X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמונה ימים לפני הבחירות לפרלמנט:

החמאס חושף: "ניהלנו מגעים עם אירופה"

החמאס לא חושש מאיומי הבית הלבן היום הוא חושף: "לאחרונה ניהלנו מגעים מדיניים עם מדינות אירופה" איסמעיל הניה: "הם הבהירו כי יכירו בחמאס באם יזכה בבחירות" הקמפיין הפוליטי נמשך
▪  ▪  ▪

פוליטיקה של טרור: בכיר חמאס, איסמעיל הניה, חושף הערב (ג',17.01.06) כי ארגונו ניהל בתקופה האחרונה "מגעים מדיניים עם מדינות אירופה". במסגרת כנס בחירות שקיים בעיר ח'אן יונס, אמר הניה כי החמאס "הוכיח את יכולותיו בניהול היחסים הפנימיים והחיצוניים של העם הפלשתיני".
בנאומו, אמר הניה כי ארגון "החמאס הצליח בניהול יחסים חיוביים עם מדינות ערב והעולם האיסלאמי", והפתיע כשאמר כי ניהל לאחרונה מגעים עם מדינות אירופה, במה שמתפרש בעיניו כ"איתות חיובי באשר ליכולותיה העתידיים של התנועה".
המצע של הארגון קורא לאימוץ אסטרטגיה השמה את הדגש על הידוק הקשר עם עולם הערבי והמוסלמי, תוך המשך שימור היחסים עם הקהילה הבינלאומית. ככלל, דוגל מצע החמאס בהמשך התמיכה בפעילות "התנגדות" החמושה, ושואף להשגת לגיטימציה ערבית ובינלאומית שתכיר ב"מאבק נגד הכיבוש".
שמונה ימים לפני תחילת ההצבעה בקלפיות, והחמאס מתכונן עתה ל"יום שאחרי". בכיריו מודים בימים האחרונים כי דרכם לשלטון "קרובה מתמיד", ומביעים שביעות רצון מהצלחת קמפיין הבחירות שהובילו בשבועיים האחרונים. סקר שפורסם במהלך סוף השבוע העלה כי החמאס ממשיך ומצמצם פערים. על-פי הנתונים, תנועתו של אבו מאזן זוכה לתמיכה של 35% מכלל הציבור הפלשתיני, בעוד החמאס זוכה ל-31%. לדברי הסוקר, נאדר סעיד, בחודש שעבר עמד שיעור התמיכה בפת"ח על 36.7% בעוד החמאס זכה ל-20% בלבד.
על-רקע הביקורת הבינלאומית והפנים פלשתינית, מנסה ארגון החמאס להציג עצמו כגורם פוליטי לגיטימי המונע משיקולים לאומיים. בשבועות האחרונים פועלים בכירי הארגון לשכנע את תושבי השטחים כי "העולם, באין ברירה, יצטרך להתרגל לשלטונו של החמאס". צמרת הארגון חוזרת ומדגישה בקמפיין הבחירות, כי הסיוע הכספי מצד מדינות ערב אינו מפסיק למרות הלחץ האמריקני. "הסעודים ומדינות המפרץ ממשיכים להזרים כספים לבני עמנו. הציונים והאמריקנים לא יוכלו למנוע זאת מאתנו", אמר אמש מחמוד א-זהאר.
איסמעיל הניה ממשיך ותומך בקו דומה. בהתייחסו לאפשרות הטלת הסנקציות הכלכליות מצד ארה"ב ואירופה, אמר בכיר החמאס כי "מספר מדינות אירופאיות החלו במגעים עם הארגון, וכן הביעו נכונות להכיר בחמאס באם ינצח בבחירות". גם הניה חוזר ומדגיש כי במעמד הארגון כיום, "לא ניתן עוד להתעלם מכוחו". "על כן", הדגיש הניה, "כל ההצהרות של האירופים והאמריקנים חסרות ערך מאחר שבסופו של יום, גם כך יכירו בחמאס ובחשיבותה".
הפת"ח: "נעשה הל כדי לזכות בבחירות"
החשש מהמפולת הפוליטית הצפויה הפך עתה לפומבי במסדרונות תנועת הפת"ח. אמש הודה אבו מאזן כי הציבור הפלשתיני והקהילה הבינלאומית "צריכים להתחיל ולהתרגל לחמאס". היום, אומר נציג התנועה, עבדול קאדר, כי הפת"ח יעשה "כל שיידרש על-מנת להביא לניצחונו בבחירות לפרלמנט הפלשתיני".
הצהרותיו של קאדר מגיעות על-רקע מתיחות גוברת בין הפת"ח והחמאס. בימים האחרונים החלו מתלוננים פעילי החמאס, על כך שאנשי הפת"ח פוגעים בקמפיין הבחירות של התנועה ומשחיתים את הכרוזים והפוסטרים הפוליטיים. הפרשנים הפוליטיים בשטחים סוברים היום כי "תופעות העבריינות מתגברות על-רקע החשש הכבד של הפת"ח כי יפסיד במרוץ הבחירות הקרוב".

תאריך:  17/01/2006   |   עודכן:  17/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
נשיא המדינה ורעייתו ישמשו דוגמא ויתרמו מחר לבנק הדם    למרות המבצע במד"א חסרות עדיין מאות מנות דם
שי פאוזנר
שיעור הבלתי מועסקים עמד בנובמבר 2005 על 9.1%, כלומר, 245 אלף מובטלים, או על 8.9% בניכוי עונתיות
נוה יוסף
בעתירה שהגיש פלמח זאבי, בנו של השר רחבעם זאבי ז"ל, נטען כי ארגוני הטרור הפלשתינים ונציגיהם עתידים להתמודד בבחירות הקרובות במזרח ירושלים    "אם לא ניתן למנוע את ההתמודדות יש לבטל את הבחירות במזרח העיר" טוען זאבי
עידן יוסף
פעילי יד לאחים, שקיבלו על כך הודעה מבעוד מועד הפעילו לחץ על בית הספר, והסמינר בוטל
שלומי דיאז
הח"כ מש"ס נחקר בחשד כי קיבל שוחד ממנהל חברת כוח אדם לצורך קידום עיניינים    החקירה התנהלה עקב חשד שסייע לבעל החברה המעסיק עובדים זרים בעת היותו חבר הוועדה המיוחדת בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il