המפעילים טענו כי שיטת המכרזים שיצרה המדינה הופכת עבורם את הרווח לשולי, והעלאה משמעותית של השכר תביא לקריסתם הכלכלית. לדבריהם, הם מחויבים לתקרה מינימלית של שכר, ויכולים להעלות את השכר לכל היותר בשקל או שניים, ואם המדינה רוצה שנהגים לא יברחו מהענף עליה לשאת בעלויות.
באי-כוח הההסתדרות הלאומין וועדי העובדים הבהירו כי אינם מעוניינים לשבות ולפגוע בנוסעים, אך אין להם ברירה, משום שהם נופלים בין הכסאות בין המפעילים ל
משרד התחבורה, והמצב הולך ומחריף עד כדי נטישה המונית ומחסור של כ-5,000 נהגים היוצר סיר לחץ.
בהחלטת השופטת
אירית הרמל נקבע, כי יתקיים שיג ושיח בין המפעילות לבין העובדים. הפגישה הראשונה תתקיים לכל המאוחר ביום חמישי הקרוב, ומהפגישה השנייה והלאה ינכחו בפגישות גם נציגי המדינה. דיווח על התקדמות המו"מ יימסר לבית הדין עד 2.6.22. העובדים מצידם יחויבו לתת התראה של 72 שעות מראש לפני נקיטת כל צעד ארגוני מצידם.
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר לאחר סיום הדיון: "שרת התחבורה
מרב מיכאלי הפקירה שוב את התחבורה הציבורית וביזתה את הנהגים בדיון. כנראה היה לה חשוב יותר להיות בטיקטוק. צעדי המחאה יתגברו".