X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השרה מיכאלי עם נהג של סופרבוס
המטרונית לנשר תיפתח באוקטובר; עיריית חיפה החרימה את ההשקה
קו האוטובוס החדש יפעל כל ימות השבוע וייצא מחיפה עד מסוף יגור הפעלתו לא תואמה עם עיריית חיפה בשל נתק מול משרד התחבורה המסלול בנשר לא יהיה ייעודי ויכלול קווי אוטובוס אחרים קווי אגד יסונכרנו רק בסוף החודש

ב-7 באוקטובר 2022, יחלו לפעול אוטובוסים רבי-קיבולת בקו 5 של המטרונית, ממסוף יגור דרך נשר עד חיפה. הקו יפעל בנתיבי העדפה, אך המסלול בנשר לא יהיה בלעדי ויוכלו להשתמש בו גם קווים עירוניים - דבר שיגביר את מהירותם, אך עלול להאט את מהירות המטרונית.
קו 5 יופעל על-ידי חברת סופרבוס, ויקשר במסלול מעגלי בין מסוף יגור והתחנות קאנטרי קלאב נשר, אצטדיון נשר, נשר-מרכז העיר, עמק הכרמל, הספורטק, נשר-מרכז קניות, פור-טק, ביג שער העיר, גשר פז, רח' הגיבורים, שכונת חליסה, בית התעשיה, שוק תלפיות, לב הדר, בית הקרנות, הנביאים ועיריית חיפה.

הקו נפתח ללא סנכרון עם קווי חברת אגד, והסנכרון יחל רק שבועיים אחרי ההפעלה. במשרד התחבורה אומרים שבקווים אחרים היו מרווחי סנכרון שנמשכו חודשים, כך ששבועות ספורים ללא סנכרון הם עניין זניח.
מטקס השקת הקו, במעמד שרת התחבורה מרב מיכאלי, נעדרה ראש עיריית חיפה, עינת קאליש וכל אנשי העירייה, בשל מתיחות קשה בין המשרד לעירייה. בעיריית טוענים כי המשרד מחזיק את התושבים בני ערובה ואינו מקצה תשומות שירות תחבורה ציבורית לעיר, וכי כל השינויים שהיו לאחרונה הם על בסיס ניוד מקווים ומנסיעות שבוטלו. גורמים במשרד התחבורה אומרים מנגד כי נסיונות גישור שנעשו בחודשים האחרונים מול קאליש לא צלחו והיא זו שמתנה תנאים מקדימים לרבות בנושא החישמול והתת"ל לפני כל משא-ומתן. פתיחתה הקו נעשתה אפוא ללא תיאום או התייעצות מול העירייה ואפילו בלי לעדכן אותה על הכוונה לפתוח אותו.

[צילום: רונן טופלברג]

הקו יפעל בכל ימות השבוע, מהשעה 5 בבוקר ועד חצות, בתדירות מוגברת של 10-7 דקות. כאשר מכניסת השבת ועד צאתה תפעל חלופת קו 5א, שתחבר את מסוף יגור אל בית החולים רמב"ם בחיפה, ובכך כביכול תהיה הצדקה חוקית להפעלתו.
משך הנסיעה בקו יעמוד על 25 דקות בממוצע לכיוון. רוב נסיעות הקו יופעלו באמצעות אוטובוסים מפרקיים חשמליים. קיבולת ההסעה היא עד 137 נוסעים, מתוכם 47 בישיבה, כשליד כל מקום ישיבה ישנו שקע USB לשימוש הנוסעים. האוטובוסים בעלי חמש דלתות, נמוכי-רצפה ומונגשים.
שני קווי המטרונית שנוספו השנה (4 ו-5), הוקמו על-ידי חברת נתיבי ישראל אחרי שהועברו מחברת יפה נוף. אולם ההפעלה והתפעול של מסלול המטרונית היא באחריות חברת נתיבי איילון.

אלי בליליוס, מרב מיכאלי ומיכל פרנק

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה בנאומה בעיקר לסוגיית השבת ואמרה: "המצב בחיפה שבו תחבורה ציבורית עובדת בשבת, צריך להיות בכל רחבי מדינת ישראל. חיפה והיישובים באזור מוכיחים כבר הרבה שנים שתחבורה ציבורית יכולה לפעול בשבת. המטרונית הזו שנוסעת בשבת, ומצטרפת לקווים נוספים שכבר עובדים בכל ימות השבוע - היא בעד. וכדי להוכיח שזה אפשרי הקו הזה, קו 5 של המטרונית יעבוד כל ימות השבוע ובשבת יופעל קו 5א במסלול שונה כדי לא להפריע למי שלא רוצה שיסעו בשכונה שלו בשבת".
ראש עיריית נשר, רועי לוי, פנה בנאומו למיכאלי: "בצד הברכות, גבירתי השרה, זה לא מספיק. הצפון כולו ממתין להשקעות ופיתוח נוסף, לחיבור למרכז הארץ, לפיתוח תשתיות ולהשקעה הכספית שמגיעה בזכות לתושבים שלנו".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "קו 5 החדש מתווסף לרשת קווי המטרונית התדירה והמתקדמת, וייתן מענה מהיר ויעיל לביקוש באזור, ובפרט במפגש העמוס בין הכבישים 2, 4 ו-6״.
יו"ר סופרבוס, אלי בליליוס, אמר כי זהו האשכול הכי טוב לתת בו שירות לתחבורה ציבורית, משום שזאת הפעם הראשונה שבה ניתנת עדיפות לנוסע בתחבורה הציבורית על-פני הנוסע ברכב הפרטי. "מה שהקווים האלה זו לא פחות ממהפכה. אלה קווים מדהימים שפשוט יעזרו לאזרח. אם נגדיל את מספר הנוסעים מ-70-60 אלף ליום, לא תהיה בעיה לאף אחד עם פרנסה והגעה למקום העבודה, כי הכבישים יתרוקנו ממכוניות פרטיות. זה מה שצריך לעשות, לא רק בחיפה אלא בכל הארץ. מה ששרת התחבורה עשתה בשנה האחרונה מדהים - היא פשוט לקחה את האנשים הכי מקצועיים וראויים, שמה אותם בכל מקום והתחילה לעבוד. אתה רואה את זה בכל מקום". בליליוס הוסיף כי במטרונית לא יהיה מחסור בנהגים, מאחר שהתנאים טובים, והנהגים זוכים לנתיב בלעדי ולתחנות מנוחה והתרעננות.

תאריך:  20/09/2022   |   עודכן:  20/09/2022
+תחנות הרכבת שדרות, נתיבות ואופקים נסגרו זמנית בשל תאונה
19:24 20/09/22  |  עידן יוסף

אדם אשר נכנס לשטח המסילה בניגוד להנחיות בתחנת שדרות נפגע מרכבת חולפת. צוותי חירום והצלה נמצאים בדרכם למקום. בהנחיית המשטרה, הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון (מצפון) ובאר שבע (דרום) ותחנות שדרות נתיבות ואופקים נסגרו זמנית לשירות.

+בעלי קולנוע מוגרבי: על נת"ע לשלם מיליון שקל
17:05 20/09/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

טוענים שהחברה המקימה את הרכבת הקלה אינה משלמת את פיצוי ההפקעה שקבע משרד המשפטים על-פי הצעתה של החברה עצמה

קולנוע מוגרבי
+תנועת הרכבות חוזרת לסדרה
16:33 20/09/22  |  עידן יוסף

באישור המשטרה, תנועת הרכבות באזור תחנת קיסריה פרדס חנה חוזרת לסדרה ובהדרגה.

+עיכובים בתנועת הרכבות באזור קיסריה-פרדס חנה בשל תאונה
15:48 20/09/22  |  עידן יוסף

אדם אשר נכנס בניגוד להנחיות לשטח המסילה בתחנת קיסריה פרדס חנה נפגע מרכבת חולפת. צוותי חירום והצלה של רכבת ישראל נמצאים במקום. בשל האירוע חלים שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות באיזור.

+מ.ג.ע.ר תובעת להתקשר עימה לבקרה על תפעול הרכבת
13:36 20/09/22  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

טוענת שמשרד התחבורה מתחמק מביצוע פסק דינו של בית המשפט העליון, לאחר שנפסלה הצעתה של חברת מילגם שזכתה במכרז

העותרת דורגה שנייה במכרז [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטרונית לנשר תיפתח באוקטובר; עיריית חיפה החרימה את ההשקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
טוענת שמשרד התחבורה מתחמק מביצוע פסק דינו של בית המשפט העליון, לאחר שנפסלה הצעתה של חברת מילגם שזכתה במכרז
עידן יוסף
במשך ארבע שנים פעלו שני קווי תחבורה ציבורית לאזור התעשיה בתפן ובקושי הצליחו לגרום לעובדים להשתמש באוטובוסים    בעצת הנוסעים, "בלע" קו אחד את חבירו והביקוש לשירות הוכפל
עידן יוסף
דוח בקרה חצי שנתי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מגלה כי למעלה מרבע מיליון נסיעות אוטובוס לא בוצעו    אין שיפור האיחורים ורמת השירות יורדת    12% מהחריגות - בתחום נגישות האוטובוסים
עידן יוסף
התשלום יתאפשר רק עבור נסיעה עירונית מקומית, ללא אפשרות מעבר ב-90 דקות וללא מינויים והנחות, באופן המתאים בעיקר לקהל תיירים מזדמן    הרחבת השירות לכלל הארץ ולכלל המינויים עשויה להימשך שנים
עידן יוסף
בין 22 בספטמבר ל-1 באוקטובר, בלילות ראשון עד חמישי, וכן בימי שישי ומוצאי שבת, יופעל שירות הסעיות בין תחנות מודיעין מרכז ופאתי מודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il