X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכשיר תיקוף באוטובוס
פרסום ראשון
מסלול הקנסות המחמיר לנוסעי האוטובוסים הוצא מחוק ההסדרים
הממשלה נסוגה מכוונתה לאכוף את גביית הקנסות על אי-תשלום דמי הנסיעה באוטובוסים באמצעות מסלול מהיר של הוצאה לפועל ותידרש לחקיקה רצינית יותר לנוכח הבעייתיות שבהצעת החוק מפעילי התחבורה הציבורית דורשים הטלת קנסות משמעותיים, ומתן סמכויות עיכוב למבקרים

הממשלה חוזרת בה מכוונתה להכניס לחוק ההסדרים את פרק החוק העוסק בגביית קנסות על השתמטות מתשלום דמי הנסיעה באוטובוסי התחבורה הציבורית - כך נודע ל-News1. הסעיף שהוסר, שייתכן מאוד כי יקודם בחקיקה נפרדת, נועד להסדיר את חובת התשלום והתיקוף בעת נסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוסים לצד "הגברת האכיפה".
בפועל הסעיף קובע כי חובות התשלום והתיקוף באמצעים השונים יוסדרו ויובהרו, לצד קביעה כי מסירת דרישת תשלום לנוסע, בגין אי-תשלום או אי-תיקוף, תחשב כמסירת התראה לפי חוק הוצאה לפועל.
כיום, באופן גורף, לא ניתן לרכוש הסדרי נסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוס. הנהגים הופרדו במחיצות מהנוסעים ומתאפשרת עלייה מכל הדלתות. פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות פנה לוועדת הכלכלה, וביקש להסדיר במסגרת החוק הוראות אשר יבטיחו כי:
  • מבקרי התחבורה הציבורית יוגדרו כעובדי ציבור. לדברי הפורום, הדבר יעלה את חומרת העבירה בגין תקיפתם, תופעה הולכת וגוברת לאחרונה, ויאפשר הגברת ההרתעה;
  • להגדיל משמעותית סכום דרישת התשלום לנוסע (הקנס) בגין אי-תשלום או אי-תיקוף על-מנת להגביר את ההרתעה;
  • מתן זכות עיכוב למבקרי התחבורה הציבורית לנוסע המסרב להציג את כרטיסו או המסרב להזדהות, כך שיוענקו להם סמכויות רלוונטיות לצורך ביצוע תפקידם ("סירב הנוסע להציג את כרטיסו או סירב להזדהות, רשאי נציג המפעיל לעכבו עד לבואו של שוטר. על עיכוב כאמור יחולו הוראות סעיפים 72 עד 74 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) התשנ"ו-1996, בשינויים המחויבים").
בפורום מציינים כי התופעה השלילית של אי-תשלום ואי תיקוף בעד נסיעה בתחבורה הציבורית התגברה. למבקרי חברות התחבורה הציבורית אין את הסמכויות הנדרשות לצורך התמודדות עם בעיית אי-התיקוף המתגברת ונדרש להסדיר סמכויות אכיפה מתאימות לצד גיבוש דרכי פעולה יצירתיות לצורך התמודדות עם אתגר זה לצד הקצאת המשאבים הנדרשים, כגון צוותי אכיפה משולבים של עובדי מפעילי התחבורה הציבורית עם יחידות פיקוח ושיטור של הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל.
בניגוד לניסיון מצד משרד התחבורה להציג כאילו ה"התפלחות" של נוסעים לתחבורה הציבורית היא תופעה רחבה, בפועל מדובר בחריגות נקודתיות.
שיעור ה"התפלחויות" בנסיעות בין-עירונית שואף לאפס. הסיבה: כל הנוסעים עולים מהדלת הקדמית והנהג מתקף להם את הנסיעה, כי בניגוד לתעריף עירוני אחיד - יש תעריפי נסיעה שונים לפי המרחק.
שיעור ה"התפלחויות" ברכבת ישראל שואף לאפס. הסיבה: פיקוח הדוק בכניסה וביציאה מן התחנה, שכן מדובר במערכת סגורה.
שיעור ה"התפלחויות" למיניבוסים/למידיבוסים קטן בהרבה מאשר לאוטובוסים, ולאוטובוסים עם שתי דלתות פחות מאשר לאוטובוסים רבי-קיבולת עם דלתות רבות.
שיעור ה"התפלחויות" לקווי לילה ולקווים הפועלים בשעות הבוקר המוקדמות ובסופי-שבוע - כאשר בקרים אינם עובדים - גבוה משמעותית.
בקווים בהם נהוג להשתמש מינוי בחופשי-חודשי שיעור אי-התיקוף שואף לאפס. יצוין כי לפעמים אי-התיקוף נובע כתוצאה ממכשיר תיקוף תקול.
שיעור ה"התפלחויות" ברכבת הקלה בירושלים (שבה מכונות התיקוף הן בתוך הרכבת) נמוך מאשר במטרונית (שבה מכונות התיקוף נמצאות בתחנות בחוץ - בקרוב זה עתיד להשתנות). אגב, שיעור ההתפלחויות לרכבת הקלה בירושלים בתקופת חברת כפיר נמוך משמעותית מאשר בתקופת סיטיפס. סוד הקסם: מתפישה של בקרה בלבד, עברה הרכבת לתפישת שירות ובקרה. הבקרים עוברים סינון לפני קבלתם לעבודה, ובכפיר יש דרישות גבוהות ביחס להשכלה וליחסי אנוש. הבקרים למעשה משמשים גם כדיילים הנותנים שירות בתוך קרונות הרכבת ובתחנות ההמתנה על-מנת שכל נוסע יבין את הממשק לו הוא נדרש.
גם בביקושיות (תחבורה לפי ביקוש - תיק-טק, קוויקר, באבל וכו') אין התפלחויות ולכן אין טעם בקנס מוגדל.

תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  12/10/2021
+"הרחבת הביקושיות תפגע בתחבורה הציבורית"
18:32 12/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פורום החברות דורש לאסור על רכבי תחבורה גמישה לאסוף ולהוריד בתחנות אוטובוס  ▪  הפורום אומר כי השירות לנוסע ייפגע וכך גם אוכלוסיות שונות שמאותגרות טכנולוגית

[צילום: תומר פדר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסלול הקנסות המחמיר לנוסעי האוטובוסים הוצא מחוק ההסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
המועצה הלאומית לכלכלה: "השקעה במטרו איננה בשמנת של מדינת ישראל - 62% מהתוצר העסקי של ישראל הוא במטרופולין ת"א שמייצר הרבה מהכנסות המיסים של ישראל"
עידן יוסף
משרד התחבורה מפרסם אזהרה לציבור מפני מקרים שבהם נמכרו או הוטענו כרטיסי רב-קו אנונימיים בידי גורמים שלא אושרו על ידו    פורסמה רשימת התנאים המאפשרת קבלת החזר כספי בגין הסדר נסיעה מסוג "ערך צבור"
עידן יוסף
בישומון המשודרג של רכבת ישראל ניתן יהיה לקבל הודעות מתפרצות על שינויים בתנועה ובשירות, שיתוף מקום הנוסע ברכבת עצמה כך שניתן להיפגש בקלות עם חברים לנסיעה באותה רכבת, ואף הזמנת קפה לשתייה בתחנה
עידן יוסף
הנהגים בסופרבוס, אגד תעבורה ודן בדרום במאוגדים בבכוח לעובדים מוחים על תנאי העסקתם    בעוד שבועיים יוכלו להשבית קווי תחבורה בירושלים, בנתניה, בעפולה, באשקלון ועוד
עידן יוסף
הרכבת הקלה שתוקם בבאר שבע תוקם באמצעות נתיבי ישראל ותחבר בין מוקדי תעסוקה, מסחר ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקריית המודיעין המוקמת בימים אלה סמוך לצומת שוקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il