בשנתיים האחרונות מופעלת בהצלחה רכבת זו בתצורה של סט בודד עם שישה קרונות, בעיקר בקו לירושלים, וכעת פועלת הרכבת לשלב את הקרונועים החשמליים גם בקווים אחרים.
נסיעת הניסוי היא חלק מהתהליך שילוב הרכבות החשמליות החדשות בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, אשר מופעל באופן הדרגתי באמצעות הרכבות החשמליות. זהו שלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.
הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים.
לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ולנווטן GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת ניטור חכמה של מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.