X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פרס לוקח "פסק זמן" מפעילות פוליטית-מפלגתית סיעת העבודה התכנסה לטקס הכתרת פרץ במערכת הפוליטית מתחילים להיערך לבחירות מוקדמות באביב
▪  ▪  ▪

המשנה לראש הממשלה, היו"ר היוצא ח"כ שמעון פרס, התקשר הבוקר (שישי, 11.11.05) מעט אחרי 09:00 אל היו"ר הזוכה, ח"כ עמיר פרץ, ובירכו על ניצחונו. "אני מברך אותך, לוחץ את ידך ואעשה הכל כדי שתנצח", אמר פרס לפרץ. פרץ השיב בהתרגשות: "זה הטלפון החשוב ביותר שקיבלתי. אני מודה לך, שמעון". בנוסף, השניים קבעו להיפגש בשעות הצהריים.
הטלפון של פרס מגיע אחרי יותר מיממה - מעת שהוכרז פרץ כמנצח. פרס ביקש להתקשר אל פרץ עוד אתמול בבוקר, מייד לאחר שהוכרזו התוצאות, אך בהשפעת מקורביו הוא עיכב את פנייתו את פרץ, ושקל את צעדיו.
פרץ ופרס נפגשים
עם זאת, דקות לפני שהפגישה הייתה צריכה להתחיל בלשכתו של פרס בבניין "בית אמות המשפט" בתל אביב, הודיע דוברו של עמיר פרץ כי הפגישה בוטלה "בשל סיבות טכניות". אמר ולא הוסיף. כשעה לפני שהפגישה הייתה אמורה להתחיל, התעוררו בעיות עקב רצונו של פרס לשתף בפגישה את השרה דליה איציק. פרץ התנגד לכך ועמד על כך שהפגישה תתקיים בארבע עיניים.
כעבור זמן קצר הודיעו הצדדים, כי הושגה פשרה והפגישה מתקיימת. ככל הנראה, השרה איציק אינה משתתפת בה. השרה איציק גם לא השתתפה בכינוס הסיעה הבוקר בשל אירוע משפחתי.
בפתח הישיבה אמר פרס לפרץ: "אני מקבל את ההכרעה. יש לי חלק בהבאתו של עמיר למפלגה ואעשה הכל כדי שהעבודה תצא נשכרת". פרס המשיך ואמר: "צריך להסתכל על העתיד ולעבוד ביחד. אני לא רוצה להכניס עוגמת נפש ומרי". לשאלות העיתונאים ענה פרס "אף אחד לא שמע ממני ש'תקעו לי סכין בגב'".
פרס ציין, כי יעשה כל שביכולתו כדי לסייע לפרץ להיבחר. "כולם צריכים לעבוד יחד אף אחד לא צריך להחרים ואף אחד לא צריך להיות מוחרם", אמר פרס והמשיך, "אני מאחל הצלחה לעמיר".
לפני שנכנס לפגישה סיפר פרץ, כי הוא נרגש לקראת הפגישה עם פרס. "אני מודיע חד-משמעית שאעשה הכול כדי ששמעון יהיה לצידי. אני אבקש ממנו שלא יפרוש. אנחנו צריכים מישהו כמוהו איתנו - אני מקווה שהוא יחליט לעמוד לצידי".
פרץ: פרס הוא "מורי ורבי"
פרץ פנה אתמול בבוקר, מייד לאחר פרסום התוצאות, בהתרגשות רבה, אל פרס, והזמינו לעמוד לצידו בהנהגת המפלגה. פרץ מייעד לפרס מקום מס' 2 ברשימת העבודה לכנסת. "אני רוצה לפנות מכאן למורי ורבי, לאחד האנשים שיש לנו במדינת ישראל, חברנו, איש שאנחנו אוהבים בכל ליבנו, חברנו שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה. אני יודע שזו שעה פוליטית קשה, אבל, זו באמת. יכולה להיות השעה החשובה ביותר למען מדינת ישראל. כי שמעון, בניגוד לאחרים שפנו אליך בעבר, אני באמת זקוק לך".
פרץ המשיך ואמר בנאומו: "אני באמת רוצה אותך לידי. אני באמת רוצה לדעת שאתה שם כשאני אבקש עיצה. ואם קשה לך לעשות זאת, אולי, אולי יש בהחלט מספיק סיבות טובות ואני לא חושב שיש טעם לעסוק בהן, אז אני פונה אליך שמעון, אם לא למעני תעשה זאת, תעשה זאת למען המפלגה, ואם לא למען המפלגה, תעשה זאת למען המדינה. למען ילדנו שרוצים לחיות במדינת ישראל. כולנו רוצים לקבוע את עתידה".
גם ראש ממשלה בריטניה, טוני בלייר, התקשר לעמיר פרץ ובירך אותו על בחירתו. בלייר עומד בראש תנועת הלייבור - מפלגת העבודה הבריטית. בלייר אמר לפרץ: "אני רואה חשיבות רבה במסרים שהעברת בקמפיין הבחירות ליו"ר המפלגה. אני רואה חשיבות רבה בחיזוקה של מפלגת העבודה ומקווה שניפגש בקרוב". פרץ הודה לבלייר, ואמר: "אני מודה לך על הדברים".
פרס: "תקעו לי סכין בגב"
אנשיו של פרס טענו הבוקר, מפיו לכאורה, כי הוא מדבר בכאב על מה שעוללו לו, לדבריו: "בגדו בי"; "תקעו לי סכין בגב". פרס מתייחס במיוחד לעצם ההתמודדות מולו, מצד עמיר פרץ, לאחר שהוא - פרס, נאבק לצירופו מחדש לעבודה, ולמיזוג תנועת "עם אחד", עם חובותיה הגדולים, לעבודה.
בכירים בעבודה מעריכים, כי היו"ר החדש, פרץ, צפוי להיתקל בהתנגדות מצד אנשי מפלגתו שאינם מוכנים לקבלו כמי שיעמוד בראשם. לעומת זאת, מקורבי פרץ מקווים שלא להיגרר לעימותים פנימיים, אך פועלים להרחקתו של אהוד ברק מצמרת התנועה.

תאריך:  11/11/2005   |   עודכן:  11/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שווי הציוד כמיליון שקלים    צוות חקירה מיוחד יטפל בתלונה שהוגדרה "רגישה"
שלומי דיאז
בית המשפט דחה את הבקשה וטען כי לא ניתן לערער עוד בטרם ניתנה הכרעת דינו
שלומי דיאז
בימ"ש כמעט ושיחרר אותו עד שהתגלה כי ניצל קו טלפון במעצר עדי לאיים צעירה אותה תקף מינית
שלומי דיאז
נידון לשנת מאסר וערער כעת על עונשו    טוען לעלילה    הערעור נדחה
אור אריה
פיני גרשון קיבל בהבנה את הפסד הבכורה של קבוצתו ודיבר על חוסר המזל שאפיין את הצהובים הערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il