X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טלמור. גניבה, הלבנה, שיבוש
ארבע שנות מאסר לאביב טלמור על גניבת 77 מ"ש
הבעלים של חברת ההשקעות יוטרייד ניהל תרמית פירמידה במסגרתה גנב את כספיהם של לקוחותיו ביהמ"ש: הביע חרטה כנה ומנסה להחזיר את הכסף

אביב טלמור, שהיה בעלי חברת השקעות יוטרייד, נדון (יום ג', 4.1.23) לארבע שנות מאסר ולקנס בסך 250,000 שקל. טלמור גנב מלקוחות חברת ההשקעות יוטרייד לפחות 77 מיליון שקל, השתמש בכספים לצרכיו-שלו, ניהל מרמה פירמידה וביצע גם עבירות של הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. השופט חאלד כבוב (כיום בבית המשפט העליון) הרשיע את טלמור בספטמבר אשתקד והיום גזר את עונשו.
יוטרייד, בבעלותו ובניהולו של טלמור, ניהלה מסחר ממוחשב מבוסס אלגוריתם וגייסה כספים מ-600 לקוחות - כולם אנשים מן השורה ואשר חלקם הפקידו בידיה את חסכונותיהם לטווח ארוך. התביעה טענה שיוטרייד גייסה 100 מיליון שקל; כבוב קבע שהגיוס היה לפחות 77 מיליון שקל ושהחברה נותרה חייבת ללקוחותיה 12 מיליון דולר (40 מיליון שקל).
המדינה ביקשה לגזור על טלמור עשר שנות מאסר, בעוד ההגנה ביקשה להסתפק ב-20 חודשי מאסר, באומרה שטלמור פועל להחזיר למשקיעים את כספם; טלמור עצמו הביע חרטה, תוך שהוא עומד על כפירתו באישומים נגדו. כבוב קבע שמדובר בשלושה אירועים נפרדים והציב מתחמי ענישה מצטברים של שבין 46 חודשי מאסר ל-11 שנות מאסר.
כבוב עומד על ההיקף הנרחב של מעשי המרמה, התחכום בו פעל טלמור, הנזק הכבד שגרם לקורבנותיו והמניע הכלכלי שבבסיס העבירות. עוד הוא מציין את הצורך להרתיע אחרים מביצוע עבירות דומות ואת מדיניות הענישה המחייבת מאסר משמעותי. הפגיעה במשפחתו של טלמור, עברו הנקי וחלוף הזמן (העבירות בוצעו בשנים 2015-2012) מהווים שיקולים בעלי משקל מועט, מוסיף כבוב. לעומת זאת, הוא התחשב בצורה ממשית בכך שטלמור מצוי בהליכי חדלות פרעון, מכך שהביע חרטה כנה וממאמציו להחזיר לפחות מקצת מן הכסף.
החומה הסינית שלא הייתה
במרכז פסק הדין המרשיע קבע כבוב, כי לכל הלקוחות נאמר שקיימת חומה סינית בין כספי ההשקעות שלהם לבין הכספים התפעוליים של יוטרייד - בעוד בפועל טלמור והחברה עשו לצרכיהם שימוש בכספי הלקוחות. יוטרייד השתמשה באופן קבוע בכספי הלקוחות למימון הוצאותיה התפעוליות, לרכישת חברות זרות ולפרעון החובות כלפי לקוחות ותיקים מכספי לקוחות חדשים ("פירמידה" - הונאת פונזי). השימוש הזה היה פסול, הדגיש כבוב, ואין נפקות לטענות שהעלה טלמור - וגם אותן הוא דחה.
טלמור טען שהוא הסתמך על הרווחים הצפויים מן הפעילות הבינלאומית כמקור להשבת כספי הלקוחות - אך כבוב אמר שמדובר בהסתמכות בלתי סבירה ובלתי מבוססת. עוד נדחתה הטענה לפיה טלמור הסתמך על ייעוץ משפטי, במיוחד משום שלא הוכח שהוא קיבל ייעוץ שכזה על בסיס מלוא התשתית הרלוונטית ולא הוכח שהוא שגה בתום לב. להפך: טלמור הסתיר מיועציו המשפטיים מידע מהותי בנוגע לאופן התנהלותה של יוטרייד. טלמור ידע היטב שהחברה מציגה ללקוחותיה בכזב כאילו קיימת הפרדה בין כספיהם לכספיה שלה, ולכן אינו יכול לטעון שפעל בתום לב.
כבוב הרשיע את טלמור בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה. הוא הרשיע אותו גם בהלבנת הון, בשל העברת הכספים הגנובים לחשבונות של יוטרייד, בניהול תיקי השקעות ללא רישיון (למרות שרשות ניירות ערך הזהירה אותו מפני כך), ובשיבוש מהלכי משפט בשל הנחיות שנתן לעובדיו להסתיר מידע בעת חקירת הרשות. את המדינה ייצגו עוה"ד יעל ענתות, ניצן וולקן והדס נאמן, ואת טלמור - עוה"ד משה שמיר ואיריס שמואלי.

תאריך:  04/01/2023   |   עודכן:  04/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע שנות מאסר לאביב טלמור על גניבת 77 מ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שירותי הייעוץ בבנקים ניתנים לכ-355 אלף חשבונות מיועצים, בהם מנוהלים נכסים בשווי כולל של כ-350 מיליארד שקל    שווי חשבון מיועץ ממוצע בבנקים בישראל עומד כיום על כ-950 אלף שקל
מירב ארד
המחיר הממוצע ללילה הגיע ל-662 שקל - זינוק של 36% לעומת 2019    תקופת השכירות של אורחים מהארץ ומחו"ל בישראל התארכה והיא כיום 6 לילות בממוצע
איציק וולף
החברה הודיעה באמצע דצמבר על כוונתה לפטר 47% מן העובדים ולהתחיל בפיילוט לייצור דבש ללא דבורים בהיקפים מסחריים    "לאור המצב במשק ומרצון להתחשב בצרכי החברה החליטו המנכ"ל וסמנכ"לית המחקר והפיתוח לוותר על עידכון הגמול"
איציק וולף
משרד ההגנה הרוסי הודיע כי במתקפה האוקראינית בסוף השבוע נהרגו 89 חיילים והאשים את החיילים שהיו במתחם שנפגע בשימוש המוני בטלפונים סלולריים באופן שחשף את מיקומם בפני האוקראינים
עידן יוסף
כמחצית מהציבור סבור שהממשלה ה-37 תשפיע באופן שלילי על מעמדה הבינלאומי של ישראל    ירידה חלה בשיעור הישראלים האופטימיים ביחס לעתיד השלטון הדמוקרטי, בהשוואה לנובמבר 2022
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il