינוי".
כבר היה תקדים
בשנת 2004 חייב שופט פדראלי בארה"ב את ארגון החמאס לשלם פיצויים בסך 116 מיליון דולר לבני משפחתו של ירון אונגר, שנרצח יחד רעייתו אפרת, ב-9 ביוני 1996, בעת שחזרו לביתם שבקריית ארבע. בני משפחתו של אונגר הגישו את התביעה במהלך שנת 2000, בהתאם לחוק נגד טרור שנחקק בשנת 1991, ולפיו בני משפחה של אזרחים אמריקנים אשר נרצחו מחוץ תחומי ארצם - זכאים להגיש תביעות פיצויים בבתי משפט בארה"ב.
באותו המקרה, פסק בית המשפט הפדראלי ברוד איילנד פיצויים בסך 30.5 מיליון דולר לכל אחד מילדיהם של בני הזוג, ועוד 15 מיליון דולר להוריו של ירון אונגר, המתגוררים בישראל.

תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עם השלמת רכישת סקיילקס על-ידי מפעלים פטרוכימיים    ערן שוורץ מונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון    יהל שחר, סמנכ"ל הכספים של סקיילקס מונה לתפקיד מנכ"ל החברה
ברוך לוי
רשות השידור החליטה למשוך את ידיה מההצעה החוזרת לרכישת זכויות השידור למגזין, המסכם את משחקי ליגת העל בכדורגל, ולא לשדרג את הצעתה הראשונה
ברוך לוי
הנהלת המכס תאפשר ליצואנים למשוך את מטעני היצוא מנמל חיפה לנמל אשדוד    התאחדות התעשיינים קיבלה אישור מפיקוד העורף, המאפשר שחרור מכולות יבוא מנמל חיפה
ברוך לוי
מדובר בהסכמים שמטרתם עידוד שיתוף פעולה אזורי בתחום המסחרי והתעשייתי בין ישראל לשכנותיה    במהלך 2006 חל גידול ביצוא הישראלי למדינות אלו
ברוך לוי
סעיף "הכוח העליון", שנמצא ברוב החוזים מול המזמינים, מאפשר הפרת התחייבויות, אולם לשימוש בו עלולות להיות תוצאות חמורות עבור היצואן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il