X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סמוטריץ מתכונן ליום הפגישות הראשון
הנדל: לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי;
נחמן שי: לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה
ארגון יהודי בריטניה זעם נגד ביקורו של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' באנגליה סמוטריץ' צפוי לקיים באירופה סדרת פגישות עם ראשי הקהילות בנושאי הגיור וההתבוללות

גינויים במערכת הפוליטית נגד המתקפה ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד יו"ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳. ‏הגוף הייצוגי של יהדות בריטניה תקף בחריפות את סמוטריץ', שיצא למסע קהילות בבריטניה, ואומר כי אינו רצוי בה. בציוץ בטוויטר נכתב: "דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה מעוררת השנאה, וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס".
בתגובה צייץ סמוטריץ' באנגלית ובעברית: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם". כאשר נשאל בראיונות על הציוץ נגדו, אמר כי מאחורי הציוץ יש פוליטיקה פנימית שאינו מתערב בה. הוא רמז כי הוא מתרשם מן העברית הרהוטה שגורם בארץ עומד מאחורי הציוץ.
שר התקשורת יועז הנדל (תקווה חדשה) גינה את המתקפה נגד סמוטריץ' וכתב: "לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. ומי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל".
מנגד, שר התפוצות נחמן שי (העבודה) צייץ: "לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה". בתגובה מסר ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "באמת תחרות צמודה מי יהיה יותר אפס בממשלה הזו, וככה במחי ציוץ אחד פתחת פער ניכר. שאפו".
הליכוד: דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש
רגע של הפוגה בתום יום הפגישות הראשון

מן הליכוד נמסר: "אנחנו דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם הארגון. בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל וארץ ישראל, אותם מייצגים נאמנה ח״כ סמוטריץ׳ והציונות הדתית. ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בושה!".
יו"ר שס, אריה דרעי, צייץ: ״הציוץ המביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הוא בושה וחרפה ויריקה כלפי יהדות התפוצות, אוהבי תורת ישראל וארץ ישראל. ‏בצלאל ידידי, אל תירא ואל תחת״. מנגד, צייץ ח"כ גלעד קריב (העבודה): "‏אין מה להתרגש מכך שיהדות התפוצות עונה לסמוטריץ' בשפה שהוא מכיר. האיש נסע לבריטניה על-מנת להעמיק את הפילוג ואת המתיחות בין הזרמים והקהילות השונות. טוב שהארגון היציג של יהדות בריטניה החליף את הנימוס הבריטי המקובל בחוצפה הישראלית".
בסיעת הציונות הדתית הגיבו למתקפה נגד היו"ר. ח"כ איתמר בן-גביר מסר: "ארגון יהודי ברטניה נדבק ברפורמיות שמאלנית, ושכח מה זה להיות יהודים. לצערי הגלות לא יצאה מהם ולא תצא עד שיעלו לישראל. הארגון לא מייצג את רוב היהודים בבריטניה ומכל מקום טוב שידידי בצלאל סמוטריץ', אוהב ארץ ישראל ועם ישראל הגיע לחזק את הקהילה היהודית שם, ולהסביר את משנתו ולפעול למען עם ישראל, וארץ ישראל". ח"כ אבי מעוז מסר: "בצלאל ידידי, חזק ואמץ בשליחותך שנטלת על עצמך בהקשר של רפורמת הגיור המהרסת והמפלגת שהממשלה מנסה לקדם. תגובת יהדות בריטניה לביקורך מעידה כאלף עדים עד כמה שנאה ופלגנות קיימים בקרב חלקים נרחבים בעם היהודי היושב לצערנו בגלות, ובקרב חלקים נרחבים בעמנו היושב בציון ועדיין טראומת הגלות שוכנת בקרבו ובקרב הממשלה הנוכחית בראשם. אין ספק שממשלת חילול השם הנוכחית מקרינה את אותה מחלת הגלות גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. נמשיך ביחד לפעול לאחדות העם ולחיזוקה של הזהות היהודית של המדינה. רק חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת ויהי ה' עמך".
ברקע שינויים מרחיקי לכת בנושאים הנוגעים לכלל העם היהודי, ובפרט בסוגיית הגיור, טס סמוטריץ׳ לביקור באירופה לסדרת פגישות עם רבנים וראשי הקהילות היהודיות, למרות שמסיבות דתיות הוא ממעט לצאת מן הארץ.
סמוטריץ' ייפגש בימים הקרובים עם רבנים ומנהיגים בכירים בקהילות היהודיות באירופה לדיון באתגרי הקהילות היהודיות בתקופת הקורונה, בזהות היהודית ובקשר עם מדינת ישראל.
ברקע נסיעת הבזק, השינויים הדרמטיים שמקדמת הממשלה בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של מדינה בדגש על רפורמת הגיור, והשלכותיה על העולם היהודי כולו.
הרפורמה בגיור והשפעותיה על המאבק בהתבוללות מעוררת חשש בקהילות היהודיות באירופה. בנייר עמדה שנשלח מאת וועד רבני אירופה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, העלו הרבנים את חששם מכך שפריצת סכר בישראל תשפיע על מעמד הקהילות ובתי הדין הרשמיים בתפוצות ויפגע במאמציהם למניעת ההתבוללות.
לדברי סמוטריץ', הגיור איננו רק עניין פנים ישראלי אלא כזה הנוגע לעולם היהודי כולו ולכן על שינויים בו להיעשות בהידברות וחשיבה משותפת עם יהדות התפוצות.
יו״ר הציונות הדתית אמר טרם המראתו: "מאז כניסתי לכנסת כאשר נחשפתי לעומק לחשיבות הקריטית של הקשר שבין ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות, אני משתדל להיות אוזן קשבת לצרכים ולדאגות של יהדות התפוצות בכל פעילותי בארץ. אני יוצא בעיקר כדי לשמוע ולוודא שקולן של הקהילות בתפוצות נשמע.
"לאחר שנחשפתי אל עוצמת החשש מהשינויים בנושאי הגיור שיניתי ממנהגי למעט ביציאה מהארץ והחלטתי לצאת לביקור בזק בקהילות אירופה. אני יוצא עם דבריו הנפלאים של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין: 'חומת העיר העתיקה אינה גבול ירושלים, הירדן אינו גבול ארצנו והים אינו גבול עמנו'.

תאריך:  10/02/2022   |   עודכן:  10/02/2022
+מאי גולן: גם ללקוחות חברת יס מגיע להאזין לרדיו יהודי
11:57 10/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ערוצי הרדיו של חברת יס אינם כוללים את "כאן מורשת" ו"רדיו קול ברמה", חברת הכנסת מאי גולן ניסתה להבין מדוע, וקיבלה משר התקשורת תשובה מפורטת לגבי אסדרה ורוחב פס

גולן. להתחשב גם באימא שלי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אביר קארה / Abir  kara אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana אוסאמה סעדי / Osama Saadi אופיר אקוניס / Ofir Akunis אופיר כץ / Ofir  Katz אורי מקלב / Uri Maklev אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg אלון טל / Alon  Tal אלון שוסטר / Schuster Alon אלי כהן / Eli Cohen אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti אמיר אוחנה / Amir Ohana אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu גבי לסקי / Gaby  Lasky גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דוד אמסלם / David Amsalem דוד  ביטן / David Bitan ווליד טאהא / Waleed Taha ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin חיים ביטון / Haim Biton חיים כץ / Haim Katz יאיר גולן / Yair Golan יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich יואב קיש / Yoav Kish יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon יוסף שיין / Shain Yossi יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב ליצמן / Yaakov Litzman יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור מגן תלם / Limor Magen Telem מאזן גנאים / Mazen  Ghanem מאי גולן / May  Golan מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy מאיר כהן / Meir  Cohen מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירב בן ארי / Merav Ben Ari מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar מרב מיכאלי / Merav  Michaeli משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה (מוסי) רז / Mossi Raz מתן כהנא / Matan  Kahana ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz ניר אורבך / Nir  Orbach נירה שפק / Nira  Shpak נפתלי בנט / Naftali  Bennett סימון דוידסון / Simon Davidson סלאלחה עלי / Salalha Ali סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh סעיד  אלחרומי / Said Elharumi עודד פורר / Oded Forer עודה איימן / Ayman  Odeh עופר כסיף / Ofer  Cassif עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי שיקלי / Amichai Chikli פטין מולא / Patin  Mula צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שמחה רוטמן / Simcha  Rothman שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הנדל: לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי; נחמן שי: לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
סמוטריץ-יהודימכובד-עלה והצלח ל"ת
יהודיישראלי  |  10/02/22 11:49
2
יהודונים Un Jews
BS  |  11/02/22 14:51
3
יש בעולם עוד עם "חכם" כמונו?
BS  |  11/02/22 18:31
4
נחמן שי מדבר מפוזיציה
עפרב  |  13/02/22 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 24
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: הארכת תקופת ההתיישנות להגשת תובענה אזרחית בשל עבירות מין    הארכת תקופת ההתיישנות לא תוגבל רק לתביעה כנגד הפוגע אלא תחול גם כנגד צד ג' שהתרשל או הסתיר את הפגיעה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה לשר התקשורת: "הוועדה בודקת כל פרט ברפורמה ותעביר אותה רק אם תהיה טובה לציבור"    ח"כ אזולאי בנושא רפורמת הטלפונים הכשרים: "זה ייהרג ובל יעבור"; השר הנדל ענה: "אם תהיה תחרות בטלפונים הכשרים האזרח החרדי יקבל יותר, ואף ילד לא ייחשף לתוכן בניגוד לדעת ההורה"
מירב ארד
איתן פרנס ציין: "ישנה סטייה חמורה בין המציאות לבין הנתונים המוצגים לכנסת" הזהיר: "לא מתכננים תחנות כוח של גז טבעי וחוסמים את האנרגיה המתחדשת    רשות החשמל תספק ארכה יזמי האנרגיה המתחדשת נוכח העיכובים שיצר האומיקרון
מירב ארד
אפליה בשכר, בקידום ובמלגות, למרות שוויון בותק    לעומת 40% נשים באקדמיה באירופה - בישראל האחוז עומד על 20 בלבד,    יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום: אנחנו פה עובדות קשה לאורך זמן כדי שלכל אחת תהיה את האפשרות לנפץ תקרות זכוכית, לחלום, להעז ולהצליח
מירב ארד
הוועדה תדון בשלושת הצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת שמחה רוטמן, צבי האוזר ואבי דיכטר, והצעת החוק שהוגשה מטעם הממשלה, ותכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il