X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פחות עוול לנוסעים
בקרוב: קנסות מידתיים לנוסעי אוטובוס תמימים ששכחו לתקף
משרד התחבורה יפחית קנסות לאלו ששילמו אך לא תיקפו את כרטיס הנסיעה שלהם, בתקווה להפחית את מספר הערעורים הקנס המופחת יעמוד על 50 ש"ח, לעומת 95-180 ש"ח כיום משרד האוצר טוען כי אי-תיקוף כרטיסים גורם להפסדים של מאות מיליוני שקלים למדינה ולמפעילים, אך בכנסת מפקפקים במהימנות הנתונים

בעקבות הביקורת על קנסות גבוהים לנוסעים ששילמו אך לא תיקפו את כרטיסיהם בעלייה לאוטובוס, מציג משרד התחבורה הפחתה של הקנסות לחלק מן הנוסעים, מהלך שלהערכתו יפחית בתוך שלוש שנים כחמישית ממספר הערעורים המוגשים על הקנסות.
המצב הקיים הוא שהקנס, התעריף המוגדל בעגה המקצועית, אינו מבחין בין נוסע שלא שילם ותיקף כלל בעד הנסיעה לבין נוסע שקנה מראש הסדר נסיעה תקופתי אך לא תיקף בעדה כנדרש. משרד התחבורה, שבמשך שנים התעקש שלא תהיה הבחנה, מתחיל להפנים את תחושת אי-הצדק והעיוות בין היחס לנוסע שרכש הסדר נסיעה ולא תיקף לבין נוסע שלא רכש הסדר נסיעה כלל וכתוצאה מכך גם לא תיקף.
בעקבות כך, נערכה בחינה מקצועית לשם קביעת תעריף מוגדל הפרשי (דיפרנציאלי) שישקף את ההבדל בין סוגי הנוסעים. בבחינה נמצא כי השארת המצב הקיים על-כנו תפגום בתדמית השירות ובאמינותו.
הומלץ להפחית את סכום הקנס שיינתן לנוסעים שרכשו הסדר נסיעה תקופתי ולגבי נוסעים הפטורים מתשלום (כגון: חיילים ומשרתי שירות לאומי-אזרחי, בני 75 ומעלה ועיוורים), אך לא תיקפו בעד אותה נסיעה, והם יחויבו לשלם קנס מופחת של 50 שקלים. כיום נעים סכומי הקנסות בין 95 ל-180 שקלים, לפי מחיר הנסיעה ואופן התשלום.
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מסבירים כי הרציונל להפחתת גובה הקנס משקף מחד-גיסא את חובת ביצוע התיקוף והשתת עיצום לנוסע שלא פעל כדין; ומאידך-גיסא מתחשבת בשוני המהותי בין נוסעים שרכשו הסדר נסיעה תקופתי (חופשי יומי או חודשי וכדומה) שמקנה להם זכות נסיעה בהתאם להסדר שרכשו או נוסעים פטורים מתשלום שלא תיקפו בעד הנסיעה, לבין לנוסע שלא רכש הסדר נסיעה תקופתי וגם לא תיקף בעד הנסיעה.
יישום החלופה בפועל כרוך בהעברת הנחיית עבודה מפורטת לכלל מפעילי התחבורה הציבורית על-מנת לאפשר להם את הטמעת התיקון ולבצע התאמות טכנולוגיות. תחילת היישום צפויה לכל המוקדם בסוף חודש אוגוסט.
ברשות מעריכים שהפחתת הקנס לא תגרע מאוצר המדינה, תעלה את תחושת ההגינות של הבקרה והאכיפה, ותגרור ירידה לא-מבוטלת בפניות ציבור ובערעורים המוגשים אל המפעילים ואל הרשות בבקשה לביטול או הפחתה של הקנסות, כך שמעצם הורדת היקף פניות הציבור המוגשות תקטנה עלויות הטיפול בנושא. המדד להצלחת היישום שנקבע הוא ירידה בהיקף הבקשות לביטול קנסות, במדרג הבא:
  • בעוד שנה - ירידה בשיעור של כ-10%
  • בעוד שנתיים - ירידה בשיעור של כ-15%
  • בעוד שלוש שנים - ירידה בשיעור של כ-20%
נציגי משרד התחבורה ונציגי אגף התקציבים במשרד האוצר קיימו מספר פגישות ודנו בין היתר בדרכים לייעל את ביצוע עבודת הפיקוח כך שתבוצע באופן המקיף והיעיל ביותר שיביא להרתעה ולתמרוץ ציבור הנוסעים המתקפים באוטובוס.
הם דנו בסמכויות הפיקוח של המבקרים ובעידכון מספר סעיפים ב"נוהל פיקוח על תשלום דמי נסיעה בקו שירות באוטובוס". באוצר הציגו נתונים מדאיגים מהם עולה כי למרות סובסידיה שנתית של 16 מיליארד שקלים בשנת 2024 והגידול בהיקף קילומטר השירות, מספר הנוסעים באוטובוסים לא זו בלבד שלא עלה באופן משמעותי, אלא אף נצפתה ירידה במהלך השנים האחרונות - כישלון ממשלתי בכל קנה מידה.
מהנתונים שהציג האוצר עולה כי פדיון הנוסעים נמצא בשפל היסטורי וכפועל יוצא מכך נוצר גירעון מצד המדינה המתבטא בעלות של כחצי מיליארד שקלים מנסיעה שנתית ללא תשלום. לטענת האוצר, שיעור אי-התיקוף הממוצע הידוע הוא בשיעור של כ-20% מהנסיעות העירוניות והבין-עירוניות הגוזר הפסד של כ-400 מיליון שקל למדינה המקבלת את הפדיון, ועוד כ-200 מיליון שקל נזק למפעילי התחבורה הציבורית, שמצידם מדווחים על שיעור אחוז אי-תיקוף נמוך בהרבה.
בכנסת מטילים ספק במהימנות נתונים אלה המסתמכים על מערכות כרטוס ומערכות ספירת נוסעים לא-אמינות, ומסרבים בכל תוקף לתת לממשלה את מבוקשה - הרחבת סמכויות הפקחים. יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס, בגיבוי יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן, דרש ממשרד התחבורה לפרסם את הנוהל המעודכן לפעילות הפקחים להערות הציבור, אך עד עתה, למרות שהנוהל אמור להיכנס לתוקף ב-1 ביולי, לא פורסם הנוהל - ככל הידוע בגלל מחלוקת באשר לכמה מסעיפיו.

תאריך:  06/06/2024   |   עודכן:  07/06/2024
+מסתמן: העבודות להקמת תחנת הרכבת "ירושלים מרכז" יחלו בנובמבר
02:56 06/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רכבת ישראל מפרסמת מכרז ראשון להקמת התחנה שתשפר משמעותית את הנגישות למרכז העיר ותחבר למערכות תחבורה ציבורית נוספות  ▪  התחנה החדשה תכלול שני רציפי-אי מקורים באורך של 400 מטרים, שישרתו ארבע מסילות מחושמלות, אליהן תתאפשר גישה באמצעות 14 מעליות

הדמיית מבנה הכניסה הראשי לתחנת הרכבת "ירושלים מרכז" [פלג אדריכלים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: קנסות מידתיים לנוסעי אוטובוס תמימים ששכחו לתקף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל מפרסמת מכרז ראשון להקמת התחנה שתשפר משמעותית את הנגישות למרכז העיר ותחבר למערכות תחבורה ציבורית נוספות    התחנה החדשה תכלול שני רציפי-אי מקורים באורך של 400 מטרים, שישרתו ארבע מסילות מחושמלות, אליהן תתאפשר גישה באמצעות 14 מעליות
עידן יוסף
משרדי הממשלה פרסמו קול קורא למחקרים חדשניים לשנת 2024 שיתוקצב במיליוני שקלים    המחקרים יבחנו דרכים לשיפור הקישוריות בין אמצעי תחבורה שונים, כמו אוטובוסים ורכבות, וכן יפתחו מודלים שיאפשרו לחזות ביקוש ולנהל תנועה בבינה מלאכותית
עידן יוסף
משרד התחבורה פרסם מכרז חדש לאיסוף מידע וביצוע סקרים בתחבורה הציבורית    המכרז מחולק לשני אשכולות: סקרי תחבורה וסקרים כלליים    המשרד מציב דרישות מחמירות מהמציעים, הכוללות ניסיון מוכח, יכולת ביצוע, והעסקת כוח אדם מקצועי    המכרז מעורר עניין רב בקרב חברות סקרים, אך גם מעורר שאלות בנוגע לעלות והאם המידע שייאסף אכן ישמש לשיפור השירות
עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב מתמודדת עם ביקוש נמוך לרפורמת התחבורה הציבורית שלה, כאשר רק 5% מהזכאים בפריפריה ניצלו את ההנחות    בזכות פניית ח"כ מושיאשוילי שהלין על הדרישות להוכחת זכאות, כולל הצורך בתצהיר מעורך דין, הודיע המשרד שיבחן את האפשרות להציג אישור תושב
עידן יוסף
המסוף ישרת קווים עירוניים ובין-עירוניים רבים ויכלול שירותים לנוסעים ולנהגים - אולם נוסעים מרווח, מכונות כרטיסים ומזון, שירותים נגישים, סככת המתנה סולארית, עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים ומתחם ריענון לנהגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il