X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי החלטת הוועדה יצומצמו מספר המכללות בחינוך בממלכתי מ-12 ל-6, בחינוך הממלכתי דתי-11 ל-6, ובמגזר הערבי ישאר מספר המכללות על שלוש; בין המכללות שיאוחדו - סמינר הקיבוצים והמכללה להוראת הטכנולוגיה, מכללת לוינסקי ומכללת בית ברל
▪  ▪  ▪

ועדת תומר למיפוי המכללות האקדמיות להכשרת עובדי הוראה החליטה על צמצום מספר המכללות מ-27 ל-14 מכללות בלבד. עם סיום עבודת הוועדה, שוגרו מכתבים לכל ראשי המכללות לחינוך.
בחינוך בממלכתי יצומצמו המכללות מ-12 ל-6, בחינוך הממלכתי דתי יצומצו מספר המכללות מ-11 ל-6, ובמגזר הערבי לא יקוצץ מספר המכללות, והוא ישאר על שלוש מכללות לחינוך.
על-פי החלטת הוועדה, יתאחדו סמינר הקיבוצים והמכללה להוראת הטכנולוגיה למכללה אחת חדשה. גם מכללת לוינסקי ומכללת בית ברל יתאחדו למכללה אחת חדשה, בקמפוס מכללת בית ברל.
במחוז ירושלים - מתאחדות מכללת אמונה, מכללת ליפשיץ ומכללה אפרתה מכללה חדשה אחת.
במחוז מרכז - מכללת תלפיות, מכללת מורשת יעקב ומכללת גבעת וושינגטון (קמפוס הספורט יישאר בגבעת וושינגטון) מתאחדות למכללה חדשה אחת בקמפוס חדש שיוקם בעיר לוד.
במחוז צפון - מכללת גורדון תשתלב עם אוניברסיטת חיפה או מכללת אורנים על-פי בחירתה. מכללת ויצו חיפה תשתלב עם אוניברסיטת חיפה או מכללת אורנים על-פי בחירתה.
במחוז דרום - שילוב המכללה האקדמית אחווה לחינוך עם מכללת אחווה האקדמית הכללית, על בסיס מודל שילוב, שיהווה פיילוט.
במקביל צומצם מספר התלמידים במכללות. כך, בשנת הלימודים תשס"ד, צומצמו מספר הסטודנטים במכללות להוראה בכ-500 ובשנת הלימודים הנוכחית, תשס"ה, צומצם מספרם של אלה בלמעלה מ-1,000.
שרת החינוך, לימור לבנת, הקימה לראשונה שתי ועדות משותפות למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ולמשרד החינוך. האחת, בראשות פרופ' אריאב (חברה במל"ג) ופרופ' כץ (משרד החינוך), שנועדה לבחון את מכלול ההיבטים האקדמיים של המכללות האקדמיות לחינוך, לגבש דגם מנחה חדש להכשרה להוראה, ולקבוע את הקריטריונים למיפוי המוסדות. האחרת, וועדת ד"ר תומר שהוותה המשך לזו הראשונה, תפקידה היה לגבש תוכנית מיפוי של המוסדות על-פי הקריטריונים שנקבעו בוועדת אריאב-כץ, ובכך לעצב מפה חדשה של מכללות אקדמיות לחינוך.
ההחלטה על איחוד המכללות מהוות צעד ראשון ביישום המלצות דוח ועדת דוברת. במשרד החינוך מציינים, כי הצעד זה יביא לשינוי מחדש של כל מערך המכללות, לשדרוג הכשרת כוחות ההוראה ברמה גבוהה, להתייעלות, לאיחוד מנגנונים ולהתייעלות בהוצאות התפעול. אלה יחסכו כשלוש מאות מיליוני שקלים, שיועברו לצרכי התלמידים.
תהליך האיחוד יחל בשנת הלימודים הבאה, תשס"ו, ויבוצע בהדרגה.

תאריך:  21/02/2005   |   עודכן:  21/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"קיימים די מחקרים שהראו בבירור כי כאשר אשה נמנעת ממזונות מן החי, התינוק שלה נולד קטן, מתפתח באיטיות ומפגר מבחינה התפתחותית; קהילת הצמחונים דחתה את הטענות ואמרה כי מחקרים מטעמה מראים כי צמחונים לעיתים קרובות בריאים יותר מאשר אוכלי הבשר
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בקלטת וידאו נראים השניים כשקול אחד החוטפים אומר כי הוחלט לשחררם בשם הכבוד לאיסלם; אמינות הקלטת אינה ודאית ולא ידוע מתי צולמה; במוסול נחטפה מגישת חדשות עירקית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מתכוונים למחות במהלך כנס של ארגון הסחר העולמי וקוראים: הכלכלה העולמית טובה לעשירים בלבד
יפעת גדות
הנשיא קצב: "כולנו נכשלנו, רעיון "הבית השני" נולד מתוך הצורך לחפש מבנה וקונספט חדשים להתמודד עם המצב המשברי בעולם היהודי"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מספר ההרוגים הגיע ל-118 והוא צפוי לעלות; עשרות עדיין נעדרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il