X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירון. לא רק עד סוף המלחמה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כהונתו של הנגיד אמיר ירון תוארך בחמש שנים
לפני המלחמה היסס נתניהו האם להאריך את הכהונה, בשל ביקורתו של ירון על הרפורמה המשפטית - אך הטלטלה הכלכלית העזה הובילה להחלטה להעניק לו חמש שנים נוספות

כהונתו של פרופ' אמיר ירון כנגיד בנק ישראל תוארך לקדנציה שנייה בת חמש שנים. כך הודיעו (20.11.23) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ. ההודעה באה יממה לאחר שסמוטריץ' הביע תמיכה פומבית בהארכת הכהונה על-רקע המלחמה, תוך שהוא משבח את ירון ומדגיש שהוא תומך בו למרות חילוקי דעות קודמים ביניהם.
ירון בן-59 היה שנים רבות מרצה ופרופסור בבית הספר היוקרתי למינהל עסקים וורטון באוניברסיטת פנסילבניה, ועסק בעיקר בתמחור נכסים, השקעות, פיננסים, שווקים בין לאומיים וחברות בינלאומיות ומקרו-כלכלה. ירון, יליד ישראל שהחל את דרכו המקצועית בצה"ל ובאוניברסיטת תל אביב, שמר על קשר עם הארץ ובין היתר היה מרצה אורח באוניברסיטת רייכמן.
נתניהו מינה את ירון לנגיד בנק ישראל באוקטובר 2018 - כשם שלפני כן החזיר ארצה את פרופ' יעקב פרנקל והביא לקדנציה אחת בתפקיד את פרופ' סטנלי פישר. למרות שהיה זה נתניהו עצמו שהוביל בשעתו את חקיקת חוק בנק ישראל, המבטיח את עצמאותו של הבנק המרכזי, ממשלתו הנוכחית ניסתה להתערב בעבודת הבנק תוך מתיחת ביקורת - לעיתים פוגענית - על העלאת הריבית בשנה האחרונה, שנועדה להיאבק בעליית האינפלציה (ועשתה זאת בהצלחה).
ירון גם הזהיר מפני השלכות הרפורמה המשפטית, וגם בשל כך ספג ביקורת פוליטית - למרות שהחוק קובע במפורש שאחד מתפקידיו של הנגיד הוא לשמש כיועץ הכלכלי לממשלה, ובתוקף כך השמיע את אזהרתו. בשל כל אלו היסס נתניהו האם להאריך את כהונתו של ירון והם סיכמו שההחלטה תיפול בתחילת אוקטובר - בסמוך מאוד לסיום הקדנציה. בשבוע שעבר קראה מחלקת המחקר של בנק ישראל לעצור מיד את חלוקת הכספים הקואליציוניים, כחלק ממימון צורכי המלחמה; סמוטריץ' טען שהקריאה לא הייתה על דעתו של ירון, אך הבנק הבהיר שהנגיד עומד מאחוריה.
עם כניסת המחנה הממלכתי לממשלה בשבוע הראשון של המלחמה, הוסכם שכל המינויים הבכירים - כולל של ירון - יוארכו אוטומטית עד לסיומה. אולם בשל הטלטלה הכלכלית הקשה שסופג המשק עם המלחמה ולאור החשש מפני הורדת דירוג האשראי של ישראל, גברה מאוד החשיבות של המשכיות בתפקיד הנגיד ולכן הוחלט כאמור שירון יכהן קדנציה שנייה מלאה.

תאריך:  20/11/2023   |   עודכן:  20/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כהונתו של הנגיד אמיר ירון תוארך בחמש שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עליבות של נתניהו
שאול א.  |  20/11/23 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בשל נזקי המלחמה, בדפוס בארי מבקשים לדחות את המכרז להפרטת הדואר בחצי שנה    בדואר ישראל מדווחים על ירידה של 30% בפדיון ההכנסות מאז 07.10 וחוששים כי לא יהיה להם כסף לשלם משכורות לעובדים    השר דוד אמסלם: "לא תהיה הפרטה של הדואר בלי התמודדות של דפוס בארי"
עידן יוסף
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה הקמת מתחמים ברעננה, בראש העין, ברמת גן, בקריית עקרון וביבנה    חלק מהמתחמים ישמשו כמרכזי תחבורה משולבים (מתח"מ), המאפשרים קישוריות בין כל אמצעי התחבורה הציבורית    המתח"מים כוללים חניות תפעוליות לאוטובוסים, תשתית לטעינת אוטובוסים חשמליים וחדרי מנוחה לנהגים
מירב ארד
לוחמות ולוחמי 414 זיהו וסייעו בתקיפת עשרות אמצעי תצפית ועמדות תצפית של חמאס אשר הובילו לפגיעה אנושה ביכולות התצפית והמבצעים של הארגון
איתמר לוין
נתוני הלמ"ס אינם מבחינים בין הסדרי טיעון לבין הרשעות בסיומו של הליך מלא    חלקם של הערבים במורשעים כפול מחלקם באוכלוסייה - ביטוי לפשיעה במגזר
מירב ארד
משפחות החטופים ביקשו לעצור את החקיקה בטענה כי היא תסכן את חייהם של קרוביהן הנמצאים בשבי בעזה    ירדן גונן: "הם נלחמים על להחזיק את עצמם בחיים"    השר בן-גביר: "התפיסה שלי היא הפוכה משלכם"    יו"ר הקואליציה: "הצע"ח לא תעלה להצבעה למליאה לפני אישור הקבינט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il