האם התחבורה הציבורית בישראל בדרך הנכונה? משרד התחבורה רוצה לדעת. המשרד פרסם מכרז חדש לאיסוף מידע וביצוע סקרים בתחבורה הציבורית. המכרז, שפורסם באמצעות חברת עדליא, המנהלת את מערך התחבורה הציבורית עבור המשרד, נועד לאסוף מידע על הרגלי הנסיעה של הציבור, שביעות הרצון מהשירות, ויעילות הפרסום של התחבורה הציבורית. המכרז מחולק לשני אשכולות: סקרי תחבורה וסקרים כלליים.
אשכול סקרי התחבורה כולל סקרי שטח בתחנות אוטובוס ורכבת, סקרי נוסעים באוטובוסים ורכבות, ספירות תנועה, וסקרי נוסע סמוי. אשכול הסקרים הכלליים כולל סקרים טלפוניים ואינטרנטיים, קבוצות מיקוד, וסקרי אפקטיביות פרסום.
המשרד מציב דרישות מחמירות מהמציעים, הכוללות ניסיון מוכח בביצוע סקרים דומים, יכולת ביצוע סקרים בהיקפים גדולים ובלוחות זמנים קצרים, והעסקת כוח אדם מקצועי ומיומן. בנוסף, המשרד דורש מהמציעים להתחייב לשמירה על סודיות המידע, להימנע מ
ניגוד עניינים, ולעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו.
המכרז מעורר עניין רב בקרב חברות סקרים, שכן הוא מהווה הזדמנות להשתתף במיזם לאומי חשוב ולתרום לשיפור התחבורה הציבורית בארץ. עם זאת, המכרז גם מעורר שאלות בנוגע לעלות הגבוהה של הסקרים והאם המידע שייאסף בו אכן ישמש לשיפור השירות, או שישמש בעיקר לצרכים סטטיסטיים.