X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
רשות ני"ע: 94% מבעלי רישיון ייעוץ ההשקעות מועסקים בבנקים
שירותי הייעוץ בבנקים ניתנים לכ-355 אלף חשבונות מיועצים, בהם מנוהלים נכסים בשווי כולל של כ-350 מיליארד שקל שווי חשבון מיועץ ממוצע בבנקים בישראל עומד כיום על כ-950 אלף שקל

רשות ניירות ערך פרסמה (יום ג', 4.1.23), לראשונה, דוח המסכם את מאפייני ההשקעות במערכי הייעוץ בבנקים מחודש ינואר 2019 עד לסוף ספטמבר 2022. הדוח מציג נתונים וממצאים על פעילות מערכי הייעוץ בבנקים בחשבונות המיועצים הכוללים, בין היתר, את אפיקי הפעילות בהם מרוכזים כספי המשקיעים, היקף ופילוח הפעילות ועוד.
נכון למועד זה פועלים בישראל 1,687 יועצים בעלי רישיון העוסקים במתן ייעוץ השקעות לציבור במערכי הייעוץ של עשרה בנקים, שהם כ-94% מסך בעלי רישיון ייעוץ ההשקעות.
שירותי הייעוץ בבנקים ניתנים לכ-355 אלף חשבונות מיועצים, בהם מנוהלים נכסים בשווי כולל של כ-350 מיליארד ש"ח. תנאי סף לקבלת שירות ייעוץ בבנקים הינו השקעה של סכום התחלתי גבוה. בפועל שווי חשבון מיועץ ממוצע בבנקים בישראל עומד כיום על כ-950 אלף ש"ח. ניתן לראות כי ריכוזיות היועצים בבנקים משקפת את הדומיננטיות שלהם במתן שירותי ייעוץ השקעות בישראל, אשר מהווים שער כניסה מרכזי לעולם ההשקעות עבור הציבור הרחב. עם זאת, מגמת הגידול ברף הנכסים כתנאי לקבלת שירותי ייעוץ מקשה עד כדי הצבת חסם משמעותי בפני מגוון רחב של אוכלוסיות מלהשקיע בשוק ההון כאפיק השקעה וחיסכון.
מרבית הפעילות בחשבונות מיועצים במערכי הייעוץ בבנקים עוסקת בהשקעה בקרנות נאמנות - 67% מפעילות הרכישה בחשבונות אלו וכ-72% מפעילות המכירה בהם היא בקרנות הנאמנות. הפעילות בקרנות הנאמנות המתבצעת בחשבונותיהם של הלקוחות שאינם מיועצים בבנקים מהווה כ-50% מהיצירות וכ-51.5% מהפדיונות. חשבונות אלה נחלקים בעיקר לחשבונות של לקוחות הפועלים באופן עצמאי ומלקוחות המקבלים שירותים ממנהלי תיקים ואלה.
מבחינת כלל הפעילות בקרנות הנאמנות, עולה כי היקף הפעילות שהתבצעה, אגב פעולת ייעוץ בבנקים, מסתכמת ב-47% מתוך כלל היצירות בקרנות הנאמנות וכ-39% מסך הפדיונות בקרנות הנאמנות. "בנוסף לפעילות בקרנות נאמנות שמתבצעת באמצעות חשבונות מיועצים תחת פעילות מיועצת ולפעילות כאמור בחשבונות שאינם מיועצים בבנקים, קיימת פעילות לקוחות בעלי חשבון מיועץ בבנקים, בהם הלקוחות פועלים גם באופן עצמאי ללא פעולת ייעוץ בפועל"
משקל פעילותם של הלקוחות שאינם מיועצים בבנקים משתנה בין סוגי הקרנות באופן הבא:
בקרנות אקטיביות - 36% מהפעילות מבוצעת בחשבונות הלקוחות העצמאיים ו-14% בחשבונות של לקוחות המקבלים שירותים ממנהלי תיקים.
בקרנות מחקות שאינן נסחרות בבורסה (קרנות פתוחות) - 26% מהפעילות מבוצעת בחשבונות הלקוחות העצמאיים ו-22% בחשבונות של לקוחות המקבלים שירותים ממנהלי תיקים.
כ-74% מהפעילות בקרנות נאמנות בחשבונות המיועצים בבנקים הינה בקרנות נאמנות אקטיביות. ניתן לראות כי קיימת העדפה של קרנות שעיקר אחזקתן היא אג"ח ישראליות המוצעות תחת הכותרות: "אג"ח בארץ כללי", "אג"ח בארץ - מדינה", "אג"ח בארץ - חברות והמרה". הפעילות בחשבונות המיועצים, בקרנות נאמנות בקטגוריות הללו, מהווה כ-58% מהפעילות בקרנות האקטיביות.
הפעילות בחשבונות המיועצים בבנקים בקרנות סל (קרנות סגורות הנסחרות בבורסה) מעטה, מרבית הפעילות בקרנות אלו מבוצעת בחשבונות של לקוחות שאינם משויכים למערכי הייעוץ בבנקים.
מתחילת שנת 2022 ועד ל-30.9.2022 ניתנו שירותי ייעוץ השקעות בבנקים לגבי כ-5,200 מוצרים שונים, כאשר שווי הפעילות המיועצת בכלל הבנקים עמד על כ-70 מיליארד ש"ח.
שווי 50 המוצרים המיועצים ביותר בתקופה זו עומד על 26 מיליארד ש"ח, המהווים כ-37% מסך הפעילות המיועצת בין ינואר לסוף ספטמבר 2022, כאשר 19.7 מיליארד ש"ח מנותב ל-37 קרנות נאמנות.
המוצרים הבולטים ביותר בחשבונות המיועצים בבנקים בין ינואר לסוף ספטמבר 2022 הן קרנות הנאמנות הכספיות (11.2 מיליארד ש"ח) והפיקדונות המובנים הבנקאיים (כ-3 מיליארד ש"ח). יש לציין כי פיקדונות רגילים אותם מציעים הבנקים, לא טעונים פעולת ייעוץ. על-מנת לקבל שירותי ייעוץ השקעות בבנקים, נדרשים סכומי כסף התחלתיים גבוהים. סף הכניסה לקבלת ייעוץ השקעות משתנה בין הבנקים ונע בטווח שבין 50,000 ש"ח ל-500,000 ש"ח. ניתן לראות כי בשנים האחרונות חלה עלייה ברף המינימלי של שווי נכסים הנדרש לשם קבלת שירותי יעוץ בבנקים. שווי חשבון מיועץ ממוצע בבנקים בישראל עומד כיום על כ-950 אלף ש"ח.

תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע: 94% מבעלי רישיון ייעוץ ההשקעות מועסקים בבנקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המחיר הממוצע ללילה הגיע ל-662 שקל - זינוק של 36% לעומת 2019    תקופת השכירות של אורחים מהארץ ומחו"ל בישראל התארכה והיא כיום 6 לילות בממוצע
איציק וולף
החברה הודיעה באמצע דצמבר על כוונתה לפטר 47% מן העובדים ולהתחיל בפיילוט לייצור דבש ללא דבורים בהיקפים מסחריים    "לאור המצב במשק ומרצון להתחשב בצרכי החברה החליטו המנכ"ל וסמנכ"לית המחקר והפיתוח לוותר על עידכון הגמול"
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי הודיע כי במתקפה האוקראינית בסוף השבוע נהרגו 89 חיילים והאשים את החיילים שהיו במתחם שנפגע בשימוש המוני בטלפונים סלולריים באופן שחשף את מיקומם בפני האוקראינים
עידן יוסף
כמחצית מהציבור סבור שהממשלה ה-37 תשפיע באופן שלילי על מעמדה הבינלאומי של ישראל    ירידה חלה בשיעור הישראלים האופטימיים ביחס לעתיד השלטון הדמוקרטי, בהשוואה לנובמבר 2022
עידן יוסף
האוניברסיטה העברית: בשנת 2022 נרצחו 24 נשים    גיל הנרצחות הממוצע עמד על 38.1 שנים    ב-36% מהמקרים נכח לפחות ילד אחד של הקורבן בעת האירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il