X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנוסע נדרש להתאים עצמו לממשק במקום שהממשק יתאים עצמו לנוסע
תסכול בתחבורה הציבורית: מתי הרב-קו יתחיל להקשיב לנוסע?
מכונות התיקוף בתחבורה הציבורית מעדיפות חיוב מ"ערך צבור" על פני חוזים טעונים, בניגוד לרצון הנוסעים ולשכל הישר משרד התחבורה אינו מתכוון לשנות את המצב הקיים למרות שהדבר בידו, ולנוסעים אין ברירה מלבד להיות ערניים למצב הבעייתי והמתסכל

נוסעים בתחבורה הציבורית חייבים לגלות ערנות, כדי לא לחוות תסכול כאשר מכונות הכרטוס לא תמיד פועלות בהתאם להיגיון ולשכל הישר. מכונות התיקוף תוכנתו באופן שסדר העדיפות הקיים בתשלום בכרטיס הרב-קו גורם לאי נוחות, כיוון שהוא אינו משקף את כוונתם או ציפייתם של הנוסעים.
בסדר העדיפות הקיים, ברירת המחדל הראשונה של המערכת היא לחפש האם מוטען בכרטיס חוזה תקופתי (חופשי יומי או חופשי חודשי). הבעיה מתחילה בכך שהחוזה השני אותו מחפשת המערכת היא נסיעה בודדת בערך צבור. כלומר, תשלום עבור נסיעה אחת מתוך הערך המצטבר בכרטיס.
זאת למרות שהדעת נותנת שהחוזה הבא בתו שעל המערכת לחפש הוא נסיעה בודדת הטעונה בכרטיס. כלומר, תשלום עבור נסיעה אחת שעבורה משלם הנוסע באופן פרטני, ולא באמצעות הערך הצבור הטעון בכרטיסו.
הבעיה היא שהנוסע הסביר, שטוען כרטיס מראש, מעוניין להשתמש בחוזה הטעון קודם, אך מכונות הכרטיסים ינסו תחילה לגבות תשלום מהערך הצבור, גם אם הנוסע אינו חפץ בכך.
דוגמה הממחישה את הבעיה: נוסע מגיע לרכבת כשבכרטיסו טעונים 30 שקלים בערך צבור, שאמורים לשמש אותו לנסיעות באוטובוס, אבל לנוסע יש ברב-קו גם חוזה נסיעה חד-פעמית ברכבת בסך 27 שקלים. כאשר הנוסע יגיע לרכבת, מערכת התיקוף תגבה את 27 השקלים מהערך הצבור בלי שהנוסע ישים לב לכך, והנוסע שיבקש לעלות אחר כך לאוטובוס ימצא שבכרטיסו נותרו רק 3 שקלים בערך צבור, סכום שלא יספיק לו אפילו לנסיעה עירונית אחת.
במשרד התחבורה מאשרים כי זה המצב הקיים, ואין כוונה לשנות אותו. בתגובת המשרד נמסר: "ישנה עדיפות לחוזה תקופתי על שני החוזים האחרים שהם בעדיפות זהה. בחוזים שהינם בעדיפות זהה, ניתנת לנוסע האפשרות לבחור את החוזה הרצוי".
עם זאת, נוסעים רבים מתלוננים כי בחירת האפשרות הרצויה אינה תמיד קלה וברורה. ממשק התשלום בכרטיס הרב-קו אינו תמיד ידידותי למשתמש, ומי שאינו מכיר את המערכת עלול להתבלבל בקלות.
הצעות לפתרון שיקל על חייהם של נוסעי התחבורה הציבורית ויהפוך את השימוש בכרטיס הרב-קו לחוויה נוחה ופשוטה יותר:
  • שינוי סדר העדיפות - משרד התחבורה צריך לשקול שינוי בסדר העדיפות, כך שתשלום יבוצע תחילה מכרטיס טעון, כפי שרוצים רבים מהנוסעים.
  • שיפור ממשק התשלום - ממשק התשלום בכרטיס הרב-קו צריך להיות ידידותי יותר למשתמש. יש להציג בצורה ברורה את האפשרויות הקיימות ולעזור לנוסעים לבחור את האפשרות הרצויה בקלות.
בתוך כך נזכיר, כי למרות הבטחת משרד התחבורה מלפני כשנתיים, כאשר בוטלה הנחת הערך הצבור, לשקול בחיוב לאפשר לנוסעים לקנות חוזים תקופתיים באמצעות הערך הצבור בכרטיסיהם, לא פעלה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להסדיר את הנושא.

תאריך:  10/06/2024   |   עודכן:  10/06/2024
+רהט: אוטובוס ציבורי נרגם באבנים בידי מקומיים
18:41 10/06/24  |  עידן יוסף

הפשיעה ברהט נמשכת: בתוך שעה הותקפו פעמיים אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית גלים. נזק נגרם לאוטובוסים ליד בית הספר אלרחמה. זהו האירוע ה-27 מתחילת השנה.

[צילום: גלים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תסכול בתחבורה הציבורית: מתי הרב-קו יתחיל להקשיב לנוסע?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העיקר בונים מטרו
רון  |  10/06/24 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה יפחית קנסות לאלו ששילמו אך לא תיקפו את כרטיס הנסיעה שלהם, בתקווה להפחית את מספר הערעורים    הקנס המופחת יעמוד על 50 ש"ח, לעומת 95-180 ש"ח כיום    משרד האוצר טוען כי אי-תיקוף כרטיסים גורם להפסדים של מאות מיליוני שקלים למדינה ולמפעילים, אך בכנסת מפקפקים במהימנות הנתונים
עידן יוסף
רכבת ישראל מפרסמת מכרז ראשון להקמת התחנה שתשפר משמעותית את הנגישות למרכז העיר ותחבר למערכות תחבורה ציבורית נוספות    התחנה החדשה תכלול שני רציפי-אי מקורים באורך של 400 מטרים, שישרתו ארבע מסילות מחושמלות, אליהן תתאפשר גישה באמצעות 14 מעליות
עידן יוסף
משרדי הממשלה פרסמו קול קורא למחקרים חדשניים לשנת 2024 שיתוקצב במיליוני שקלים    המחקרים יבחנו דרכים לשיפור הקישוריות בין אמצעי תחבורה שונים, כמו אוטובוסים ורכבות, וכן יפתחו מודלים שיאפשרו לחזות ביקוש ולנהל תנועה בבינה מלאכותית
עידן יוסף
משרד התחבורה פרסם מכרז חדש לאיסוף מידע וביצוע סקרים בתחבורה הציבורית    המכרז מחולק לשני אשכולות: סקרי תחבורה וסקרים כלליים    המשרד מציב דרישות מחמירות מהמציעים, הכוללות ניסיון מוכח, יכולת ביצוע, והעסקת כוח אדם מקצועי    המכרז מעורר עניין רב בקרב חברות סקרים, אך גם מעורר שאלות בנוגע לעלות והאם המידע שייאסף אכן ישמש לשיפור השירות
עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב מתמודדת עם ביקוש נמוך לרפורמת התחבורה הציבורית שלה, כאשר רק 5% מהזכאים בפריפריה ניצלו את ההנחות    בזכות פניית ח"כ מושיאשוילי שהלין על הדרישות להוכחת זכאות, כולל הצורך בתצהיר מעורך דין, הודיע המשרד שיבחן את האפשרות להציג אישור תושב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il