X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סיורי עששיות, סיפורי מכבים, הכנת פנס נרות חלוצי, תצפיות, סדנאות ועוד בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים
▪  ▪  ▪
קיסריה. כולנו מכבים

הגן הלאומי קיסריה - כולנו מכבים
סיורי עששיות בקיסריה העתיקה, יתקיימו במהלך ימי שבת בחודשים דצמבר, ינואר ובחג החנוכה בתאריכים ה-23, 25 ו-27 בדצמבר, בשעה 17:30 אחר-הצהריים.
סיורים חווייתיים ומיוחדים, המהווים הזדמנות לראות את קיסריה באור אחר. הסיורים ילוו בסיפורים אודות תקופת שלטונו של הורדוס ובמהלך חנוכה ישולבו סיפורי גבורה של המכבים על הרומאים.
הסיור יחל בחלוקת עששיות והדלקתן, ואת כל הסיור נעשה לאור העששיות אשר יאירו את השבילים החשוכים של הגן הלאומי. בהמשך, תצפית מראש הגבעה ומשם לארמון שם נאזין לסיפורי העימותים שהתרחשו בין היהודים ליוונים בקיסריה על-רקע דתי.
נספר את הסיפור הדרמטי על משלחת יהודית שהתאספה מול ארמון הנציב בקיסריה על-מנת למחות על הצבת פסלים במקדש והנציב מאיים להרגם אם לא יתפזרו. חברי המשלחת פושטים את צוואריהם באומרם לנציב שהם מעדיפים למות מאשר לחלל את תורתם. הנציב נדהם מתגובתם וחוזר בו מהחלטתו להציב את הפסלים.
מומלץ להצטייד בלבוש חם, מותנה במזג האוויר, משך הסיור כשעתיים. פרטים: כוכבית 3639.
תל חצור
חג החנוכה לפעילות משפחתית סביב סיפורו המרתק של תל חצור, ב-26 וב-27 בדצמבר מהשעה 10:00 בבוקר ועד 15:00 בצהריים. בשעה 10:00 בבוקר ובשעה 13:00 בצהריים, ייערכו סיורים מודרכים במקום.
עוד בתוכנית: סדנאות יצירה, עיטור כדי שמן, רפאות נרות שמן, סיפורו של תל, משחק משפחתי ברחבי התל ועוד. הופעות תזמורות ראש-פינה בשעות 12:00 ו-14:00 בצהריים.
המוזיאון באיילת השחר ובו הממצאים הארכיאולוגים של תל חצור יהיה פתוח בכל ימות החג. מחיר למבוגר 18 שקלים, לילד 8 שקלים, כולל כניסה למוזיאון. פרטים: 04-6923112.
נס הזהב הירוק - חנוכה בגמלא
סיורי חנוכה בשמורת הטבע גמלא יתקיימו ב-27 בדצמבר, בין השעות 10:00 בבוקר ועד 15:00 בצהריים. השמורה היא שילוב נפלא של נוף, טבע ושרידי עבר. בשמורה ריכוז ייחודי בקנה מידה עולמי של עופות דורסים, חלקם נדירים בצוקי השמורה מקננים עשרות זוגות של נשרים, המהווים את אוכלוסיית הנשרים הגדולה בישראל. בשעות הבוקר ממריאים הנשרים ובשעות הצהרים הם שבים לקניהם, כשהם מרחפים מעל לראשי המטיילים ממש.
לאחרונה בשמורה, נערך מיזם חדש בו הותקנו מצלמות בהן ניתן לצפות בשידור חי על הנשרים ולצפות בהם על פעילותם לאורך שעות היום. במהלך חג החנוכה ייערכו סיורים מודרכים בשמורה, תצפיות לעתיקות העיר גמלא, שם נערך אחד הקרבות הקשים בזמן המרד הגדול.
אלו שיגיעו אל המצפור יוכלו לקבל מידע ולצפות בנשרים דרך המצלמות, ממש כמו באח הגדול. מחיר למבוגר 23 שקלים, לילד: 12 שקלים. פרטים: 04-6822282/3.
בנוסף, יתקיימו שני סיורים מודרכים לעיר העתיקה של גמלא בדגש שמן הזית שהופק בגמלא לכבוד בית המקדש. פרטים: כוכבית 3639.
גן לאומי גן השלושה
אתר חומה ומגדל בגן שלושה יקיים פעילות הכנת פנס נרות חלוצי. הפעילות תתקיים בחופשת החנוכה, ב-22 עד ה-25 בדצמבר, ב-28 וב-29 בדצמבר, בין השעות 10:00 בבוקר עד 14:00 בצהריים.
תחנות הפעילות של האתר תהיינה פתוחות ויציעו התנסות פעילה בחיי החלוצים: פענוח הודעה בכתב מורס, הבאת מים בדליים מהנחל וכיבוס כביסה בגיגית, טיפוס על מגדל השמירה, ולהיכנס ולראות את חדרי המגורים והמטבח, איך היו תנאי החיים באותה תקופה (שנות ה-30).
כמו-כן, גן פעמוני ההתיישבות יהיה פתוח והוא כולל פעמונים משוחזרים שונים כמו שהיו ביישובים בעבר וצלצלו בהם לקרוא לכולם לארוחה או להזעיק את כולם בעת סכנה - התקפה או שריפה. עלות הסדנה: 10 שקלים לפנס. מחירי כניסה לגן הלאומי: מבוגר 33 שקלים, לילד 20 שקלים. פרטים: 04-6581017.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  03/12/2008   |   עודכן:  03/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בג"צ קיבל בקשת המועצות האזוריות למנוע יישום החלטות של ועדות מטעם שר הפנים להעברת שטחים שלהן ליישובים סמוכים, עד סיום כהונת הממשלה
מתן טלמור
מתן טלמור גילה שלפעמים מוטב מאוחר מאשר מאוחר מדי וקפץ לבקר את מאיה - שעשתה לו עיניים כבר מזמן    הוא שמח לגלות שחושיו לא הטעו אותו - מדובר במסעדה מצוינת והוא לא היחיד שחושב כך
אלעזר לוין
תתחרה בקופות גמל    מיועדת בעיקר לחיסכון לילדים
עמרי ספיר
דקה מתהדרת בעיצוב פנים מרשים, במטבח כשר שמצליח לעשות נפלאות ובשני פרסים קולינריים נחשקים    עמרי ספיר ביקר שם בתיזמון מושלם וזכה לאכול את המנה המדוברת בעיר
עופר וולפסון
כך מזהיר יאיר דגן, בעל חברה המתמחה בנושאי הלבנת הון    לדבריו, המיתון במשק יגרום לעלייה נרחבת בכל שיטות ההונאה    ראש הרשות לאיסור הלבנת הון קרא להגביר העיצומים הכספיים בגופים פיננסיים
רשימות נוספות
נס מתוק יהיה פה  /  נטע שריקי
הפנינג אור וצבע  /  אינדקס מדיה
סיורי עששיות בעקבות החשמונאים בבית גוברין  /  מיטל רוזנר
מה ראה משה מהר נבו  /  ד"ר מוטי גולן
קהילת יהודי תימן לבשה חג  /  ד"ר מוטי גולן
פיצפוצי ראשים כתוספת לשמחת בית השואבה  /  רות פורסטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il