X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פסגת הטרור: נשיא אירן וראשי חמאס נפגשים בדמשק

נשיא אירן לאירופה: "קחו את היהודים"

נשיא אירן ממשיך את "המסע הדיפלומטי" בדמשק לאחר שנועד עם נשיא סוריה, נפגש היום עם ראשי ארגוני הטרור הפלשתינים דמשק: "איננו מעורבים בפיגוע בתל אביב"
▪  ▪  ▪

מפגש בין חברים: הרבה מן המשותף יש למנהיגי סוריה ואירן. במהלך החודשים האחרונים הגדיר המערב את שני המשטרים הללו כ"איום לדמוקרטיה ולעולם החופשי". על-רקע הביקורת ועננת הסנקציות הכלכליות, נועד בדמשק (ו' 20.01.06) נשיא אירן, מחמוד אחמדי-נג'אד, עם בכירי ארגוני הטרור הפלשתינים, ובראשם עם ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, ח'אלד משעל.
הביקור הרשמי הסתיים עם הצהרה סנסציונית נוספת מפיו של נשיא אירן. בפנותו אל מנהיגי מדינות אירופה קרא להם נשיא אירן: "קחו בחזרה את היהודים", תנו להם ערובות שלא ייסבלו מאנטישמיות, ואז לא ישאר שום יהודי בישראל, אמר. כידוע, נשיא אירן כופר בעצם קיומה של השואה, וקובע שישראל הוקמה על-ידי מדינות אירופה כדי לסלק משיטחן את היהודים. באחרונה אף התבטא מספר פעמים בעד מחיקת ישראל מהמפה, והעברת היהודים מישראל לשיטחן של מדינות אירופה.
ביום חמישי כינס שר הביטחון, שאול מופז, את ראשי מערכת הביטחון, להתייעצות מיוחדת, ובמהלכה התריע: אירן היא שמימנה את הפיגוע בתל אביב, סוריה היא שתיכננה והג'יהאד האיסלמי הוא שביצע.
בערב (יום ו') טען מנהל הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, פאיז סעיח, כי סוריה איננה קשורה לפיגוע ההתאבדות בת"א. "גורמים בישראל מעוניינים להאשים את דמשק בשל התנגדותה לכיבוש הציוני", אמר סעיח. "למרות הטענות הישראליות, איננו קשורים לפיגוע", הבהיר.
קצינים בכירים בצה"ל אמרו לשר הביטחון, שאול מופז, כי "מנגנוני הביטחון הפלשתינים ידעו על כוונת הג'יהאד האיסלאמי לבצע פיגוע התאבדות בתל אביב – ולא עשו דבר".
במקביל לדיון בתל אביב, נפגש נשיא אירן ביום חמישי עם הנשיא הסורי, בשאר אסד. בעוד העולם מביט מן הצד, דאגו השניים לשדר מסרי ידידות ושיתוף פעולה, והציגו אחדות דעים באשר לתמיכה במאבק הפלשתיני. גם שאלת הגרעין לא נעלמה מסדר היום של השניים.
"אנו תומכים במאמציה של אירן ושל שאר מדינות העולם לייצר טכנולוגיה גרעינית למטרות שלום", אמר אסד בתום פגישתם. לדבריו, "עד כה, המדינות שהביעו התנגדות לגרעין האירני לא סיפקו הסברים משכנעים". "אם יש לכך סיבה", הוא אמר, "אז הם צריכים להתחיל עם ישראל שהיא המדינה היחידה במזרח התיכון בעלת מצברים גרעיניים".
לאחר שנועד נשיא אירן עם בכירי הארגונים הפלשתינים, אמר נציג מטעם ארגון החמאס, כי בפגישה "סיכמו הצדדים את המשך האסטרטגיה של ההתנגדות החמושה". לדברי הגורם, "הצדדים סיכמו על המשך המאבק החמוש כנגד הכיבוש והאויב הציוני, והעריכו את תוצאות הבחירות הקרובות לפרלמנט הפלשתיני".
לדברי המקור, שסירב להזדהות בשמו, אמר נשיא אירן כי הוא "תומך במאבק הפלשתיני", והבהיר את מחויבותו למאבק בכיבוש. עוד סיפר המקור, כי גם ראש הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן סלאח, היה בין הנוכחים בעת המפגש עם הנשיא אחמדי-נג'אד. על-פי דיווחים שונים בתקשורת הערבית, במהלך שהותו בדמשק, הספיק נשיא אירן להיפגש עם נציגים מעשרה ארגונים פלשתינים שונים.
אירן: 40 מיליארד דולר מעסקי הנפט
במקביל ללחץ הבינלאומי על אירן, נודע כי המשטר בטהרן נערך ל"יום שאחרי הסנקציות". על-פי הדיווחים, החלו באירן להעביר את נכסי המדינה המוחזקים בחשבונות זרים, בשל החשש כי יוטלו על המדינה סנקציות כלכליות. סוכנות ידיעות אירנית דיווחה כי נגיד הבנק המרכזי באירן, איברהים שייבני, אישר את הדברים, ואמר: "התחלנו בהעברה של נכסים מכל מקום שראינו בו את הצורך לכך. אני ממשיכים ופועלים בנושא".
כלכלנים בכירים בעולם העריכו כי אירן הרוויחה יותר מ-40 מיליארד דולר על עסקי הנפט במהלך השנים האחרונות. לדבריהם, כ-16 מיליארד מופנים מדי שנה לתקציב השנתי של הממשל בטהרן. השאר, כך לטענתם, "מוזרם לחשבונות בינלאומיים הפרושים ברחבי עולם".

תאריך:  20/01/2006   |   עודכן:  22/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לוויתן שאורכו כ-6 מטרים, על-פי עדי ראייה נדהמים שוחה לאיטו בנהר התמזה    סירות מגנות עליו ושומרות שלא יגיע למים רדודים
יפעת גדות
חוקרים דיווחו כי ללא יוצא מן הכלל, כל סוג של חיידק שבדקו נמצא כעמיד לתרופות רבות - ל-7-8 סוגי אנטיביוטיקה בממוצע, כששני סוגים היו עמידים ל-15-21 תרופות
שלומי דיאז
מנכ"ל הליכוד תושאל בנושא    החשד הוא שנעלמו כ-150 קולות של מצביעים שיתכן והשפיעו על תוצאות ההצבעה    בליכוד טוענים שלא היו בעיות בהצבעה
יואב יצחק
הניתוק יבוצע - אם אכן כך יוחלט - בסוף השבוע    מקורביו מיואשים ומביעים הערכה שפוחתים סיכוייו לשרוד
נוה יוסף
הסכסוכים בבית משפחת גלובוס מגיעים לבית המשפט    עו"ד יוסי כהן חוייב להעביר את ההסכם שנחתם בין גלובוס לחתנו, יואב אביב, אשר פוטר מתפקיד מנכ"ל קבוצת "גלובוס גרופ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il