בכל
אוטובוס בין-עירוני יש מקום לנוסע אחד בלבד המוגבל בתנועתו. נוסע המעוניין בהנגשה יידרש לתאם מראש מול המפעיל את נסיעתו עד ערב יום הנסיעה בשעה 16:00, מכיוון שמספר האוטובוסים נגישים בכל קו מוגבל. מוקדנים יוכשרו להדריך את הנוסעים הנדרשים להנגשה וכך גם הנהגים יתודרכו, תוך העמדת צוותי הסברה של
משרד התחבורה.
על אף כל זאת, מצהיר נבון בפסימיות: "אני מקווה מאוד שיהיו לנו נוסעים". בדיון התבקש נבון להסביר מדוע לא היה ביקוש לקו 470 שהונגש, והסביר כי אולי אחד הגורמים לכך הוא שלא כל הנסיעות בקו היו מונגשות (רבע מכלל הנסיעות הונגשו, ע.י.).
נבון תהה בקול רם: "אין מידע כמה כסאות גלגלים יש בכל עיר, אך ידוע שיש בסך-הכל 50 אלף זכאי תג נכה, וידוע כמה זכאים יש בכל ישוב. אפילו אם אכפיל את מספרם פי-שלושה, בקושי יהיו שניים-שלושה נוסעים, האם משתלם להביא עבורם אוטובוס או מיניבוס?".
טל בן-ארי מ"לינק 20" העירה כי לנהג האוטובוס לוקח 15 דקות להעלות נוסע לאוטובוס, אך נבון חלק עליה ואמר כי מדובר ב-3.5 דקות. ששי שדה, יו"ר האגף המקצועי בהסתדרות הלאומית, העיר כי לא כל הנהגים מסוגלים למשימה ויש נהגים עם בעיות גב שיתקשו בכך. נבון דחה רעיון של חברי כנסת למערך הסעים ייחודי לנכים, והסביר כי זו אינה תחבורה ציבורית אלא "הסעה מיוחדת" שעליה חלים כללים אחרים. יו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית, ישראל גנון, העלה פתרון ביניים וטען כי האופן המיטבי להנגשה הוא באמצעות קווי ביקושיות בסגנון "באבל" ו"תיק תק" בין-עירוניים.
בתגובה להערת היועצת המשפטית של הוועדה, אמר נבון כי אמורות להגיע לוועדה בקרוב תקנות שר התחבורה, בהתייעצות עם הנציבות, לקו שירות מותאם ביקוש.
עו"ד הדס אגמון מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות אמרה כי יש לתקן את חוק השוויון ולחייב הנגשה. עו"ד ענת אריאל, היועצת המשפטית של "נגישות ישראל", הדגישה שהתוכנית הניסיונית איננה יעילה כיוון שהאוטובוס הבין-עירוני הנגיש מאפשר רק כניסה של כיסא גלגלים ולא קלנועית, המדרגות בכניסה לאוטובוס גבוהות במיוחד, לא נגישות ואף מסוכנות לקשישים ומוגבלי הליכה. בנוסף, אמרה, האוטובוסים הבין-עירוניים לא נכנסים למושבים ולקיבוצים בתחנות שבין התחנות המרכזיות. אריאל הציעה תכנון אוטובוס נגיש המאפשר כניסה של כיסא גלגלים וגם של קלנועית, עם מדרגות נמוכות בכניסה או חלק קדמי מונמך לקשישים וכסאות גלגלים - בדומה לקיים בחו"ל.
עוד הציעה שהתחבורה הבין-עירונית מחוץ לערים הגדולות תחולק לאזורים (בהתאם לרשויות האזוריות) ובכל אזור תהיה תחבורת מיניבוסים מבוססת-ביקוש ונגישה למוגבלויות ניידות וחושים, להסעה ליעדם בתוך האזור ובחזרה, ובנוסף תאפשר הסעה לתחנות המרכזיות.
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ
ישראל אייכלר, קרא למשרד התחבורה להתאים קו שירות מותאם לפי הזמנה ולדווח בתוך חודש וחצי לוועדה על פתרונות. עוד קרא לרשויות המקומיות לרכז מאגר מידע על תושבים בתחומן הזקוקים להסעה נגישה.