X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתקשים לזנוח את הכרטיסים
קושי במעבר לישומונים: 91% עדיין משתמשים ברב-קו
על אף רפורמת "דרך שווה" שהביאה להכפלת השימוש בישומונים, ציבור הנוסעים ברובו אינו ממהר להיפטר מהכרטיסים ובהעדר הנחה משלם יותר

מספר המשתמשים ביישומונים לתשלום בתחבורה הציבורית עלה בשבע נקודות האחוז - מ-5 אחוזים בפברואר 2022 ל-12 אחוזים באוגוסט 2022. כך עולה ממחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שהגיע לידי News1.
ביחידת המחקר ברשות מסבירים כי הגידול נובע ממספר סיבות:
  • נוסף ישומון תשלום לחיילים ("זוזו"), ומשרד הביטחון מחייב חיילים להשתמש בו. ההערכה היא כי כמעט 70% מנסיעות החיילים מחויבות כבר היום דרך היישומון.
  • ישנו גידול טבעי עם הזמן בשימוש ביישומונים.
  • רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, שהחלה בשבוע האחרון של חודש יולי, האיצה עוד יותר את המעבר מכרטיס רב-קו ליישומונים.

8.8% מהאזרחים משתמשים בישומון

על אף הכפלת שיעור המשתמשים ביישומונים. הרוב המוחלט של הציבור (88.4%) ממשיכים להשתמש ברב-קו, ובניכוי החיילים - שיעור האזרחים המשתמשים ביישומונים הוא 8.8%, בעוד שיעור המשתמשים ברב-קו הוא 91.2%.
העדפת רוב הציבור להמשיך לשלם באמצעות הכרטיס ולא היישומון גורמת להעדר תקרת תשלום, הגורם לכך שבעלי רב-קו משלמים יותר ופחות נהנים מההנחות למשתמשים כבדים.
כשני אחוזים ממשתמשי היישומונים עושים שימוש ביישומונים של הופון (רב פס) וסלו, כשלושה אחוזים משלמים ביישומון הצה"לי, ובפער ניכר מוביל ישומון מוביט-פנגו עם 7%. כזכור, ישומון "התחנה" הממשלתי של משרד התחבורה נסגר.

תאריך:  11/10/2022   |   עודכן:  11/10/2022
+הציבור לא מטומטמת
20:40 10/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המתקפה של עיתון הארץ נגד מרב מיכאלי על כך שרק לקראת סוף כהונתה נזכרה בתחבורה ציבורית בשבת הצליחה להרגיז אותה. בתגובה הציעה אמת חלופית, אך עיון בפרטים חושף כי מדובר בבלוף

מיכאלי. חזית מול הארץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קושי במעבר לישומונים: 91% עדיין משתמשים ברב-קו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
המתקפה של עיתון הארץ נגד מרב מיכאלי על כך שרק לקראת סוף כהונתה נזכרה בתחבורה ציבורית בשבת הצליחה להרגיז אותה. בתגובה הציעה אמת חלופית, אך עיון בפרטים חושף כי מדובר בבלוף
עידן יוסף
פעמיים משיקה מרב מיכאלי את קו 5א של המטרונית - פעם אחת בשביל להוכיח עשייה ופעם שנייה כדי לייצר פרובוקציה. מדוע מדובר בבלוף ומה באמת עומד מאחורי מימון רכבי השרד של השרים
עידן יוסף
כך נטען בחוות דעת משפטית שחוברה לבקשת עמותת ישראל חופשית    מחבריה טוענים שלנגד עיני נת"ע צריכים לעמוד שיקולי רווחיות ולא מסורת ישראל - אך לא שוללים שימוש בנימוקים זרים מחמת מונופוליות השירות    הבעיה: לשיקולים אלה אין סימוכין בחוק
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של כחצי מיליון שקל על חברת דן וחברת מטרופולין בגין הפרה של הוראות למניעה וצמצום זיהום אוויר
עידן יוסף
דוח חברת נת"ע שהוכן לבקשת שרת התחבורה חושף תוספת עלויות משמעותית כתוצאה מההפעלה בשבת, הגדלת עלויות החשמל, האבטחה, האחזקה, הבקרה, הניקיון ועוד    עוד מתברר: מאחורי היוזמה של מיכאלי אין שום תחזית על הביקוש הצפוי בסופי-שבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il