חברת בזק מפרסמת (יום ה', 27.1.22) את דוח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2021. על-פי הדוח, אנחנו לא יכולים לעזוב את הטלפון הנייד, ובודקים מה המצב 10 פעמים בשעה (בממוצע).
עוד נתונים בדוח:
- שבתות הן זמן לעצמנו. השנה, 29% השתדלו להיכנס פחות למדיות חברתיות בסופי-שבוע ולא מטעמי שמירת השבת. בצירוף שומרי השבת, ציבור המתנתקים מהן בשבת גבוה בהרבה.
- קמים בבוקר וגוללים. 50% מעידים שהדבר הראשון שהם עושים בבוקר הוא לבדוק מה חדש ברשתות חברתיות. ומה עם קפה, זה לא חשוב?
- זוכרים את התקלה בוואטסאפ? אז מסתבר שאם אין וואטסאפ, מוטב שלא ידברו איתנו. 25% בחרו שלא לתקשר עם אנשים אחרים במהלך התקלה, אך 35% עברו למסרונים.
- בתכל'ס, שהוואטסאפ יהיה על השתק. 67% מבני הנוער ו-58% מבני 18 ומעלה משתיקים התראות וואטסאפ.
- אומרים לילה טוב לסמארטפון. 38% משאירים את הנייד בחדר אחר ופשוט הולכים לישון כאילו אין התראות (נוטיפיקציות) בעולם.
דרך חדשה לקניות
- בקניות לא צריך מזומן. 46% השאירו את השטרות בבית ושילמו בחנויות בישומוני תשלום או בארנק דיגיטלי. 19% מתוכם שילמו באמצעות Apple Pay.
- מה, לא נדבר על קניות? החנויות חזרו בגדול! 39% בחרו לשים מסיכה, לצאת מהבית ולקנות בחנויות. 53% מתוכם הם בני 34-18.
- ההורות של היום היא לא ההורות של פעם. 66% חושבים שההורות בימינו קשה לעומת ההורות שלפני 20 שנה. ומה ההורים שלפני 20 שנה חושבים? כנראה לעולם לא נדע.
- את מי נאשים? את הדיגיטל! בין הגורמים שהופכים לדעתם של ההורים את ההורות לקשה הן השפעת הרשתות החברתיות (69%) ושימוש מרובה במסכים והסחות דעת (66%).
- אם קשה אז מגבילים - וזה עובד. כשההורים מגבילים את זמן המסך רק 21% מבני הנוער נמצאים מעל 5 שעות ביום מול מסך ומה שקורה כשלא מגבילים? 48% מבני הנוער יבלו מול המסך למעלה מ-5 שעות ביום.
- לעבוד מהבית זה בסיסי. ל-84% חשוב השילוב בין עבודה מהבית לעבודה מהמשרד כשהם מחפשים עבודה חדשה.
- כשעובדים מהבית, תגורו איפה שבא לכם. 13% מהעובדים מהבית, הזמינו מובילים ועברו דירה. אבל לחנוכת בית לא הזמינו.
- אם כבר שינויים אז גם בקריירה. 19% מבני 34-18 עשו שינוי קריירה בעקבות לימודי דיגיטל.
- איפה לומדים דברים חדשים? בדיגיטל. 75% מבני 18 ומעלה ו-69% מבני הנוער פונים ליוטיוב או לרשתות החברתיות כדי ללמוד משהו חדש.
- כשזה נוגע לקורונה אנחנו בוחרים למה להאמין. 93% נחשפו למידע על חיסונים ברשת, אבל 46% לרוב לא מאמינים למידע ברשתות חברתיות בכל מה שקשור לחיסוני קורונה.
קרן לייזרוביץ, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "בשנה האחרונה אנחנו מתחילים לראות ניצנים ברורים של שינוי בדרך בה אנו מנהלים את החיים הדיגיטליים שלנו. אם בשנה הקודמת הגענו לשיא של שעות מסך וחיבור לנייד, גם בזכות הקורונה שהאיצה תהליכים, השנה התפכחנו והתחלנו להבין שלמעבר מהיר שכזה עלול להיות גם מחיר.
"השנה דוח האינטרנט של בזק מזהה לראשונה רצון אמיתי, ואפילו תחילתם של מעשים שמטרתם היא החזרת השליטה שלנו על החיים שקצת איבדנו בצלילה המהירה לדיגיטל. השנה לראשונה אנו מתחילים לברור את השימוש בדיגיטל, מה שבא לידי ביטוי בביטול התראות, הרחקת הטלפון הנייד, הגבלת זמן מסך לילדים, בחירה בין קניות און ליין לקניות פיזיות, החלטות לגבי קריירה, מגורים וכדומה. עוד מעניין לראות את ההשפעה על ההורים, אם פעם רצו שהילדים ילמדו רפואה, היום כולם רוצים שיעשו אקזיט בהייטק", דבריה.