X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טקה. נורה בגיל 18 [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
המדינה מערערת על זיכוי קצין המשטרה שהרג את סלומון טקה
טוענת: בית משפט השלום יצר מדיניות חדשה ומסוכנת לפיה שוטר הסבור שהוא מצוי בסכנת חיים, רשאי לירות גם לעבר הרגליים של מי שמסכן אותו ולא רק באוויר

המדינה הגישה (19.5.24) לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על זיכויו של קצין המשטרה שהרג ביריות את סלומון טקה ביוני 2019 והואשם בגרימת מוות ברשלנות. שופט השלום זיאד פלאח זיכה בחודש שעבר את הקצין לאחר שקבע, כי לא מדובר ברשלנות, הירי היה מוצדק והנאשם עמד בכל התנאים הנדרשים להגנה עצמית. שמו של הקצין אסור בפרסום לשמירת בטחונו וביטחון משפחתו.
טקה היה בן 18 במותו, שבע שנים לאחר שעלה מאתיופיה. הקליע פגע בכביש, ליבתו ניתזה ופגעה בכלי הדם הגדולים בחזהו של טקה והוא נהרג. הירי בוצע לאחר שטקה ושלושה קטינים השליכו אבנים לעבר הקצין (שהיה בלבוש אזרחי) ושתיים מהן חבלו בו, והקצין טען שחשש לחייו. הפרשה הובילה להפגנות של יוצאי אתיופיה במוקדים רבים, במחאה נגד מה שתיארו כשיטור יתר על בסיס צבע עור.
מאחר שפסק דינו של פלאח מבוסס בעיקרו על קביעות עובדתיות בנוגע לחששו של הקצין לחייו, קביעות שערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בהן, המדינה טוענת שמדובר ב"ערעור נורמטיבי, שהשלכות תוצאתו מגיעות אל מעבר למקרה הקונקרטי ועניינו נוגע לאופן השימוש בכלי ירייה ובכלל זה, לאופן ביצוע 'ירי אזהרה' על-ידי כל אוחז נשק באשר הוא, בין אם מדובר באיש כוחות הביטחון ובין אם מדובר באזרחים להם ניתן רישיון לשאת נשק.
"הערעור נוגע למידת הסבירות של ביצוע 'ירי אזהרה', באופן שביצע אותו המשיב, בנסיבות האירוע עצמו. לגישת המערערת, הותרת פסק הדין על-כנו, אין בה רק משום טעות משפטית המתייחסת לאירוע מושא הערעור, בו נגרם מותו של צעיר; אלא יש בה משום קביעת ורמה חדשה, הנוגדת את הדין הקיים, אשר טמון בה פוטנציאל ממשי עתידי של סיכון חיי אדם, חלילה, ע"י האוחזים בנשק, המבקשים לעשות בו שימוש לשם 'ירי אזהרה' בלבד, שלא אמור לסכן חיי אדם".
המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי להתערב בקביעה העובדתית לפיה הקצין חש סכנת חיים ממשית ומיידית לו ולמשפחתו, ולקבוע שלכל היותר הוא היה רשאי לירות ירי אזהרה באוויר. לדבריה, קביעתו של פלאח לפיה ניתן היה לירות לשם כך גם לעבר רגליהם של הנהלים, היא יצירת הסדר חדש העומד בניגוד גמור להוראות המשטרה ונהליה.
"מדיניות זאת, אותה התווה בית המשפט קמא, בנושא כה רגיש, הקשור במישרין לחיי אדם, עלולה, חלילה, להעביר לשוטרי משטרת ישראל, אנשי כוחות הביטחון ולציבור נושא הנשק בכללותו, מסר שגוי, מבלבל, בעל פוטנציאל מסוכנות גבוהה, באשר לשימוש בנשק בכלל ושימוש בנשק לשם אזהרה בפרט", נאמר בערעור. הוא הוגש באמצעות עוה"ד קרן בר-מנחם (ראש מח"ש), רונן יצחק ושקד דהן.

תאריך:  19/05/2024   |   עודכן:  19/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מערערת על זיכוי קצין המשטרה שהרג את סלומון טקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מבחינת הפרקליטות עדיף שהשוטר
חשדנית  |  19/05/24 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
אורי מילשטיין
חלק ראשון של שיחת עומק על שימוש המשטרה והשב"כ ברוגלות (תוכנות ריגול) בישראל, עם ניצב משנה בדימוס אבי וייס, עורך ובעלים של "טלקום ניוז", שפיקד בשעתו על בית הספר הארצי לשוטרים והוא בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול
מירב ארד
תורג'מן החל את דרכו במשטרה בשנת 1992 כבלש במחוז ירושלים. מאז שירת כראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, מפקד תחנת לוד, מפקד תחנת נתניה, מפקד מרחב דוד ומפקד מרחב קדם. את תפקידו הנוכחי כמפקד מחוז ירושלים, יסיים בחודש יולי
עידן יוסף
עידן יוסף
משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי השלימו את הכנת השטח והכשרת השוטרים למתן קנסות מנהליים באירועי ספורט    מטרת הקנסות היא לאפשר אכיפה מיידית נגד מפרי-סדר, לפני נקיטת צעדים פליליים
עידן יוסף
מפגינים מקיסריה טוענים לאלימות משטרתית: "תחנת חדרה פועלת באופן קיצוני ביחס לאחרות"    המשטרה: "חופש הביטוי נגמר במקום שבו מתחילות עבירות פליליות"    קריב: "מאחורי הפעולות של המשטרה בקיסריה יש גם תפיסת עולם פוליטית"    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי יקיים דיון נוסף בעניין בהשתתפות נציגות בכירה של המשטרה: "איפה שצריך לתקן - נתקן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il