X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחמוד אחמדי-נג'אד, הידוע בשל עמדותיו הקיצוניות, קרא לעולם המוסלמי "למחוק את ישראל מהמפה" לדבריו, הכרה בקיומה של מדינת ישראל כמוה כ"כניעת האיסלאם לאויב הציוני" העריך: "הטרור הפלשתיני יביא להשמדת המדינה היהודית"
▪  ▪  ▪

גילרמן, לסלק את אירן

זריקת עידוד לארגוני הטרור: נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, התארח (יום ד', 26.10.05) בוועידה שכותרתה "עולם בלי ציונות", וקרא בנאומו "למחוק את ישראל מהמפה". בדברים שנשא בפני אלפי סטודנטים מטהרן, אמר אחמדי-נג'אד, כי יש להתנגד לכל יוזמה הדורשת להכיר במדינת ישראל "כישות מדינית לגיטימית".
"אין כל צל של ספק שהטרור הפלשתיני יביא בסופו של דבר למחיקתה של ישראל מהפה", אמר אחמדי-נג'אד, הידוע בשל עמדותיו השמרניות-קיצוניות. לדבריו, "כל מי שיכיר במדינה היהודית, עתיד להישרף באש זעמו של האיסלאם". הנשיא האירני קרא למנהיגי העולם האיסלאמי "לנתק כל מגע עם הציונים", והזהיר כי הכרה בישות הציונית משמעותה "כניעה מוחלטת של העולם האיסלאמי".
הנשיא האירני אמר במסגרת נאומו, כי תוכנית ההינתקות היא למעשה "תחבולה ציונית שמטרתה לעבוד על העולם הערבי". לדבריו, עזה היתה, מאז ומתמיד, חלק משטחי הרשות הפלשתינית, והנסיגה נועדה להשפיע על העולם האיסלאמי בהכרתו את ישראל.
חרף קיצוניותו של המשטר האירני, יש בדברי הנשיא רף חדש של התבטאות אנטי-ישראלית. עד כה נמנעו מרבית מהדוברים הרשמיים לקרוא בפומבי להשמדת מדינת ישראל. עם היבחרו של מחמוד אחמדי-נג'אד, העריכו פרשנים רבים כי יוביל את המדיניות האירנית בדרך קיצונית יותר בהשוואה לקודמו, מוחמד חתאמי, אשר הוגדר כ"מתון". ואכן, הערכה זו התממשה.
מחאה רשמית מצד ישראל
ישראל הרשמית מגיבה בחריפות נגד אירן. בהנחיית שר החוץ סילבן שלום, וראש הממשלה אריאל שרון, פנה שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן, אל מועצת הביטחון של האו"ם, וביקש לפעול להרחקת אירן מחברותה באו"ם. הפניה נעשתה לאחר פנייתו של המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שביקש מראש הממשלה לפעול מיידית כדי להוציא מהאו"ם את אירן, המבקשת להשמיד את ישראל.
ספרד מוחה רשמית נגד אירן, על איומיה של זו האחרונה נגד ישראל. שר החוץ הספרדי, מיגל מורטינוס, זימן אליו את שגריר אירן בספרד וקבל על דבריו של נשיא אירן, שאמר כי יש להכחיד את היישות הציונית.

תאריך:  26/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתבי מחלקה ראשונה
שישה נפצעו באורח קשה ועוד 27 במצב קל-בינוני    מחבל מתאבד שהגיע לשוק התפוצץ ליד דוכן הפלאפל    רוב הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה
יוסי עבדי
ימי צום הרמדאן מביאים מוסלמים רבים בכל העולם להעלות שאילתות לבכירי הפוסקים, ולתהות האם מעשיהם מותרים על-פי חוקי הדת    הלכה חדשה שניתנה בידי מופתי קנדי: "אם קיימת מגע מיני מלא בימי הרמדאן יהיה עליך לצום חודשיים"
גלית יצחק
בשדה התעופה באילת נוחתות שלוש טיסות שכר משבדיה, נורבגיה, דנמרק והולנד ועליהן 630 תיירים    ב-3 בנובמבר תנחת בנתב"ג הטיסה הראשונה של קונצרן TUI מגרמניה
אשר גולדברג
תפנית בסאגת מינוי נבחרת ישראל לאחר שהמאמן הלאומי הודיע היום על התפטרותו    יחתום בבית"ר ירושלים קשטן עשוי להתמנות בקרוב מאוד
נוה יוסף
לטענת ארגון עדאלה, קריטריון השירות הצבאי מפלה את הסטודנטים הערבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il