X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק לא יהיה רטרואקטיבי ויאפשר לראש האופוזיציה את האפשרות להתמנות בעתיד לראש ממשלה את הליכוד זה לא משכנע: "נתניהו שולל הגבלת כהונה בין אם היא חלה עליו ובין אם לא, הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל"
▪  ▪  ▪
שר המשפטים סער: השלטון למען האזרחים ולא למען עצמו [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד (יום א', 14.11.21) את הצעת החוק שהגיש שר המשפטים, גדעון סער, להגבלת כהונת ראשי הממשלה לשמונה שנים. על-פי הצעת החוק, לא מדובר בחוק רטרואקטיבי ובשל כך הוא אינו צפוי להגביל כהונה של ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, כראש ממשלה לתקופה של שמונה שנים.
"הגבלת כהונה, במקום כהונה ללא הגבלה, היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", כתב השר סער בחשבון הפייסבוק שלו.
ח"כ דוד ביטן ממפלגת הליכוד הפתיע הבוקר כשהודיע שדעתו היא שאין להתנגד לחוק, משום שהוא לא חל רטרואקטיבית. עם זאת, ציין כי יצביע בהתאם לעמדת סיעת הליכוד גם אם זו תהיה מנוגדת לעמדתו האישית.
מפלגת הליכוד הביעה את התנגדותה לחוק בתגובה שפרסמה לאישורו בוועדת השרים לחקיקה. על-פי הודעת המפלגה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. "דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם. כך למשל אזרחי גרמניה בחרו שוב ושוב בקנצלרים קוהל ומרקל לכהונות של 16 שנה וכך גם אזרחי קנדה שבחרו בפייר טרודו לכהונה של 15 שנה. איש לא חשב שקנדה וגרמניה אינן דמוקרטיות למופת", טענו בליכוד. עוד הוסיפו כי "הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".
שר הביטחון, בני גנץ, ברך את שר המשפטים סער ואת ועדת השרים לחקיקה על קידום החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה. "זה חוק נכון וראוי. שלטון ארוך מדי מביא לסיאוב ועשוי להביא גם לשחיתות. ההגבלה תשפר את הממשל התקין ותשרת את אזרחי ישראל. נעשה כל מה שנדרש בכדי שהצעת החוק תקודם ותיכנס לספר החוקים בהקדם", טען.
תאריך:  14/11/2021   |   עודכן:  14/11/2021
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההסכמים מעלים את התמריץ המקסימלי בבתי החולים הממשלתיים לעובדי מקצועות הבריאות - פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, דיאטנים ומפקחי מזון, מ-2,000 ל-4,125 שקל בחודש    בנוסף נוצר מודל תמרוץ באותם סכומים כמו שאר הסקטורים גם לקלינאיות התקשורת.
מירב ארד
כיום פועלת תוכנית השיטור העירוני ב-74 רשויות במדינת ישראל, מתוכן רק ב-12 רשויות מקומיות ערביות    שינוי התבחינים והגדלת היקף המימון יביאו להכנסתן של כ -8 רשויות ערביות נוספות
מירב ארד
40 מיליון יוקצו לתכנון בית חולים ציבורי חדש בנגב    65 מיליון יוקצו לטובת הגירה חיובוית לנגב, תכנון ופיתוח; 70 מיליון יוקצו לטובת פיתוח תחבורה ותשתיות
מירב ארד
במסגרת הצעדים יחויבו הבנקים לספק ללקוח אישור עקרוני בפורמט אחיד, שבו יוצגו, בנוסף לסל המשכנתא המוצע על ידם, שלושה סלים אחידים שהרכבם נקבע על-ידי בנק ישראל
איציק וולף
פרקליטות המדינה סגרה את תיק החקירה שנפתח ב-2016 נגד עדי צים ונגד חברת אס.אר אקורד שבשליטתו בחשד לעבירות מרמה והלבנת הון    עדי צים: "העננה שרבצה עלינו כל-כך הרבה זמן, הוסרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il