X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת חוקה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
רוטמן הכריז:
הפסקה בדיון ההצבעות לבקשת יועמ"שית הכנסת
עו"ד שגית אפיק השיבה לטענות חברי האופוזיציה לגבי התנהלות ההצבעות: אין כרגע הצבעות במליאה ונעצרו ההצבעות בוועדה עד שהנושא ייבדק " באישור יו"ר הכנסת, תוארך ישיבת הוועדה במקביל לישיבת מליאת הכנסת, עד סיום סעיף השאילתות במליאה

ועדת החוקה ממשיכה הבוקר (יום ד') להצביע על 27,676 ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה להצעת החוק לביטול עילת הסבירות, לקראת קריאה שנייה ושלישית שתתקיים במליאת הכנסת בתחילת שבוע הבא.
במהלך הדיון התעוררה מהומה בעת ההצבעות על בקשות הרביזיה כשחברי האופוזיציה מחו על הפרת הסיכומים לטענתם באשר לדרך ההצבעות. חברי האופוזיציה טענו בנוסף כי מוקדם יותר הצביע ח"כ עמית הלוי בעד ונגד על אחת מבקשות הרביזיה.
יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק: "במהלך הלילה, לאור בקשת ח"כ אלקין, הנחייתי שבשונה ממצבים אחרים, בהם מקריאים רק את מספר ההצבעה, הפעם צריך יהיה להקריא לצד מספר ההצבעה גם את מספרי ההסתייגויות. הדבר עבד טוב כשמעת לעת היו הפרעות. נשאלתי על כך וציינתי שככל שיועמשית הוועדה שנמצאת פה תאשר קיומן של הפרעות חמורות להצבעה, יו"ר הוועדה יהיה רשאי לעבור להצבעה בהקראה של מספר הצבעה בלבד. אני מבינה מהיועמ"שית בוועדה, שהיו הפרעות כאלו ולכן היא אישרה את אופן ההצבעה לפי מספר הצבעה. אציע עתה שנחזור למתכונת הקודמת לפיה מקריאים את מספרי ההסתייגויות".
לדרישת ח"כ אלקין, אמרה כי אין צורך להקריא במקביל את מספרי ההצבעה ואת מספרי ההסתייגויות.
הוועדה דחתה את הסתייגותם של ח"כ פינדרוס וח"כ הלוי, שטענת הנושא החדש לגביה נדחתה בוועדת הכנסת, לאחר שהיו"ר ח"כ רוטמן אמר: "על ההסתייגות הזו דובר בוועדה בהרחבה ואני תוהה אם לא צריך לעשות זאת בחקיקה סדורה, ולכן אמליץ לחבריי להצביע נגד ההסתייגות ולהותיר את שיקול הדעת בנושא למליאת הכנסת".
ח"כ יואב סגלוביץ' העיר ליו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, על אופן הניהול שלו בוועדה: "אתה מתנהג כמו עבריין, די כבר. אולי תסתכל על עצמך במראה? אתה לא נמצא בגן".
יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי באישור יו"ר הכנסת, תוארך ישיבת הוועדה במקביל לישיבת מליאת הכנסת, עד סיום סעיף השאילתות במליאה.
הפסקה בדיון ההצבעות לבקשת יועמ"שית הכנסת
יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק השיבה לטענות חברי האופוזיציה לגבי התנהלות ההצבעות ואמרה: המלצתי שהאישור יינתן ללא יותר מחצי שעה והנושא נבדק. אין כרגע הצבעות במליאה ונעצרו ההצבעות בוועדה עד שהנושא ייבדק
כדי שהמענה לפנייתכם בנוגע לשימוש בהארכת ישיבות הוועדה במקביל למליאת הכנסת יהיה רציני, פניתי ללשכת יו"ר הכנסת שכן אין לי רישומים של שעות בהן התקיימו הדיונים המקבילים. מהידע שבידי, בכל הפעמים בהם ניתן אישור מקביל לוועדה הזו, הוא לא היה לזמנים ארוכים אלא על זמני שאילתות ועל נאומים בני דקה. אבקש שהזמנים החורגים ישמשו לסיומם של דיונים ולא מעבר לכך".
עוד אמרה: "נכון שבעבר עד הכנסת ה-20 יושבי הראש מיעטו לתת אישורים אלו, ומהכנסת ה-20 הדבר נפרץ ונהיה נפוץ יותר, וצריך יהיה לראות איך לטפל בכך".
ח"כ יואב סגלוביץ' אמר בדיון: "יש גבול לשימוש לרעה בסמכות היו"ר והוועדה, ללא קשר להחלטות, פנינו אלייך על הנוהל הנפסד שנערך בהצבעות. לא תהיה פה עריצות גם לא של היו"ר. נעשה פה אביוז של תקנון הכנסת כך שמעבר לדרישתנו שזה לא ייערך מעבר לחצי שעה, זה בלתי קביל. הכנסת נשלטת ע"י הממשלה ששולחת מסרים ליו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה. אין פה כנסת".
היו"ר ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי "לבקשת היועמ"שית לכנסת אפסיק את הישיבה. על מועד חידושה תבוא הודעה" .
יצוין כי לוועדה נותרו רביזיות על כ-1000 הסתייגויות, בכ-50 הצבעות.

הכנסת נערכת להצבעה במליאה

לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ולשישית שלח יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה את סדרי הדיון במליאה. הדיון יחל ביום ראשון בשעה 10:00 ויימשך עד למחרת יום שני בשעה 12:00. הדון ייפתח בהצגת הצעת חוק היסוד על-ידי יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט. בדיון יכולו להשתתף רק חברי כנסת שהגישו הסתייגויות או בקשות רשות דיבור.
ביום שני בשעה 12:00 תחל ההצבעה על הצעת החוק.
ההצבעה על הסתייגויות
תתקיים הצבעה על לא יותר מ-120 הסתייגויות. סיעות האופוזיציה יימסרו ליו"ר הקואליציה את מספר ההסתגויות שהן מבקשות להצביע עליהן עד יום ראשון בשעה 20:00. לעניין הצבעה שמית - יתקיימו לא יותר מ-4 הצבעות שמיות שהתבקשו על-ידי הממשלה או על-ידי חברי הכנסת מסיעות הקואליציה ולא יותר מ-4 הצבעות שמיות שהתבקשו ע"י ח"כים מסיעות האופוזיציה בקריאה שנייה ושלישית.

תאריך:  19/07/2023   |   עודכן:  19/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסקה בדיון ההצבעות לבקשת יועמ"שית הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המתקן הרביעי באשלים יספק אנרגיה בתעריף הנמוך ביותר במשק החשמל - כ-8 אגורות לקוט"ש    התחנה מביאה את סך ההספק המותקן בפרויקטי PPP במתחם אשלים ל-312 מגה-ואט, המהווים מעל 40% מסך הפרויקטים הסולאריים הקרקעיים במקטע ההולכה במשק החשמל
איציק וולף
שר הביטחון ביקש לפני ארבעה ימים לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנושא בעיית הלכידות בצבא, אך עד עתה לא נקבעה פגישה שכזו
איתמר לוין
טוען: מדובר בבית התפילה החשוב ביותר של הדת ובמקום קבורתו של המייסד, ולכן יש להמשיך להעניק לו פטור מלא מארנונה
יצחק דנון
הגישה תביעה שכנגד בסך 1.5 מיליון שקל ומבקשת לדחות על הסף את תביעת לויירס נגדה במיליון שקל
יצחק דנון
הקבוצה טוענת שזהו סכום הקיזוז שהגיע לה מהתשלום למי אביבים בגין היתר הבנייה להקמת המגדל של עזריאלי על בית ידיעות הישן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il