מועצת המנהלים של נמל אשדוד אישרה חלוקת דיבידנד בסכום של כ-90 מיליון שקל על השנים 2019-2020. סכום זה מצטרף לכ-100 מיליון שקל נוספים אשר עברו רק לאחרונה לקופת המדינה בגין השנים 2016-2018.
מהנהלת הנמל נמסר כי השנים האחרונות סומנו כבעלות פוטנציאל נפיץ שעה ששני הנמלים הפרטיים פותחים את שעריהם. בד-בבד פרצה מגפת הקורונה אשר חוללה סערה בעולם תובלה הימית והשפיעה באופן דרמטי על נמלים מרכזיים בכל העולם. על-אף התחזיות הפסימיות והתחרות שבפתח נמל אשדוד מסתמן כשחקן יציב ואיתן ומציג תוצאות כספיות טובות לרבעון השלישי לשנת 2021 ולתשעת החודשים הראשונים לשנה. הכנסות החברה מתחילת השנה הסתכמו לסך של כ-885 מיליון שקל, עלייה של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, נרשמה עלייה ניכרת של כ-27.5% בסך תנועת הרכבים שהסתכמו בקרוב ל-95,000,000 יחידות בתשעת החודשים הראשונים לשנה.
במקביל, חברת דירוג האשראי מעלות S&P אישרה לחברת נמל אשדוד דירוג חוב של AA+ ומעדכנת את תחזית הדירוג ליציבה משלילית, זאת על-אף פתיחתם של שני הנמלים הפרטיים והתחרות המשמעותית הצפויה. בנימוקי מעלות S&P לדירוג, נכתב כי נמל אשדוד צלח את משבר הקורונה תוך שמירה על רמת הכנסות כמעט זהה לשנים שלפני המשבר, תוך שמירה על נתח השוק בתחום המכולות. עוד צוין כי המסגרת הרגולטורית, המשפטית, הפוליטית והחוזית של החברה חיובית בעקבות צעדים שננקטו שנים האחרונות לשיפור השקיפות.
יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, ציינה כי נמל אשדוד ממשיך לפעול בזהירות ובנחישות אל מול האתגרים המקומיים והגלובאליים העומדים לנגד עינינו. "מתחילת השנה הצגנו הישגים תפעוליים וכספיים טובים וזאת חרף מגפת הקורונה שממשיכה ללוות אותנו ופגעה בכל מגזרי הפעילות במשק. אנו פועלים בכל המישורים בכדי שתנופת הצמיחה המלווה אותנו מאז מחצית השנייה של שנת 2020 תמשיך גם בראייה קדימה", אמרה.