X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אין הסכמה על מיתון ההתייקרות [בינג AI]
התחבורה הציבורית התייקרה בכ-12%; משרד התחבורה לא טרח להודיע
התעריפים לנוסעים המשלמים בישומונים עלו בחצות, ולמשלמים ברב-קו הם יעלו ב-1 באוגוסט אתרי משרד התחבורה לא עודכנו וגם: נחשפת עלות התפעול לנוסע

ברקע סירובה של שרת התחבורה מירי רגב למתן את העלייה בתעריפי התחבורה הציבורית על חשבון הגדלת ההנחות לזכאים במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי" המתוכננת, מתייקרת מהיום (ג', 25.7.23) התחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של כ-12%.
משרד התחבורה לא טרח כלל להודיע לציבור הנוסעים על השינוי במחיר, וגם המחירים באתרי משרד התחבורה לא עודכנו כנדרש. מדובר במחדל מידע וזלזול מתמשך בנוסעי התחבורה הציבורית בישראל, שפעמים רבות מתוודעים לשינויים בשירות רק בדיעבד, ויש לקוות שראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית המיועד, עידן מועלם, יעשה סדר בנושא. מועלם ייכנס בקרוב לתפקידו לאחר אישור הממשלה.
התעריפים החדשים [באדיבות תחבורה בדרך שלנו]

בשלב זה, מדובר בהתייקרות רק למשלמים באמצעות ישומונים (שמחזור החיוב שלהם הוא קלנדרי), וליתר המשלמים באמצעות רב-קו יעלו המחירים ב-1 באוגוסט. המחיר נקבע באופן אוטומטי בהתאם לתחשיב ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה.

תכנון לקוי - עלות תפעולית גבוהה

על-פי נתוני משרד התחבורה, המתפרסמים לראשונה ב-News1 ומתייחסים לרבעון השלישי של שנת 2013 המודד את התקופה שבה החל ישום רפורמת "דרך שווה", עלות התפעול לנוסע היא 12.20 ש"ח.
מדד עלות התפעול לנוסע פירושה כמה כסף נדרש תיאורטית לגבות מכל נוסע כדי שהקו יהיה מאוזן. לדוגמה, אם אנחנו שוכרים אוטובוס ב-360 שקל לשעה ומסיעים במהלך אותה שעה 100 נוסעים, אנחנו חייבים לגבות מכל נוסע לפחות 3.60 שקל כדי להיות מאוזנים. המדד רגיש לשורת תבחינים כגון: מספר הנוסעים בקו, משך זמן הנסיעה, אורך המסלול, נתיבי תחבורה ציבורית, מהירות הנסיעה ופקקים.
בחלוקה לפי מחוזות, עלות התפעול הכי נמוכה היא בירושלים (7.80 ש"ח) והכי גבוהה היא בגולן, בגליל ובעמקים (23.70 ש"ח). בקווים מסוימים קיימת עלות תפעול חריגה. לדוגמה, בעוד שהעלות התפעולית הממוצעת לקו עירוני באשכול תל אביב היא 11.40 ש"ח לנוסע, עלות קו 81 בתל אביב היא 53.10 ש"ח לנוסע - פי 5! דוגמה נוספת, חריפה אף יותר, היא קו 445 באשכול אונו-אלעד, המסיע נוסעים מנתב"ג לתל אביב. העלות היא 73.80 ש"ח לנוסע, לעומת ממוצע של 11.40 ש"ח באשכול זה - פי 7. הפער נובע כתוצאה מהמשאבים הנדרשים (נהגים וכלי רכב).
המשותף לקווים חריגים אלה הוא לרוב תכנון לא נכון מצד משרד התחבורה. כך למשל, קו 81 כמעט מעגלי, כולל 4 אוטובוסים בשעת פעילות, מהירות ממוצעת איטית והוא סובל ממיעוט נוסעים; קו 445 יוצא אחת לשעה בכל כיוון, גם בשעות בהן פועלת רכבת וגם בשעות השיא, המהירות הממוצעת שלו איטית במיוחד בתוך תל אביב וגם בו קיים מיעוט נוסעים יחסי.

תאריך:  25/07/2023   |   עודכן:  25/07/2023
+מחלוקת על מקור המימון תוקעת את בלימת התייקרות התחבורה הציבורית
22:10 25/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גורם במשרד התחבורה טוען שהשרה רגב מעוניינת ש-200 מיליון שקלים לתשתיות מתוכנית החומש של 2024 יופנו לטובת הקפאת התעריפים, אך במשרד האוצר כנראה מעדיפים שמקור המימון יגיע מייקור הנסיעה ברכבת ישראל והרכבות הקלות

בינתיים אין הסכמה [בינג AI]
+ביטון: מצפה משרת התחבורה לעמוד בהתחייבותה למנוע התייקרות התחבורה הציבורית
12:51 25/07/23  |  עידן יוסף

ח״כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) להתייקרות שהחלה בתעריפי התחבורה הציבורית: ״לפני כמה חודשים, עם חזרתה למשרד התחבורה הבטיחה שרת התחבורה לתקן את העוול שעשתה רפורמת ׳דרך שווה׳ ואימצה את ההמלצות לתיקונה שגיבשנו בוועדת הכלכלה. רק לפני כחודש, חזרה והבטיחה למנוע את העלייה בתעריפים שנכנסה לתוקף היום גם אם על חשבון משרדה. עת שימשתי כיו״ר ועדת הכלכלה לא היססתי לפעול גם נגד הקואליציה שהייתי חלק ממנה כנגד הפגיעה בחלשים, המוחלשים והפריפריה. יחד עימה, ח״כית זוטרה באופוזיציה אז, אירגנו יחדיו כינוס חירום נגד הרפורמה. כפי שציפתה ממני אז לנצל את כל כובד משקלי בקואליציה - וכך גם פעלתי, אני מצפה היום ממנה, מהאוצר ומכל הגורמים והח״כים שיעשו בדיוק את אותו הדבר ויעמדו ביושר בהתחייבות שלהם״.


מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
התחבורה הציבורית התייקרה בכ-12%; משרד התחבורה לא טרח להודיע
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותתחבורה ציבורית
עידן יוסף
על-פי התקנות, סמכויות פקחי משרד התחבורה תורחבנה והם יוסמכו להורות לנהג לעצור את רכבו, לדרוש ממנו פרטים ולמסור לו הודעת קנס
עידן יוסף
שינויים בתנועת הרכבות בשעות הערב והלילה מ-22 ביולי עד 5 באוגוסט בשל בדיקות חיוניות של תשתית החשמל הרכבתית    הסעיות תופעלנה מהתחנות המושפעות
עידן יוסף
בסופי השבוע הקרובים צפויה רכבת ישראל לקיים עבודות תשתית שיצריכו סגירת תחנות בימי שישי באזור תל אביב ובקו החוף
עידן יוסף
סגן שרת התחבורה תומך בקיום חקירה פלילית והגשת תביעות אזרחיות כנגד המפגינים נגד הממשלה שהפרו את החוק בתחנות, הרימו את בלמי החרום ומנעו סגירת דלתות
עידן יוסף
מפגינים שיבשו את תנועת הרכבות, חיבלו במערכות בניגוד לחוק והפגינו בניגוד להוראות    קודם למחאה הודיעה לה היועצת המשפטית לממשלה כי לא תתערב בשיקול דעתה של המשטרה
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il