X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סיפורו של יורם גיל, אלוף הארץ לשעבר בזריקת דיסקוס, שהפך לצייר
▪  ▪  ▪
מיניאטורות אקוורל [צילום אילוסטרציה]

מאז ומתמיד היה אורח-חייו של יורם גיל רצוף אירועים, שהם בבחינת "היפכא מסתברא". הצבר השרירי והמחוספס הוא, לאמיתו של דבר, עדין-נפש מאין כמוהו. את מקצועו הקודם, כמורה לחינוך גופני, זנח הגבר גבה הקומה לטובת... מיניאטורות, ובביתו אפשר למצוא תכשיטים זעירים, תמונות-אקוורל ננסיות ו...אשה קטנה.
קשה להאמין - אבל עובדה: הגבר מוצק הגוף, שהיה בעבר אלוף ישראל בזריקת דיסקוס, יוצר היום במו-ידיו מלאכת-מחשבת מעודנת, החביבה במיוחד על בנות המין היפה. תכשיטי הכסף שלו, שבתוכם נתון אקוורל מיניאטורי, כבר הפכו ללהיט מבוקש בשוק.
תנופה חופשית
את ביתו הפרטי שברמת השרון הפך גיל ל"גילריה" - גימיק של ממש, שכשמו כן הוא: הגלריה של גיל. כאן הוא מציג לראווה את יצירותיו האמנותיות, פרי-ניסיון של שנים רבות.
הוא עוסק במיניאטורות ושואב הרבה סיפוק והנאה כאשר עולה בידו לבנות בתוך מסגרת מצומצמת של סנטימטרים ספורים תמונה עשירת-תוכן, בפרספקטיבה של קו וצבע, שיש ביניהם שיווי-משקל והבדלי-גוונים עדינים במשטחים זעירים. הוא מתרכז בעיקר בנופים, מתוך אהבתו הגדולה לטבע. הנופים שלו הם פרי-דמיון, ומרכיביהם נשאבים ממאגר-חוויות שהצטבר אצלו ברבות השנים. הוא אינו מצייר אתרים אלא אווירה של מקום, וגם כאשר הוא משתדל לדייק בפרטים - הללו אינם אלא פרי-דמיון.
הוא החל מצייר מיניאטורות לאחר שהייה ארוכה באירופה, בעיקר באנגליה, שם זכה לראות את מיטב עבודותיהם של אמנים דגולים בצבעי-מים. מהר מאוד גילה את אינסוף האפשרויות הגלומות בחומר זה, והבין את מקור החיבה שרוחשים שם לאקוורלים. הוא למד שאקוורל איננו רק משיכות-מכחול וכתמים חופשיים, חפוזים ובעלי תנופה, אלא פירושו משמעת עצמית קפדנית, הרבה זהירות והקפדה על כל פרט - גם על "התנופה החופשית".
תכשיטי "סבתא"
גיל אינו מסתיר את גאוותו על שהאגודה המלכותית של ציירי המיניאטורות בלונדון הכירה בו. הוא זכה שוועדת השיפוט של אגודה מקצועית זו תקבל את כל חמש העבודות שהגיש לה להצגה בתערוכה השנתית, למרות שאין הוא חבר באגודה.
גיל מייבא מאנגליה תכשיטים ויקטוריאניים, עשויים זהב, במשקל של תשעה קרט. את התכשיטים האלה הוא ממלא באקוורלים הזעירים שלו. עד מהרה גילה כי ליצירתו המקורית הזו יש ביקוש רב בשוק.
בד בבד הוא מייצא כלי-כסף עתיקים, אף הם מאנגליה, שאותם הוא מגלה בשווקים ובמכירות הפומביות בלונדון. בין אלה בולט פמוט טלסקופי, עם פיתוחים, משנת 1850, ששימש לתאורה ומיכל מעודן ל... עלי תה, ושרק "משוגעים" לדבר, כמו האנגלים, מסוגלים לייצר. את הכלי המיוחד הזה לתה, משנת 1848, הוא רכש מאספן.
יורם גיל מאמין כי יצליח לסחוף באהבתו ליצירות המעודנות רבים וטובים מהציבור הישראלי, הנוטה, לדבריו, לשפר את חוש האסתטיקה שלו.

תאריך:  10/04/2008   |   עודכן:  10/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
גידול של 30% במספר התיירים שיגיעו ארצה לפסח    משרד התיירות נערך לבניית מלונות נוספים - ולכניסת רשתות בינלאומיות מובילות    אולמרט (כשר התיירות): "יש להאיץ את עידוד השקעות ההון בתחום התיירות"
דרור מרום
כך נקבע בהסכם שנחתם בין ההסתדרות להנהלת החברה    עוד הושג בהסכם: העובדים יקבלו מענק התמדה בהיקף 150 שקלים לחודש, מימון לביטוח רכב של 2,500 שקלים - והשתתפות בעלות "הטיול השנתי" בסך 850 שקלים לכל עובד
עידן יוסף
סערה פרצה באולפן של נעמי לויצקי על ההצגה השיבה לחיפה בין ח"כ אלדד למנכ"ל הקאמרי    הכינו את הכפפות
יפעת גדות
עולה החשש לגלי חום המהווים סכנה מיוחדת לקשישים ולעניים    שכיחות גבוהה של מזג אוויר קיצוני המהווה סכנה של בצורת באזורים מסויימים ושטפונות באזורים אחרים    עליה בשכיחות המחלות הזיהומיות    זיהום אוויר גבוה יותר כתוצאה מטמפרטורות גבוהות וההגירה של מחלות דרך האוויר והים
יואב יצחק
עו"ד כהן ברח לפרו    חשוד בקבלת שוחד בהיקף מיליוני דולרים    הביע נכונות לשנתיים מאסר    השאלה הפתוחה: מדוע נמנעה הפרקליטות ממניעת יציאתו לחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il