X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמותת צלול פנתה לוועדה למתן היתרים להזרמה לים; היתר ההזרמה של עיריית הרצליה יפוג בחודש יוני הקרוב; מנכ"ל העמותה: "לרשות עיריית הרצליה עומדים מגוון פתרונות והיא בוחרת להתעלם מכולם"
▪  ▪  ▪

עמותת צלול לאיכות הסביבה פנתה במכתב דחוף לד"ר יוסי ענבר, יו"ר הוועדה למתן היתרים להזרמה לים במשרד לאיכות הסביבה, ודרשה הבהרות לגבי ההתנהלות העתידית של המשרד מול עיריית הרצליה בכל הקשור למתן היתר הזרמה לים.
עיריית הרצליה מזרימה לים התיכון, כ-6 עד 7 מיליון מ"ק של מי קולחין שהם מי ביוב המטוהרים חלקית. ההזרמה מתבצעת בצינור שאורכו כ-600 מטר שמוצאו אל הים הוא צפונית למרינה בהרצליה.
מהעמותה נמסר, כי על-פי הידוע לה החל משנת 2000 מכון הטיהור העירוני בהרצליה אינו מצליח לטפל באופן ראוי במים המגיעים אליו, בעיקר משום שהפעם האחרונה בה שודרג המכון היתה בשנת 1996, כך שלמעשה הוא מותאם לכמות תושבים ועסקים הקטנה באופן משמעותי מזו הקיימת כיום, דבר הגורם לכשלים תכופים. בתקופה האחרונה התרחשו לא אחת הגלשות ביוב אל הים, שהביאו לזיהום הים ולסגירת חופי הרחצה, למשל הגלשת השפכים ב-29.11.04.
בעירייה החל בעבר מהלך לתכנון שידרוג מכון הטיהור לטיפול ברמה שלישונית, אולם זה הופסק כלפני שנה. עמותת צלול למדה כי החל מו"מ בין עירית הרצליה לשפד"ן לשם חיבור שפכי הרצליה לשפד"ן על בסיס התשתית של הקו המזרחי, אך גם במישור זה לא חלה כל התקדמות.
במכתב ששלח עו"ד יריב אברמוביץ', מנכ"ל עמותת צלול, הוא מציין, כי עיריית הרצליה אינה עומדת בכל קריטריון לקבלת ההיתר בין היתר מאחר ש:
א. קיים פתרון שימנע את הזרמת השפכים על דרך של טיפול יבשתי להשקיה (בתנאי שיהיה טיהור לרמה שלישונית) או פתרון אחר באמצעות חיבור לשפד"ן שגם הוא, למעשה, פתרון השקיה חלקי.
ב. אין שימוש בטכנולוגיה המיטבית הקיימת שכן הטיהור הוא שניוני, במקרה הטוב, בעוד שניתן לטהר את השפכים לרמה שלישונית.
ג. קיימות הפרות חוזרות ונשנות של ההיתר הקיים.
עו"ד אברמוביץ' אמר, כי "החוק למניעת זיהום ממקורות יבשתיים מאפשר מתן היתר זמני בלבד במקום שאין אפשרות לטיפול יבשתי". הוא מציין, כי "לרשות עיריית הרצליה עומדים מגוון פתרונות והיא בוחרת להתעלם מכולם, תוך שהיא משתמשת בהיתר ההזרמה כב-'עלה תאנה' להתנהלותה הכושלת ומתהדרת בתדמית שווא של עירייה ירוקה השומרת על הסביבה.
אנו מצפים כי המשרד לאיכות הסביבה לא ייתן חסד נוסף למי שמזהם בשיטתיות את הסביבה וימשיך במדיניותו הבלתי מתפשרת כלפי נושאי משרה ציבורית המזהמים את הסביבה. הגיע הזמן שעיריית הרצליה והעומדים בראשה יהיו חשופים לביקורת ציבורית ולאכיפה פלילית".

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
ברק צרפתי הרג בדקירת סכין את אבינועם שושן בעקבות מריבה ביניהם בטיילת בחיפה; על צרפתי נגזרו שנתיים נוספות על תנאי ועל חברו אושרי מלול נגזרו שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי
אורלי ממן
8 שרים הצביעו בעד למול התנגדותו של השר שטרית; לנוסח ההחלטה שהתקבלה התווסף סעיף המחייב את משרד האוצר להמשיך ולחפש במקביל משקיעים המעוניינים לרכוש את גרעין השליטה; כל אזרח ישראלי בן 18 ומעלה יקבל חבילת אופציות
מירב לוי
מטוסי בואינג 767 יכללו מעונת הקיץ שלוש מחלקות שירות; מחלקת העסקים החדשה בתצורת טרקלין בשחקים תאפשר שינה או עבודה והארוחות בה יוגשו בכלי חרסינה של רויאל דולטון; מחלקת התיירים החדשה כוללת מושבים רחבים יותר ונקודות חשמל למחשב נייד
גלית יצחק
מחקר חדש באיכילוב יבדוק את יעילותו של מכשיר אור בהאצת ההחלמה אצל הסובלים מדיכאון; אנשים הסובלים מדיכאון מקבלים כיום תרופות פסיכיאטריות אולם הם צריכים לחכות כחודש על-מנת שהתרופה תחל להשפיע; הטיפול מתאים גם לסובלים מאלצהיימר ובולמיה
מיכאל דבורין
גנס והחברה שבבעלותו, א.ג. ניו אפרוצ', נתבעים להפסיק לשלוח spam למנויי הוטמייל בארץ ובעולם, לפצות על נזקים שגרמו לשירות Hotmail, ולפרסם התנצלות על שהאשים את מיקרוסופט בהפצת דואר זבל; התביעה - חלק מהמאבק העולמי בתופעת ה-spam
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il