X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טנקי אברמס [צילום: אהן יונג-ג'ון, AP]
הוכרע הסכסוך הטרנס-אטלנטי על אספקת טנקים לאוקראינה
גרמניה תשלח מטוסי Leopard 2 וממשל ביידן נוטה לשנות גישה ומסכים לספק לאוקראינה טנקי אברמס השינוי בעמדת ארה"ב בא בעקבות שיחה בין הנשיא ביידן לקנצלר גרמניה אולף שולץ, שבה הסכים ביידן לבדוק את העניין בניגוד לדעת הפנטגון

משמעותי מאוד אם נכון: על-פי דיווח ב״וול סטריט ג'ורנל״ ממשל ביידן נוטה לשנות את גישתו ולספק לאוקראינה טנקי מערכה מדגם ״אברמס״. הדיווח מציין כי הודעה בעניין עשויה להתפרסם כבר השבוע. במאמרם של מייקל גורדון וגורדון לובולד, שבו צויין שהבית הלבן מסרב להגיב, נכתב בין השאר כך:
״ההכרזה תהיה חלק מהבנה דיפלומטית רחבה יותר עם גרמניה שבמסגרתה תסכים ברלין לשלוח מספר קטן יותר של טנקי Leopard 2 משלה וכן תאשר מסירה של יותר מהטנקים מתוצרת גרמניה ע״י פולין ומדינות אחרות. היא תיישב מחלוקת טרנס-אטלנטית בסוגיית הטנקים, שאיימה לפתוח בקעים כשהמלחמה עומדת לציין שנה.
"השינוי בעמדת ארה"ב בא בעקבות שיחה ב-17 בינואר בין הנשיא ביידן לקנצלר גרמניה אולף שולץ, שבה הסכים ביידן לבחון את אספקת טנקי אברמס נגד שיקול הדעת של הפנטגון. גורם גרמני בכיר אמר כי הנושא היה נושא למו״מ אינטנסיבי בין וושינגטון לברלין במשך יותר משבוע ונראה כי הוא בדרך לפתרון״.
במקביל דווח היום שגרמניה קיבלה פנייה רשמית מפולין לאשר לה לספק לקייב טנקי ״לאופרד״ הנמצאים בשירות הצבא הפולני. סביר להניח שבקרוב תקבל גרמניה פניות רשמיות ממדינות נוספות שמחזיקות בטנק, מתוך כוונה לספקו לאוקראינה. כדי לבנות כוח משמעותי תזדקק אוקראינה ל-200 טנקים לפחות.
צריך לקחת בחשבון שנדרשת גם הכשרה עבור צוותי הטנקים וכמובן תשתית לוגיסטית של תחזוקה וחלקי חילוף. לכן חשוב כל כך ממד הזמן פה בראיית האוקראינים. לפיכך אפשר להניח שגרמניה לא תתעכב יתר על המידה עם מתן האישורים לפולין ולשאר המדינות שיבקשו ממנה לאשר להן לספק לקייב את טנקי ה״לאופרד״.
בתוך כך אורח הגיע היום לקייב - נשיא פינלנד סאולי נינסטו, שהבטיח לנשיא זלנסקי להמשיך ולתמוך באוקראינה, ימים ספורים אחרי הודעת הלסינקי כי תספק לקייב חבילת סיוע צבאי בשווי 400 מיליון אירו. ניניסטו גם ביקר בבוצ׳ה, מערבית לקייב, היכן שבוצעו פשעי מלחמה ע״י חיילי הצבא הרוסי, וכתב על הביקור כך: ״אסור שהזוועות שבוצעו כאן יישארו ללא עונש. אני מתרשם עמוקות מהאומץ והנחישות של העם האוקראיני, חיילים ואזרחים כאחד. זה ייזכר לדורות הבאים״. ומתי יבקר מנהיג ישראלי בבוצ׳ה?
בקיצור, גרמניה ניצחה בכיפוף הידיים הדיפלומטי. ארה"ב תספק טנקים ראשונה, כדי שרוסיה לא תראה בגרמנים גורם עוין משמעותי.

תאריך:  24/01/2023   |   עודכן:  24/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוכרע הסכסוך הטרנס-אטלנטי על אספקת טנקים לאוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
במסגרת ניסיון של הנשיא זלנסקי להמחיש כי הוא נלחם בשחיתות. זלנסקי עצמו הצהיר כי יערוך שינויים פרסונליים בהרכב הממשלה, בהנהגות של מחוזות אוקראינה השונים ובכוחות הביטחון
איתמר לוין
זו קריאתו של מנהיג האופוזיציה הכלוא ולדימיר קארה-מורזה בוושינגטון פוסט    יש לו גם ביקורת קשה על שתיקתו הארוכה של המערב
איציק וולף
שרת החוץ של גרמניה הודיעה כי אם תועבר לממשלתה בקשה פולנית להעברת טנקים מתוצרת גרמניה לידי אוקראינה, "גרמניה לא תעמוד בדרכם", כלשונה
איציק וולף
ויאצ'סלב וולודין, התומך בפוטין, אמר שאם ארה"ב ומדינות נאט"ו יעבירו סיוע צבאי לאוקראינה - הדבר עלול להוביל ל"קטסטרופה עולמית"
יאיר נבות
יתר על כן, גרמניה עדיין מסרבת לאשר ל-12 מדינות אחרות המחזיקות בטנקים הללו לספק אותם לקייב בעצמן. המדיניות הגרמנית הזו מעוררת תסכול הולך וגובר לא רק בקייב עצמה אלא גם במדינות אחרות, למשל פולין, שמוכנות לספק את הטנקים הללו מיד, וזועמות על ברלין שהיא מבזבזת זמן יקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il