X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראמספלד נמצא בסיור במפרץ הפרסי; מדגיש: זהו לא סיור ניצחון; סאנדי טיימס': השגריר הצרפתי בבגדד עידכן את סדאם על שיחות של שיארק עם ג'ורג' בוש
▪  ▪  ▪

"הכוחות האמריקנים ישארו בעירק ובאפגניסטן עד שתוקם ממשלה יציבה ודמוקרטית אשר תשלוט במדינה" - כך אמר אתמול (יום שבת, 24.4.03) שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד.
ראמספלד ציין כי הוא ביקר במפרץ הפרסי ובדרום אסיה על-מנת להודות לכוחות "אשר להם מעורבות גבוהה בהצלחות שהשגנו בעירק ובאפגינסטן".
בכוונתו לקיים דיונים עם המדינות השכנות לעירק על-מנת להגיע להסדר ושיתוף פעולה, לאחר סיום המלחמה בעירק. שר ההגנה הכחיש ידיעות לפיהן ארה"ב שוקלת להגיע להסכם אשר יאפשר לה גישה ישירה לבסיסים בעירק.
"עבודה ארוכה וקשה נותרה לנו הן בעירק והן באפגניסטן", אמר ראמספלד לעיתונאים לאחר שמטוסו נחת באירלנד.
"אסור לראות בכך סיור ניצחון", אמר ראמספלד, והדגיש כי כוחות הקואליציה נתקלים עדיין בכיסי התנגדות בעירק ובאפגניסטן.
"בכוונתנו להישאר ולעבוד יחד עם הקהילה הבינלאומית על-מנת לסייע לעם העירקי. בעירק, יש כעת כ-135 אלף חיילים אמריקנים, וכוחות הקואליציה סוגרים על בכירים בממשל העירקי לשעבר ומגיעים עליהם כמעט מידי יום", אמר ראמספלד.
"טארק עזיז, סגן ראש המשלה לשעבר, נחקר כעת", אמר ראמספלד. "צפיתי באחד מתחקוריו של עזיז, ועדיין מוקדם לקבוע, אם הוא אכן מספק מידע אמין".
במקביל, דיווח 'הסאנדי טיימס', כי נמצאו תיקים בהריסות משרד החוץ העירקי, המעידים על קשר בין עירק לאל-קאיעדה.
המסמכים אשר נמצאו בשבת על-ידי עיתונאי של סנדיי טיימס גילו, כי שליח של אל-קאעידה נפגש עם גורמים רשמיים בבגדד בחודש מרס 1998, כך על-פי דיווח באחד מהעיתונים. העיתון ציטט גורם מודיעיני מהמערב, שלא הזדהה, כשאמר כי הממצאים הם "סנסציונים".
בעיתון נכתב, כי המסמכים מראים כי מטרת הפגישה היתה לבסס מערכת יחסים בין בגדד ואל-קאעידה על השנאה ההדדית של שני הצדדים כלפי ארה"ב וערב הסעודית.
הפגישה התארכה לשבוע והסתיימה בהסכמה כי בן-לאדן יעכוך ביקור בבגדד, כך דווח.
עיתונאים מצאו מסמך בן 3 עמודים על בן-לאדן בתוך פולדר שנמצא בערימת מסמכים באחד החדרים של מטה המודיעין. סוכנים עירקים השתמשו בנוזל מחיקה לבן, כך מתארים העיתונאים, וניסו, ברשלנות, למחוק כל עדויות לקשר לבן-לאדן. לאחר שהחומר הוסר בזהירות, שמו של בן-לאדן הופיע בברור שלוש פעמים בגוף המסמך.
המסמך חתום ב"MDA", מה שעל-פי העיתון שחשף את העניין הוא שם קוד השייך ככל הנראה למנהל של אחת היחידות במודיעין העירקי. במסמך נכתב כי עירק תשלם עבור עלויות הנסיעה, תאסוף מידע מבן-לאדן ותעביר מסר בעל-פה ממנו לשליח העירקי. המסר לבן-לאדן יתקשר לעתיד היחסים עמו ובמטרה להגיע לפגישה אישית עמו, כך צוטט מהמסמך.
מסמכים נוספים אישרו כי השליח העירקי עבר מחרטום בסודן לבגדד במרס 1998. המסמכים אינם מציינים האם אכן התקיימה פגישה כלשהי בין בן-לאדן לגורמים בעירק, כך נכתב.
בסנדיי טיימס נכתב עוד, כי עיתונאי הטיימס מצא מסמכים במשרד החוץ העירקי אשר מצביעים על כך שצרפת דיווחה לסדאם חוסיין על פגישותיה עם גורמים אמריקנים בטרם המלחמה. בעיתון נכתב עוד, כי המסמכים מגלים כי פריס חלקה עם בגדד תוכן סודי של פגישות טרנסאטלנטיות ודיפלומטיות עם וושינגטון.
אחד המסמכים, מהתאריך 25 בספטמבר 2001, משר החוץ העירקי נג'י סברי לארמונו של סדאם התבסס על תקציר משגריר צרפת בבגדד ועסק בשיחות שבין הנשיאים ז'ק שירק וג'ורג' בוש.

תאריך:  27/04/2003   |   עודכן:  27/04/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המבצע למשך 5 ימים לשהות של עד 5 ימים בלונדון לרגל יום העצמאות
עמוס באר
משרד האוצר משפיע כלכלית ומוטורית על שוק הרכב
מירב לוי
טוען: ארגוני הטרור ינצלו זאת להתחמשות מחודשת; שר הביטחון עומד להורות על פינוי מאחזים בלתי חוקיים; 'מפת הדרכים' תפורסם ככל הנראה השבוע
ענבל אביב, רנית נחום-הלוי
ארבעה חיילים אמריקנים נפצעו מירי צלף עירקי העצור מס' 49 ברשימת המבוקשים העירקים של הפנטגון; מבדיקה ראשונית עולה, כי באחת החביות תערובת של 3 חומרים, בהם גז עצבים ואבעבועות; הפנטגון שולח צוות מיוחד של גולים עירקיים לבגדד, על-מנת לסייע לממשל האמריקני
הדר פרבר
ניסוי באוניברסיטת קיימברידג' יכשיר כלבים לזהות בעיות במערכת השתן של חולי סרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il