X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבהיר שאם לא יקבל התייחסות עניינית לטיוטה - היא תיכנס לתוקף כמות שהיא הטיוטה אוסרת על נתניהו להיות מעורב במינויים במערכות האכיפה והמשפט וב"החלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפטו"
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. תשובה תוך שבוע [צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת]

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מציב אולטימטום לראש הממשלה, בנימין נתניהו: אם לא יקבל עד 16.8.20 מעורכי דינו התייחסות עניינית לטיוטת הסדר ניגוד העניינים שהועברה להם - ההסדר ייכנס לתוקפו כמות שהוא. מדובר במגבלות נרחבות במיוחד, וכנראה חסרות תקדים, הנובעות מכתב האישום נגד נתניהו.
הטיוטה הועברה בחודש שעבר לבאי-כוחו של נתניהו, בראשותו של עו"ד יוסי כהן. היא לא פורסמה, אך בהודעה שמסר מנדלבליט לבג"ץ נאמר כי היא "מתייחסת לניגוד העניינים המתעורר בהיבטים הנוגעים למינויים במשטרת ישראל ובתפקידי מערכת אכיפת החוק במשרד המשפטים; בהיבטים הנוגעים למעמדם, למילוי תפקידם ולתקציבם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, ואגף החקירות והמודיעין במשטרה, וכן גורמים אחרים במשרד המשפטים בהקשר של מניעת שחיתות וטוהר המידות; בעניינים הנוגעים לוועדה לבחירת שופטים; בהחלטות הנוגעות לעדים ונאשמים במשפט; בחקיקה הנוגעת לעבירות טוהר המידות או למשפט; ובהחלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפט".
משמעות הדבר היא, שמנדלבליט מגביל את נתניהו או אף אוסר עליו להשתתף במינוי מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה. לא ברור האם מנדלבליט מתכוון לאסור על נתניהו להצביע בממשלה ובכנסת על חוקים הנוגעים לתחום המשפטי (למשל: פיצול תפקיד היועץ המשפטי או פסקת ההתגברות), ומה המשמעות של "החלטות בתחום התקשורת שיש להן זיקה למשפט". מנדלבליט גם הודיע, שהוא יעביר את חוות דעתו גם לשרים שנושאים אלו מצויים בתחום אחריותם - דהיינו, בראש ובראשונה, אבי ניסנקורן ואמיר אוחנה - "על-מנת ליידעם במגבלות המוטלות על ראש הממשלה בקשר לסמכויותיהם".
בתגובה דרש כהן ממנדלבליט לפסול את עצמו מטיפול בנושא, בנימוק שהוא-עצמו מצוי בניגוד עניינים לאחר שהחליט להעמיד לדין את נתניהו. כהן גם טען, כי נתניהו "אינו אמור להיות מנוע מלטפל במינויים שנוגעים לכלל מערכת המשפט, ודאי שלא מעיסוק בתקצוב מערכת המשפט וקל חומר שלא מחקיקה. דרישה זו כשלעצמה סותרת את עקרונות היסוד של משטרנו החוקתי". לדברי כהן, "הטיוטה מייצרת מצב בו על ראש הממשלה להתעלם ממרכיב מרכזי במערכת שהוא מנהל וממילא מונעת משילות".
לשכתו של מנדלבליט הבהירה, כי היא אינה רואה את מכתבו של כהן כתשובה עניינית לטיוטה, וכי המגבלות כבר חלות בפועל על נתניהו. ב-9.8.20 הבהירה הלשכה לכהן, כי אם לא תתקבל תגובה בתוך שבוע - יקבלו עורכי דינו של נתניהו חוות דעת סופית חתומה בידי מנדלבליט, על-פי הנוסח של הטיוטה.

תאריך:  13/08/2020   |   עודכן:  13/08/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולטימטום לנתניהו על ניגודי העניינים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תפטר את מנדלבליט
אין ברירה  |  13/08/20 14:04
2
הנבל מכה שוב
נדב  |  13/08/20 14:22
3
פשוט לא יאומן
קפקא זה כאן  |  14/08/20 02:12
4
לדיקטטור המשפטי יש שיגעון גדלו ל"ת
יאקי  |  14/08/20 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
בעקבות חשיפת השמטות מהותיות בתמליל אחת מחקירותיו של אור אלוביץ, החליטו השופטים בצורה יוצאת דופן להורות לפרקליטות לדווח על קיומם של פערים נוספים    דחו את בקשת סניגוריו של אלוביץ לבדוק כיצד החליט בשעתו מנדלבליט שלא הייתה בעייתיות בדברי החוקרים בנוגע לייצוגו של אלוביץ-הבן
איתן קלינסקי
מתגבשת דעה מסוכנת, שאם בית המשפט אינו עונה על מה שנראה לבנימין נתניהו כנכון, מותר לו כפי שהציע אותו חבר כנסת לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון
איתמר לוין
דחתה את בקשת סניגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ להתחיל את העדויות באחת הפרשות האחרות    ההחלטה על סדר הבאת העדים נתונה בידי התביעה    המשמעות מבחינת נתניהו: פחות זמן להתארגנות ההגנה ופגיעה משמעותית במעמדו הציבורי והפוליטי כבר בתחילת 2021
איציק וולף
אלפי בני אדם התקבצו גם במוצאי השבת הזאת בכיכר פריז בירושלים להפגנת מחאה נגד המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו    מאות הפגינו בעשרות גשרים ברחבי הארץ וכ-150 הפגינו בכיכר בקיסריה    דיווח על חומר שרוסס לעבר מפגינים באילת
אפרים הלפרין
האם נתניהו חף מכל אשמה אם ועד אשר יקבע בית המשפט אחרת? ודאי! האם חזקת החפות היא זו ששומרת אותו בתפקיד? כן, ולא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il